Freitag, 10. Mai 2013

To every thing there is a season,

 and a time to every purpose under the heaven. [Eccl. 3:1; KJV]


The most important thing I've learned while my Art Journaling duty is to be more patient. I am a little bit a nervous, sometimes hectic  person, who wants to do everything at once and on the spot !  But that is not the right way for making meanful Journal Pages. It takes time and care!  First you have to prime every page , or glue down pieces of paper . Drying time must be awaited - etc. etc. Initially, that  all was extremely difficult for me at the beginning and I could not understand  artists writing and telling that they often work years on one page. .. they go forwards in their journals or backwards  - surrounded by unfinished Art Journal Pages . Meanwhile I am changed. I work in several journals at the same time, have fun with  binding my own  unused backgrounds into self made journals and forget more than the half of my unfinished concepts in my journals. But just this fact otherway is  great - because occasionally I find after several weeks or months a nearly perfect semifinished page , already prepared for a newly started challenge out in blogland, what a happiness, what a gift!? And so meanwhile I'm a bit more  relaxed if something does not work out immediately. I'm not frustrated, because I know that it might be great as it is - for maybe another occasion. For everything there is a season!

Das Wichtigste, das ich in der Zeit , in der ich Art Journale werkle, gelernt habe, ist es, geduldiger zu sein. Ich bin von Natur aus eine etwas nervöse, mitunter auch mal hektische Person, die immer alles sofort und auf der Stelle haben oder machen will. Aber bei Journalseiten geht mit schnell, schnell nicht wirklich viel. Zuerst schon mal grundieren, oder Papierschnipsel aufkleben. Trocknungszeiten müssen abgewartet werden – u.s.w. - Anfangs war das alles extrem schwierig für mich und ich konnte die Künstler nicht verstehen, die erzählten, sie arbeiten oft Jahre an einer Seite ..gehen in ihren Journalen mal nach vorne in der Arbeit – mal zurück.
Inzwischen bin ich verändert. Ich arbeite in etlichen Journalen gleichzeitig, hab Spaß dran mir selbst welche zu binden mit unbenutzten Hintergründen und vergesse vieles als halbfertiges Konzept in meinen Journalen. Aber grad das ist ein großes Glück, denn finde ich nach etlichen Wochen oder Monaten eine angefangene Seite, die für eine Challenge , die grad läuft schon perfekt vorbereitet ist .. welch ein Glück, welch ein Geschenk?!
Und so werde ich ruhiger und gelassener , wenn etwas nicht klappt bin ich nicht frustriert, denn ich weiss ja, dass es vielleicht genau richtig ist wie es ist, für eine andere Sache.
Ein jegliches hat seine Zeit!
 Ein jegliches hat seine Zeit, und alles Vornehmen unter dem Himmel hat seine Stunde. [Pred. 3,1; Luther 1912]

please visit and join following events- bitte guckt und macht bei diesen Events mit!

Art-Journal-Journey



Kommentare :

  1. So true Susi, sometimes we just have to be patient and even walk away from something if need be, but I agree it will come in useful at some point. Love these pages you have created.
    hugs {Brenda} x0x

    AntwortenLöschen
  2. Wonderful pages, and I love the quote you have used. Uuups! Bin in der falschen Sprache wieder! Tolle Arbeit. Man muss sich manchmal die Zeit die man braucht einfach nehemen, auch wenn es nicht einfach ist! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. Very beautiful pages with a wonderful fresh look to them.

    Patience is always good and you have proved it to be.

    Chrissie xx

    AntwortenLöschen
  4. Great to hear your creative process, thanks for sharing your beautiful journal pages. ;)

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful journal pages, lovely colors!
    Groetjes karin

    AntwortenLöschen
  6. Wonderful post and journal pages, thanks for sharing. Happy PPF

    AntwortenLöschen
  7. Great pages Susi and great to learn to be more patient doing this!

    kind regards, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful pages!! I wonder if it really is impatience or whether you need a different process to suit your needs. I look at all the pretty pages and wish mine looked like them...but It doesn't fit with what makes me happy.. I am more satisfied with a simpler format and process. So just stay true to what makes you happiest when creating. Step away if you need to, or not.... Great read!!
    Happy ppf!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  9. wahre worte!!! :)
    ich hab mich auch gleich in dein werk verliebt, es ist wunderschööön!
    glg + ein schönes wochenende!
    tina

    AntwortenLöschen
  10. Wie heißt es so schön: gut Ding will Weile haben :-)
    Fein, dass Du die Geduld hattest, ein tolles Werk ist entstanden.

    GLG Jutta

    AntwortenLöschen
  11. Liebe Susi!

    Schön, wie du deinen Lernprozess und die Vorgehensweise beschrieben hast. Daher also diese komplexen Seiten, auf denen es so viel zu bestaunen gibt!
    Vielen Dank, dass du uns daran teilhaben lässt!

    Herzliche Grüsse
    Ilona

    AntwortenLöschen
  12. terrific post and am loving your fab pages. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen
  13. Oh yes, that's a very important lesson to learn.... It's one of the reasons I'm not very good in art journaling I'm afraid. I want to finish it because I know I'll never get back to it otherwise .... Lovely spread you created!

    AntwortenLöschen
  14. lovely quote and beautiful pages to match!

    AntwortenLöschen
  15. nun, ich glaube, da muss ich wohl noch etwas dazu lernen. Ich lasse mir zwar Zeit, bis ich denke die Seite ist fertig, aber dann schaue ich nicht mehr zurück. Schönes Wochenende, XX

    AntwortenLöschen
  16. Hi Suzi,
    Like they say....
    Patience is Virtue.
    Your blue bird journal page is exquisite, very ethereal, love it!
    I have learned to be patient and take it slowly when I paint, I've only begun my painting journey a short while ago so every painting to me is a study in it's elements;with time it will become easier but not so sure any quicker, by then the eyes will be my issue...lol


    Take care and thanks for sharing,
    Annabelle O,O

    AntwortenLöschen
  17. Oh, that's such a lovely page. I adore the little birds :-)
    Happy PPF !
    Hugz
    IKE
    #24

    AntwortenLöschen
  18. Liebe Susi!

    Deine Seite ist genau nach meinem Geschmack! Und Deine Beschreibung hat mich sehr berührt. Kreatives Schaffen macht etwas mit uns, das ist spürbar!

    Liebe Grüße
    Sindra

    AntwortenLöschen
  19. Great page Susi, definitely the patience shows!! Happy PPF

    AntwortenLöschen
  20. Schöne Seiten sind das geworden, liebe Susi

    AntwortenLöschen
  21. Schöne Seite, sehr harmonisch. Deine Beschreibung gibt mir Hoffnung das auch ich einmal ruhiger werde und nicht immer so ungeduldig bin, was die Bilder oft noch ruiniert.
    Liebe Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen
  22. A gorgeous page, Susi. I am impatient, but do similar. Having several pages on the go means there is always something to work on (when I am not studying!!).

    AntwortenLöschen
  23. Hallo susi,

    ich kann dir nur zustimmen indem was du schreibst,ich habe in der zeit wo ich jetzt juornals mache auch sehr,sehr viel dazu gelernt und bin geduldiger geworden,bin sonst auch eher sehr ungeduldig und muss immer gleich alles fertig haben.
    deine seite ist sehr,sehr schön geworden,so hell und freundlich das ist genau meins.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  24. Oh the pinks and blues are so soft and lovely, What a wonderful spread! HPPF!

    AntwortenLöschen
  25. Aus meinem Herzen geschrieben :-) Schöne pages und toller Text!

    AntwortenLöschen
  26. love the colours and sentiment happy ppf

    AntwortenLöschen
  27. Du sprichst mir aus der Seele, Susi, denn so geht es mir auch. Journaling ist einfach wunderbar, man lernt so viel und das auf so leichte und entspannende Weise... Deine Seiten mit den zarten Piepmätzen gefällt mir sehr.
    Alles Liebe, Beate

    AntwortenLöschen
  28. Beatiful pages, I love the colours you used!!

    AntwortenLöschen
  29. This is very lovely, there is soul to it and I love your last line that "for everything there is a season," well said and so true!

    AntwortenLöschen
  30. Wahr gesprochen - ich habe an meiner letzten Journalseite auch Tage gesessen.... Vielleicht sollte ich deine Idee mal aufgreifen und auch mehrere Journalbücher gleichzeitig in Angriff nehmen. Deine Doppelseite ist traumhaft schön geworden.

    AntwortenLöschen
  31. Your pages are simply beautiful. I wish I had the patience to do journalling but it does scare me rather! My Mother always told me that patience is a virtue - how right she was!
    Enjoy your weekend.
    Juliax

    AntwortenLöschen
  32. Thank you for sharing your wisdom and your beautiful page, my friend. Blessings!

    AntwortenLöschen
  33. Wonderful pages, and a wonderful post to read. I'm just starting out on my journalling journey, and it's fascinating to hear your processes are still changing too. I certainly do the same in having several books at a time...
    Alison x

    AntwortenLöschen
  34. I enjoyed hearing more about your process... your pages are fabulous...xx

    AntwortenLöschen
  35. Beautiful Art Journal Page. The key to losing your patience it work on several things at a time! Happy PPF!

    AntwortenLöschen
  36. I agree work on a bunch of pieces at a time and keep rotating. Your work is wonderful!

    AntwortenLöschen
  37. Liebe Susi, das ist auch mein Spruch im Leben. Und es ist ein guter Spruch.
    Alles hat seine Zeit.
    Ich übe jeden Tag Gelassenheit und Loslassen, und ich hasse Zeitdruck, vermeide das.
    Dein Journal ist mal wieder einmalig schön. Es gefällt mir sehr gut.
    Aber wie Moo's und ATCs nicht mein persönliches Ding.
    Trotzdem bewundere ich deine und Kunst darin sehr.
    Liebe Susi, ich wünsche dir ein wunderschönes Wochenende mit ganz viel Freude und Sonnenschein :-)
    Sophie

    AntwortenLöschen
  38. Lovely pages & a great sentiment, meaningful to me as it's my wedding anniversary today.
    Your words have given me much to think about too Susi!
    TFS!
    Alison x

    AntwortenLöschen
  39. First HPPF and thank you for joining in with Journal Journey's again this month :) with your beautiful pages.

    I can agree with all you have said I have have usually three journal going at once so I can do backgrounds or texture paste and carry on with other pages, not sure that constitutes patience for me lol As I still get to keep going and like you say many pages are ready to start when I want to.

    AntwortenLöschen
  40. Lovely page, beautiful color and design! <3

    AntwortenLöschen
  41. YOu sound like me - I was so impatient when I started painting - wanted a finished product immediately. I never waited for anything to dry or thought over the colors or composition. Your journal page is lovely - and you exhibit a wonderful growth of "artistic maturity" - HPPF

    AntwortenLöschen
  42. Ganz super geworden, gefällt mir wieder sehr.
    An mehreren Seiten zu arbeiten ist eine gute Idee. Sollte ich auch machen.

    LG Carola

    AntwortenLöschen
  43. I think you're very wise to realize this. I think that art (and life) is really all about the PROCESS, and it's hard in this product oriented world to get to this point--Bravo!

    AntwortenLöschen
  44. I love the colors on your page...very beautifully composed page! Nice to read about your creative process.

    AntwortenLöschen
  45. Your quote has put a lovely song in my head Susi!
    Thank you for that and for your thoughtful sharing ... there is so much that rings true for me too and you express yourself so beautifully in words
    AND
    in your artwork!
    oxo

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!