Saturday, October 26, 2013

Watercolor - lessons with Lindsay

I really enjoy to learn with Lindsay .. for me she is the best teacher ever..
I took  two of her free video lessons and love my results...
hope you like my new paintings and if you are interested in learning more about watercolor mediums -  join Lindsay.
She isn't just a good teacher for watercolor painting - she has so much other great stuff to share with us.  Watch her "ask a crafter " shows too ... so much cool tips.. amazing!
Check her channel on you tube and visit her blog!
Thank you Lindsay! You are simply the best!





Ich zeige Dir hier zwei kleine Aquarellmalereien, die ich nach den im obigen Text benannten Videos von you tube gemalt habe. Ich verlinke sie zur Paint Party Friday.

39 comments :

  1. Ooooh, wow, Susi, beide Werke sind großartig geworden. Ich bin begeistert !!!!

    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende

    ReplyDelete
  2. Beautiful!!! Greatlessons and great results!! I love and admire these!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  3. Wonderful, wonderful work Susi, these are fabulous and the cockerel looks amazing. TFS
    hugs {brenda} x0x

    ReplyDelete
  4. yes, beautiful painting! loved that rooster!

    ReplyDelete
  5. OOoh WOW susi,ich bin von beiden werken richtig begeistert,wunderschöne Malerein,klasse.

    GLG Jeannette

    ReplyDelete
  6. Also ich bin wirklich der Meinung, daß es bei dir egal ist womit du arbeitest liebe Susi, du kennst dich mit jeder Sorte aus, ob Tinten, Aquarelle oder etwas sonstiges. Bin mal wieder hin und weg von deiner Kreativität!! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  7. beide Werke sind Dir toll gelungen

    ReplyDelete
  8. Beide Aquarelle sind wunderbar! Ich finde Aquarelle grundsätzlich schön, weil sie so eine Leichtigkeit ausstrahlen! Dabei ist das Malen mit Aquarellfarben gar nicht leicht! Du hast das hier großartig gemeistert. Mir gefällt der Hahn ganz besonders gut!

    ReplyDelete
  9. Tolle Werke! Lindsay really is good. Ups, ich bin heute etwas muddled! LG, Valerie

    ReplyDelete
  10. Oh; I love this! And; I did see Lindsay's videos on Utube - your eggs and nest - just lovely. Great work! xxoo

    ReplyDelete
  11. Amazing painting Susi--you are a good pupil I think.

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  12. das huhn ist der HAMMER!! muss gleich mal kucken nach den lektionen...

    ReplyDelete
  13. Die sehen wirklich toll aus, Susi!

    Aquarellmalen ist ja nun wirklich nicht so einfach wie es aussieht ;)
    Bin schon gespannt auf mehr von dir!

    Liebe Grüße,
    Claudia x

    ReplyDelete
  14. Die sind ja wirklich überzeugend!! Ganz toll! Ich kann gar nicht sagen, was mir besser gefällt: Das kuschelige Nest oder dieser stattliche Hahn... Ich bin auch schon gespannt auf weitere Bilder!

    ReplyDelete
  15. They turned out great Susi and the expression on the chicken is wonderful, I love it! Keep painting!

    ReplyDelete
  16. Wow....
    Nest und Hahn beides mega giga toll gezeichnet.

    Liebe Grüsse Irene

    ReplyDelete
  17. That's gorgeous! You have a beautiful style. :)

    ReplyDelete
  18. Boah, total schöne Werke, ich bin mal wieder begeistert.

    ReplyDelete
  19. ...gorgeous art Susi, the cockeral is superb, inspiring...Mel:)xx

    ReplyDelete
  20. Such great water colors, wonderful I love that cockerel so much, bravo!

    ReplyDelete
  21. You're doing so well Susi...that rooster is stunning...compliments!

    ReplyDelete
  22. Gorgeous work...love the rooster....amazing texture..love this style! Thanks for the links too!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  23. just love that chicken..thanks for the link off to check it out now

    ReplyDelete
  24. Ahhhh das was Du hier mit Wasserfarben zauberst ist einfach grossartig!!! I liebe den stolzen Hahn:) ♥ Conny
    Piaroms Art Journaling

    ReplyDelete
  25. Hallo liebe Susi, Du warst sehr fleißig während meiner Abwesenheit und ein Werk ist schöner als das Andere.
    Ich hoffe, es geht Dir gut und das Forum lebt noch?
    Mein Disaster mit der Heizung ist immer noch nicht vorrüber. Nächste Woche habe ich nochmal einen Termin mit meinem Anwalt. Meine Kräfte sind am Ende.....
    Hab einen schönen Sonntag, meine Liebe!

    ReplyDelete
  26. Lovely watercolouring ... and thanks for the link!
    Alison xx

    ReplyDelete
  27. Total schöne Werke sind das Susi , deine Aquarelle sind ein Augenschmaus!
    lg Uli

    ReplyDelete
  28. wonderful paintings - water color is very difficult and like everything that is worthwhile it requires much practice. I will check out Lindsay's site - thanks

    ReplyDelete
  29. Ganz tolle Werke hast Du in letzter Zeit gemacht, dickes Kompliment.

    LG Jutta

    ReplyDelete
  30. You are an excellent student! Both your farm inspired watercolors are amazing. Blessings!

    ReplyDelete
  31. Gorgeous! These turned out really well! I especially love the eggs in the nest!

    ReplyDelete
  32. Zwei tolle Aquarelle, Susi! Besonders den Hahn finde ich richtig spitze!

    ReplyDelete
  33. WOW WOW WOW Deine Malereien sind die Wucht, unglaublich schön *seufz*

    Herzliche Grüße
    von Anke

    ReplyDelete
  34. Thanks for the link, Susi, wow, what amazing Youtube demos she has and what energy. I love the simplicity and style of your egg picture, and, of course, I like your cockerel, he looks a bit worried about something.

    ReplyDelete
  35. Fabulous - I really love your cockeral.

    ReplyDelete

Thank you for your comment!