Mittwoch, 23. Oktober 2013

Cats - Katzen


the new theme for the next two weeks there is:
CATS
A Moo is a little card sized 2.8 x 7 centimeters, or approximately 1.1 x 2.8 inches. 
I made a tag with a moo on it - hope you like it and you will join in the fun!

 It's a  recycling piece - the black  pleather cover from an old calender was cut to a tag - next  gel medium  was applied through a stencil - that gave the pattern (swirls)-
after all was dry the surface was treated with acrylic paint. Cool look, isn't it?
The cat is stamped on fabric and pressed onto a small amount of hot glue to make it pop out and give a bit of three-d.  But  this is unfortunately  not very good seen on the photo - I am sorry for this fact - cause that looks cool too.
-----------------------------------------
Das Tag ist eine kleine Recylingarbeit - ein alter schwarzer Kunstledereinband eines Kalenders wurde in Form geschnitten und Gelmedium durch eine Schnörkelschablone darauf aufgetragen. Nach dem Trocknen wurde das mit Acrylfarbe bearbeitet.
Schaut cool aus oder?
Die Katze hab ich auf Stoff gestempelt und dann auf eine kleine Menge nicht ganz abgekühlten Heisskleber gedrückt, dass sie ein wenig dreidimensional wirkt..sieht richtig cool aus, aber dieser Effekt ist leider irgendwie nicht auf meinem Foto zu erkennen... 
Ich hoffe Euch gefällt mein Tag und Ihr macht wieder zahlreich bei unserem neuen 
KATZENTHEMA
bei 
mit!

Kommentare :

  1. Ein ganz tolles Tag mit einer ganz süßen Mieze ist das geworden, liebe Susi

    AntwortenLöschen
  2. Dein Kätzchen gefällt mir seeeehr gut, auch den Tag. LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. It looks amazing to me Susi-your use of wonderful textures makes the piece so interesting

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  4. That's a great Moo subject and your Moo cat is delightful with his/her beautiful blue eyes.

    AntwortenLöschen
  5. Oh, it's amazing Susi!! The background and the kitty, lovely!

    AntwortenLöschen
  6. The swirl stencil background looks so amaxing, cute cat too, love your work susi!

    AntwortenLöschen
  7. WOW Susi,dein tag ist ganz große klasse,ich liebe Miezen,toll auch wieder das genähte dazu,gefällt mir Mega gut.
    Überhaupt hast du in letzter zeit die Hammerwerke hingelegt,für mich bist du eine ganz große besondre künstlerin,liebe susi.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  8. Umwerfend liebe Susi, ich bin begeistert, wie auch von dem Rest, den ich auf Deinem Blog bestaunen kann.

    AntwortenLöschen
  9. wow great looking tag!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  10. Love your Moo and tag... and I also love cats :) Have a great day, Shirleyx

    AntwortenLöschen
  11. Hi Susi, how are you?
    This cute lil cat on your tag wants me to start to make moo now :)
    loved all your last 4-5 journal pages. especially one with autumn colours, brilliant!

    AntwortenLöschen
  12. miau, miau; schaut so als als ob sie gerade zum Fenster rausschaut, goldig

    AntwortenLöschen
  13. Süße Katze mit blauen Augen! Der Anhänger ist großartig mit diesem Materialmix!

    AntwortenLöschen
  14. Love the texture of the tag.... a beautiful creation!!

    AntwortenLöschen
  15. Eine tolle Idee, gefällt mir super gut.

    AntwortenLöschen
  16. What a great recycled piece Susi!!! Stunning result

    AntwortenLöschen
  17. Fabulous technique inspiration with your wonderful kitty kat moo tag liebe Susi!
    Meowwww ♥
    oxo

    AntwortenLöschen
  18. Great atmospheric tag - love how the cat seems to be looking through the keyhole at us - great depth and drama.
    Alison xx

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!