Mittwoch, 4. September 2013

Oil Pastels



Clare from Miscanthus crafts teaches us a great background technique with oil pastels in her new video. As I saw this I couldn´t resist to try this instantly. Here is my finsihed piece! Thank you Clare!

 

Clare (klicke bitte den Link im engl. Text oben) hat ein tolles Video zu einer Hintergrundtechnik gezeigt, der ich nicht widerstehen konnte. Ich hab das auf der Stelle probieren müssen. Hier ist meine fertige Arbeit.
 Bitte vergesst nicht auf unser neues 
 Wir hoffe auch diesen Monat wieder auf gaaanz viele schöne Beiträge!

Art-Journal-Journey

Kommentare :

  1. Your version looks amazing Susi. I tried the oil pastels on a page yesterday and was pleased with the results.

    Love Crissie xx

    AntwortenLöschen
  2. This is stunning suzi, thanks so much for joining in and trying my oil pastel ombré background. X

    AntwortenLöschen
  3. Ein toller Hintergrund,das sieht total klasse aus.Die Farben gefallen mir auch sehr gut.
    Liebe Grüße
    Felicie

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful page and colours! Uuuups, ich hab wieder auf Englisch geschrieben! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  5. Terrific artwork, Susi, I do like your little pictures on the black squares. I love oil pastels so am off to check out the video.

    AntwortenLöschen
  6. Your page is beautiful Susi...gorgeous colours! I love my oil pastels, so thanks for the link.
    Alison x

    AntwortenLöschen
  7. Amaising, beautiful and so warm! And less is more, it is true. I love this backround. It is so wonderful.

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful sunshiny page dear Susi...the white 'scratches' in the yellow really add so much...thank you for sharing the link I am off to check it out oxo

    AntwortenLöschen
  9. Naja, Dein Werk ist natürlich wesentlich aufwendiger und auch schöner.
    Aber es ist eine tolle Idee, die Oil Pastells zu verwenden.

    AntwortenLöschen
  10. That looks fabulous. What a great technique to try out.
    xx Monique

    AntwortenLöschen
  11. Thanks Susi for sharing and inspiring , always...

    AntwortenLöschen
  12. Beautiful page, love the shining colours and texture!!

    AntwortenLöschen
  13. Boah, was für eine tolle Seite. Danke für den Link, ich werde mir das Video bald mal anschauen.

    AntwortenLöschen
  14. Wow, great spread and thanks for the video link, I will definitely check that out! What you made of it looks fantastic in any case!!

    AntwortenLöschen
  15. Love your journal page - colours are very dramatic & work together really well ! Ali #38

    AntwortenLöschen
  16. Beautiful, so sunny and bright and hopefull! <3

    AntwortenLöschen
  17. ein wunderschönes orange, macht so sehr fröhlich!
    ich glaube, öl-pastells sind ziemlich die einzigen farben, die ich nicht habe...
    "less is more" hab ich zwar im hinterkopf, aber damit tu ich mich sehr schwer. mal sehen, ob ich da noch was zusammenbringe.

    AntwortenLöschen
  18. Wunderschöne und fröhliche Seite! Ich liebe diese Farben! Danke für den Link zum Video!

    AntwortenLöschen
  19. was für eine farbenfrohe Seite. Ich experimentiere auch gerade damit, macht riesig Spass

    AntwortenLöschen
  20. The colors in this page make me feel happy. Blessings!

    AntwortenLöschen
  21. Fantastic rich colours, and the scratched engraving in the texture looks so cool. I will check out the video once I've repaid some more visits in Craftyblogland!
    Alison x

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!