Friday, November 22, 2013

Go and try something different,

 just to see what happens...


Many of us  (those of us who "can't draw") started out in Mixed Media Art by using rubber stamps. What great solution - the images were drawn for me . It was the best I could start. I learned so much about techniques and composition and at some point  I was honest with myself - I felt compelled to pick up a tool and make a mark that is uniquely mine. This was as I started Art Journaling, took a free class for whimsical faces in Art Journals ... but I was not ready to do something without the help of my beloved rubberstamps.  I hope I will find more patience to accept that  my drawings and paintings do not have to look exactly like the objects they represent. To accept that if they did so - where would the art be?
I am on a journey to myself and for me Art Journaling is a kind of SOUL FOOD ... and that's the point I want to show once again how happy I am about winning a free seat at


Maybe we meet there? - Go and try something different - just to see what happens!
Above piece is such a "just to see what happens"  product... tissuepaper over wet gesso...
stamped trees... and no idea  what to do next...
but after looking at the piece many times and remembering artfriends from
like Conny, Jeannette or  Beo which find their subjects in the colors and during their process . I found a face ... and I accept that this face doesn't look like a face I can see in reality.

Die neue Arbeit oben ist etwas sehr Ungewöhnliches für mich .  Ich hab einen Veruch gestartet
Phantasie in einer Struktur zu finden, da viele meiner Künstlerfreundinnen von 
 wie Conny und Jeannette oder Beo so zu wundervollen Werken gelangen, sie finden ihre Motive in den Strukturen und Farben während des Malprozesses. Ich muss da noch viel Loslassen üben, komm ich ja ursprünlich von der Stemplerei und da ich ein "ICH KANN NICHT ZEICHNEN UND MALEN" Typ bin,  liegt immer noch eine schwierige Aufgabe  vor mir-- Loslassen von Zwängen , Normen und sich frei fühlen zu werkeln ohne speziell auf das Ergebnis hinzublicken. Drum freu ich mich grad wieder mal  die tolle SOUL FOOD Klasse gewonnen zu haben.

LINKED TO / Ich linke zu
&

47 comments :

  1. tissue paper and gesso bg is fantastic, Susi. and I agree with you about how art should look! honestly, there should not be any comparisons or calculations :)
    very well created piece though!

    ReplyDelete
  2. Wow susi this looks great, love the texture and the face!
    Groetjes karin

    ReplyDelete
  3. This is fabulous! I like the face, it fits perfectly. Happy PPF!

    ReplyDelete
  4. I think your drawing is fabulous!! Very expressive. Keep doing more of it!

    ReplyDelete
  5. fab technique and you just amaze me with your creativity! hugs trace x

    ReplyDelete
  6. I applaud your diving into drawing, and allowing your inner artist to know what to do! I love this face. Her nose is my nose! Her eye sees all! The texture of the page is beautiful as are the colors! Keep drawing, you're doing great!

    ReplyDelete
  7. Wonderful art Susi

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  8. Susi wonderful piece...I love it. I agree about no comparisons... I love different interpretations because if I wanted the perfect likeness I would take a photo....I find interpretations so much more interesting. I love the uniqueness of souls!! I also enjoy those sites where everyone paints the same photo and no two look the same...so fun!! Thanks for sharing!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  9. Tolle Arbeit, mir gefallen Deine Werke immer sehr gut, LG, Valerie

    ReplyDelete
  10. I love this abstract mixed media, have fun with your adventure. Happy PPF, Annette x

    ReplyDelete
  11. Wow susi,das ist dir ganz genial gelungen und ich finde es große klasse das du es gemacht hast,wir alle können nur dazu lernen ,es freut mich auch sehr das du dich inspiertiert fühlst,die Texturen und Strukturen im Gesicht sind klasse.
    mir gefallen deine werke immer Seehr,liebe Susi,und das loslassen von sich eingegegnt fühlen ist ein Prozess den man durch laufen muss,aber immer ein stück weg davon bringt dich entgültig zur freien art von gestalten,und unser Journal ist da sehr hilfreich weil wir da alles versuchen können,das meckert nicht gleich wenn es mal nicht so gut geht,gell susi??
    Mach weiter so,und lerne dich neu kennen.

    GLG Jeannette

    ReplyDelete
  12. This is terrific, the textures and the lady walking in the frosty forest.

    ReplyDelete
  13. A wonderful, truly creative painting, I love it. There's an element of surreality in it that makes the mind think about what it's saying. And remember, Mr Picasso didn't worry about whether his faces looked like real people and a few people admired his work! Your face is great, and remember - nobody else in the world would have thought of painting her in this way, which makes your art special.

    ReplyDelete
  14. Was für ein fabelhaftes Bild!!!!
    Mir gefallen deine Werke immer sehr gut. Aber dieses hier zeigt eine ganz neue und interessante Seite von dir! Ich finde es großartig, dass du diesen Schritt zu neuen Wegen machst! Diese Bild zeigt, dass da noch ganz viel mehr ist!

    ReplyDelete
  15. very good..so glad your having a go

    ReplyDelete
  16. Umwerfend schön liebe Susi.

    ReplyDelete
  17. Ein echtes Kunstwerk. Gefällt mir sehr gut dein Werk. Bei dir sieht man richtig eine Weiterentwicklung deiner Kunst. Weiter so.

    LG
    Renate

    ReplyDelete
  18. Oh what a great bold approach, love this piece. xox

    ReplyDelete
  19. Beautiful artwork ! Love your drawing and the textures you create. It's scary when we make our own marks, but Art is a Journey right? I like how much joy you communicate about your journey. Have a great weekend, Shirleyx

    ReplyDelete
  20. A wonderful painting... I'm certainly tempted by the Soul Food course - I might "ask for it for Christmas", because I think I'm reaching that stage you mention of wanting to make a mark that is mine... Scary, but it's starting to feel necessary.

    Alison xx

    ReplyDelete
  21. I think this face looks amazing! It's different but it's really cool and sort of funky. Super art!

    ReplyDelete
  22. Wonderful, original painting! Love the face in earth, beautiful concept.

    ReplyDelete
  23. A bit like a Van Gogh Susi but with a much prettier colour palette. Love the texture and the face you found.
    Hugs {brenda} x0x

    ReplyDelete
  24. great job! happy for you to have won the class. I love that you are using your stamps along with the mixed media and drawing. I too started with stamps and literally have many hundreds!(having taught and helped manage a store). Looking forward to your projects!

    ReplyDelete
  25. Gefällt mir sehr deine Lady im Fels und diese zarten Farben, das nenn ich Kunst. Du machst tolle Fortschritte deinen ganz eigenen künstlerischen Ausdruck zu finden,superklasse, weiter so.
    Liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete
  26. I like the textures in this! And bravo for you, to being brave enough to take the next step and draw. I create digital art because I can't draw, but I'm tempted to give it a try. Your example is inspiring.

    ReplyDelete
  27. You say I cannot dry but this is really a masterpiece Susi. Marvelous work and I love it very much.
    Lovely greet
    Marja

    ReplyDelete
  28. Lucky you and I love your page, I love the face and the texture!!

    ReplyDelete
  29. Also für mich...sieht das schon sehr *losgelassen* aus (:o)

    ReplyDelete
  30. I love this! The face is fantastically expressive and what texture you've achieved. Kudos! xo

    ReplyDelete
  31. aaahhh, i love it! good for you giving it a go!

    ReplyDelete
  32. Ich kann auch nicht zeichnen und malen und hab trotzdem einfach mal angefangen. Noch bin ich auf der Suche nach meinem eigenen Stil, aber ich bin auf dem Weg. Ich mag Dein Bild - es sieht interessant aus, ein wenig geheimnisvoll.

    ReplyDelete
  33. Du hast so Recht, es ist unheimlich schwer loszulassen, vor allem wenn man sehr organisiert ist, aber Dein Bild macht dazu echt Mut, danke

    ReplyDelete
  34. Such a fabulous and striking piece, Susi. I love it!

    ReplyDelete
  35. Da hab ich das doch eigentlich auf der Uni gelernt, liebe Susi,

    und doch waren (oder sind) Stempel für mich dieselbe "Geh-Hilfe" wie du es hier beschreibst. Portrait-Zeichnen ist eins der schwersten Dinge (meine sehen immer "verzogen" aus) und erfordert wirklich viel, viel Übung (vermutlich am besten täglich), wenns aussehen soll wie auf dem Foto. Aber dafür gibts ja heutzutage gottseidank den Fotoapparat *grins.

    Was mir an deinem Gesicht hier besonders gefällt, ist, dass es mit dem Format und Hintergrund verwoben scheint. Sich also sein Umriss natürlich aus dem Bildgestaltungsprozess entwickelt hat (oder sich natürlich einfügt). Da herrscht eine herrliche Einheit in der Komposition, die muss man erst mal erreichen.

    Ich sehe also keinen Grund unzufrieden mit dir zu sein. Aber das Loslass-Problem sitzt schon irgendwie tief in uns drin. Anerzogen wohl (so nach dem Motto "nur wenns "wie in echt" aussieht, darf man es als gelungenes Bild bezeichnen")... und noch sehr der alten akademischen Vorstellung von Hoher Kunst verhaftet.

    Such mal im Internet über Gaston Chaissac. Der war Autodidakt und hat die ganzen "gelehrten" Kollegen in Staunen versetzt. ;)

    Hab ein feines Wochenende. Und schön langsam machst du mir den Mund auch wässrig mit diesem Soul Food Dingens ;)

    Liebe Grüße,
    Claudia x

    ReplyDelete
  36. Great texture & I love the face you found.
    Thanks for those encouraging words.
    Alison x

    ReplyDelete
  37. Ohh Susi, Dein Bild hier hat mir echt Gänsehaut gemacht...einfach grooossartig!! Es ist einfach genial, was passiert, wenn man loslässt! Ich bin total begeistert und verliebt in Dein Bild ♥♥♥ Weiter so...jajaja :D ♥ Conny
    Piaroms Art Journaling

    ReplyDelete
  38. Once you start one form of creative expression it often opens you up to deeper desires to make your own mark. I'm glad you're following your soul's desire. Draw from life even if you don't think you can draw - everyone has a unique drawing style. This is a beautiful, soulful piece. The more you draw and create, the clearer you get. Thanks for sharing and encouraging others.

    ReplyDelete
  39. What a great masterpiece!!! I really love it!!! You are a real artist dear Susi!!! I have great admiration for you beautiful work!!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  40. Your artwork is beautiful and filled with emotions as usual. As an artist, I've had the opposite experience. I've always known how to draw, but letting loose to avoid a contrived feel is my constant battle. Blessings, my friend!

    ReplyDelete
  41. Wow, das ist sensationell schön geworden, Susi. Du kannst stolz auf dich sein, dass du diesen Schritt gewagt und auch gewonnen hast! Ich bin sicher, da kommt noch viel von Dir! Wunderbar!

    ReplyDelete
  42. Wonderful; love the texture and what you've found in there! What fun! Love it!

    ReplyDelete
  43. Wow, wow, Susi this piece is outstanding...I am in love with it...everything is just perfect, colours, texture and face..face is ..wow!!!
    Hugs from Slovenia

    ReplyDelete

Thank you for your comment!