Donnerstag, 12. Dezember 2013

An Altered Book Page and a Mixed Media Portrait



I found some blank - just with white gesso prepaired pages in my current Altered Book and since I have made no entry in there for so long,  I decided to make a spread in it for Art Journal Journey Challenge Dark & Light .

**ART*JOURNAL*JOURNEY*
also linked to




Used homemade spraypaints - stamp image from Stampers Anonymous (Tim Holtz Coll.) Ecoline Gold Ink,  Black India Ink, words are from magazine outcuts and partially stamped.


And as I get ambitious with faces for quite some time now I even made a portrait in Mixed Media for the Dark & Light Challenge .



meant also for AJED


Da ich in meinem laufenden Altered Book noch einige mit weissem Gesso grundierte Seiten fand und ich schon so lange darin nichts mehr gestaltet habe , entschloss ich mich kurzerhand eine Doppelseite ( ganz oben gezeigt) darin für Art Journal Journey "Schatten und Licht" zu werkeln und da ich in letzter Zeit sehr brav an meinen Gesichtern übe,  zeige ich Euch auch gleich  noch ein Portrait zum Thema Licht & Schatten .


Kommentare :

  1. ooh susi,tolle seiten hast du da gemacht,schön das Du Gesichter übst,man sieht hier ganz deutlich fortschritte,das Gesicht ist ganz genial gelungen,die andre Seite gefällt mir von den Farben und Texturen ganz klasse.
    sag mal Susi,wann schläfst du eigentlich ??*gg*
    du hast einen guten flow zur zeit,klasse,weiter so.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  2. You are busy busy I see....No stopping you from making happy art. xox

    AntwortenLöschen
  3. Beautiful words & colours on your top pages and beautiful face at the bottom. great artwork! Have a wonderful weekend, Shirleyx

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful journal pages! I do love your dark and light!

    AntwortenLöschen
  5. These are very nice pages. I love the spray paint texture. Wonderful.
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen
  6. Love the pages, but your girl is beautiful!

    AntwortenLöschen
  7. Fabulous pages both the contrasts for the light and dark and your portrait page. I love how you always get such a wonderful depth to your pages, I can sit and look at them for ages.
    hugs {brenda} x0x

    AntwortenLöschen
  8. Lovely journal page! I too have not been in my journal for some time. You remind me to make a effort for the next year to do more art journaling!

    AntwortenLöschen
  9. Das Gesicht ist wunderschön und ausdrucksstark, gefällt mir sehr gut, auch die Journalseite ist wunderbar! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  10. What a great page , dear Susi I really love your journal page!!! and your beautiful lady is just amazing!!! Great ART like always!!

    Greetings
    Maria

    AntwortenLöschen
  11. Wonderful pages Susi and what a brilliant idea to pre do some pages in a journal. It would be great to do this on the days when I feel inspired.

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  12. Your site is beautiful! I love the face and your colours.

    AntwortenLöschen
  13. Wieder soooo schöne Werke!! Eine großartige Doppelseite und ein wundervolles Portrait!! Du bist so fleißig!! LG, LonettA

    AntwortenLöschen
  14. So schöne Seiten, liebe Susi und so wahr. Ich denke auch, ein Journal kann ein richtiger Freund werden, und der im Gegensatz zu mir - nichts vergißt :) Viele liebe Grüße zu Dir!
    Erika

    AntwortenLöschen
  15. What a wonderful art journal page, Susi!

    AntwortenLöschen
  16. journal page thought is so nice, just love it! yes we do need our journal beside us!
    And you are making great portraits , Susi! wonderful light on her face!

    AntwortenLöschen
  17. deine texturen sind immer wieder umwerfend! herrliche seiten!

    AntwortenLöschen
  18. So true! Your journal page is lovely. Happy PPF

    AntwortenLöschen
  19. Such fun pages! love the splatters especially:-)

    AntwortenLöschen
  20. Your pages have so much to see. I like all the lovely colors and textures.

    AntwortenLöschen
  21. Susi, das ist wieder wunderwunderwunderschön geworden!

    AntwortenLöschen
  22. Great pages Susie.lots of color and texture.

    AntwortenLöschen
  23. Zwei tolle Werke, besonders das Gesicht finde ich super gelungen.

    LG Jutta

    AntwortenLöschen
  24. Gorgeous work Susi!! Love the journal page and words and your portrait is beautiful with the light hitting her face.

    AntwortenLöschen
  25. Spitzenmäßige Arbeiten sind das wieder Susi!

    AntwortenLöschen
  26. lovely pages and beautiful mixed media!

    AntwortenLöschen
  27. Wonderful! ...and my favorite color combination too :)
    Thanks for stopping by earlier!
    Happy PPF

    AntwortenLöschen
  28. Susi your work is always a delight!

    AntwortenLöschen
  29. Your pages look lovely Susi, but your face is stunning...great work!
    kind regards, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  30. Wow Susi..so beautiful..how I love the leaves..they are very powerful and striking..gorgeous colorful pages! and the beautiful face is fantastic and she is very mysterious too! Wonderful art!
    Victoria

    AntwortenLöschen
  31. i love the text on your journal page…so true!!

    AntwortenLöschen
  32. Beide Seiten finde ich hochgradig klasse!! Das Zitat spricht mir natürlich aus der Seele :)

    AntwortenLöschen
  33. wow, these are wonderful journal pages! xo

    AntwortenLöschen
  34. Both these pages are wonderful. So different. but both excellent!

    AntwortenLöschen
  35. !Wunderschöne Seiten - dieses Eichenblatt ist so toll
    Liebe Grüße
    Gabriele

    AntwortenLöschen
  36. Lovely details and textures, very nice!!

    AntwortenLöschen
  37. DIe Journalseiten sind wieder sooo schön gemacht aber auch deine Gesicht-Seite sieht klasse aus, der Licht und Schatteneffekt kommt da sehr gut raus und die Farbgebung ist einfach Spitze. Mag ich sehr!
    Liebe Grüße
    Sabine

    AntwortenLöschen
  38. Boah Susi, beides einfach umwerfend schön.
    Das Gesicht ist Dir super gelungen. Das würde ich auch gerne können, aber da mangelt es mir auch an Geduld und Durchhaltewillen, leider.

    AntwortenLöschen
  39. ... da kann ich nur zustimmen. Schönes Wochenende

    AntwortenLöschen
  40. wow fantastic pages!
    Have a great weekend!
    Groetjes Karin x

    AntwortenLöschen
  41. Gorgeous ....love the face and journal page...always somethings wonderful here!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  42. Stunning, the face is amazing as is the journal page, love those dark leaves against those textured backgrounds, stunning!!

    AntwortenLöschen
  43. That's an amazing face page with the striking face, the whole texture and pattern of the page and the unusual combination of colours.

    AntwortenLöschen
  44. Ooohh LOve the contrast of dark and light! You made a beautiful spread, and the faces!

    AntwortenLöschen
  45. Love the contrast between light and dark in your piece - really made it stand out in the gallery at Art Journal Every Day. . .

    AntwortenLöschen
  46. Beautiful pages - you are indeed an artist!!
    Sandy

    AntwortenLöschen
  47. Ich versuche mich gerade auch an Gesichtern. Gerade die Augen machen mir schwer zu schaffen und dann versuch ich natürlich auch meinen eigenen Stil zu finden.

    AntwortenLöschen
  48. Wow, Susi - the blue-green page has completely won my heart... what a wonderful page! And the dark/light face you created is so haunting... Wonderful works!
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  49. Your mixed media art is always gorgeous. You have a wonderful sense of colour! Such a pretty page. Love the portrait too!

    AntwortenLöschen
  50. Wunderbare Seiten! Da harmoniert ALLES! Ich möchte dieses Jahr gerne noch Deine letzte art journal challenge mitmachen! Ich hoffe ich schaffe es noch! Mein Art Journal kommt viiiel zu kurz derzeit! Ausserdem ein tolles neues Foto bei Dir! Susi, auch Dir wunderschöne Weihnachten!

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!