Freitag, 31. Mai 2013

Altered Book - Journal

I think I am on a fantastic journey into the world of altered books. I mostly don´t develope compositions or themes  - I just follow my gut feeling. I mostly make spreads in my altered books but you can also work on each page seperately. That´s the amazing thing on altering books - you can do what you want just what you like to do! My advice is to just open up a book and start ! You will see you can´t stop! Don´t worry about the what and why - at the end it will be ARTWORK !
You can find so many tutorials on youtube !




Ich bin auf einer Abenteuerreise in die Welt der Altered Books. Ich halte mich zumeist nicht an Themen oder denke viel über die Komposition nach . Ich folge meinem Bauchgefühl. Ich arbeite zumeist Doppelseiten in meinen Büchern -  es ist aber genauso o.k. auf jeder Seite separat zu arbeiten. Das ist das Erstaunliche am Bücher -Recyclen - Du kannst machen wonach Dir der Sinn steht, was Du  grade gerne machst ! Mein Rat wäre : Öffne ein Buch und leg los! Du wirst sehen .. Du kannst damit nicht mehr aufhören! Mach Dir keinen Kopf wie es genau aussieht - was wie und warum gemacht werden kann / soll - am Ende wird es ein Kunstwerk sein auf das Du stolz bist!

Du kannst viele Tutorials auf youtube finden!


Please visit : PPF   ART JOURNAL JOURNEY and Journal - Journeys

Kommentare :

  1. Wow Susi what a great work of ART , This is really amazing, , so muc to see and to admire, I just love it!!!Great Job!!

    Greetings
    Maria

    AntwortenLöschen
  2. Beautiful colour combinations and fabulous images. I love the altered book journey you are on.
    Have a great day.
    hugs {brenda} x0x

    AntwortenLöschen
  3. Gaaaaanz tolle Arbeit. Das Buch ist toll, und wird zum Schatz! Gute Reise! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  4. terrific layout with fab stamping. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen
  5. I like the images peeking through those circles and also the balance of the tree on one page and the bird on the other... great composition...xx

    AntwortenLöschen
  6. Wonderful Poe inspired journal pages. I love the colour combination

    AntwortenLöschen
  7. wow - un dob du auf das Kunstwerk wieder einmal stolz sein kannst - eine absolut tolle super schöne Komposition!!!!
    LG und dir ein schönes Wochenende - hier schüttet es schon wieder wie aus Eimern - ich hoffe ihr habt besseres Wetter, Dagmar

    AntwortenLöschen
  8. I liked the way you have put together everything, beautiful!

    AntwortenLöschen
  9. Wow, das sind ganz wunderbare Seiten geworden, liebe Susi

    AntwortenLöschen
  10. WOW susi,das sind wieder gaaanz besonders geniale seiten,toll wie du das gesicht der dame integriert hasst,das sieht mega mysteroius aus,und sowas liibe ich seeehr,auf das kannst du aber richtig stolz sein,und ich geb dir in allem recht,ich arbeite auch nur nach bauchgefühl und das sind die besten ergebnisse.

    Schönes we Und GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  11. super Seite geworden. Am besten gefällt mir das Gesicht im Kreis mit dem Vogel

    AntwortenLöschen
  12. Oh these pages are so gorgeous, I love the light and atmosphere here so much!

    AntwortenLöschen
  13. Wow, what wonderful pages. I love the slightly spooky and surreal atmosphere. So fitting for the beautiful quote.

    AntwortenLöschen
  14. Very inspirational altering a book...love the color and placement of your images! Gorgeous!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  15. Love the colour,creates a mystical feeling. Altering old books is fun and so special in our throw away age.

    AntwortenLöschen
  16. Beautiful Artwork, there is so much to see and the layers are wonderful. Greetings, Shirleyx

    AntwortenLöschen
  17. More lovely journaling :) Like the use of a limited pallet as well. Thanks for joining in with Journal Journey's again hun Dxx

    AntwortenLöschen
  18. beautiful work on the altered books!

    AntwortenLöschen
  19. Susi, the purple colors go so perfectly with Poe, the raven, the bare tree, etc. Wonderful altered book pages.

    AntwortenLöschen
  20. Wow. What a fantastic spread. Your colors are perfect for PoeI've dabbled in altered books and get stuck because of the theme ( or lack of it). I guess I'm not very focused!!

    AntwortenLöschen
  21. Wonderful Edgar Allen Poe inspired pages!
    And great advice on beginning an altered book!
    ♥♥♥
    Happy PPF!!
    Mary
    Mixed-Media Map Art

    AntwortenLöschen
  22. This is fabulous! I adore the Poe spread and the color palette is so perfect. HPPF!

    AntwortenLöschen
  23. Love these pages. I prefer doing altered books rather than starting with a blank page.

    AntwortenLöschen
  24. Riesig gut gelungene Seiten Susi, bin begeistert von deinem Stempelwerk und den Farben, so ein wahnsinniger Hintergrund! LG, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    AntwortenLöschen
  25. Wonderful atmospheric pages with colour combinations that are very striking. I love the bird and the tree and that marvellous background.

    AntwortenLöschen
  26. Oh moody purples and blacks and Mr. Poe. Quite wonderful. Happy PPF

    AntwortenLöschen
  27. Diese Buchseiten sind wundervoll, Susi! Allein die Farben! Wie schaffst du nur diese Hintergründe? Willst du nicht mal ein Tutorial darüber machen? Das würde mich riesig freuen!

    Liebe Grüße
    Alex

    AntwortenLöschen
  28. Wowww, wie wunderbar! Wieder sehr gelungen, gefällt mir sehr.

    Ich wünsche dir eine schönes Wochenende.
    LG Carola

    AntwortenLöschen
  29. gorgeous! I haven't worked in an altered book project in years but I cherish every one I have collaborated with other artists with. Enjoy your journey with your book!

    AntwortenLöschen
  30. Absolutely stunning, Susi... your journalling is so inspirational. Hope I've carved out some space where I can try to play more freely soon...
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  31. Very inspirational,love the birs and tree.

    AntwortenLöschen
  32. These pages are fantastic! Great color and composition!

    AntwortenLöschen
  33. Love your Poe pages, just beautiful and awesome feeling! <3

    AntwortenLöschen
  34. Such an amazing page, I love it Susi!

    AntwortenLöschen
  35. this is really beautiful. I love the quote by Poe and the colours you used.

    AntwortenLöschen
  36. Gut feeling is good. Your pages are lovely, Susi.

    AntwortenLöschen
  37. Deine letzten Werke sind allesamt wunderschön, ich bin immer wieder begeistert. Dieses hier gefällt mir besonders gut.

    AntwortenLöschen
  38. Sagte ich bereits, dass ich ein großer Fan Deiner Werke bin ;) Du überrascht mich jedesmal mit einem neuen Masterpiece ;) ♥ Conny
    http://piaromsartjournaling.blogspot.de

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!