Donnerstag, 2. Januar 2014

Soul Food start & more

I enjoyed the first lesson at Soul  Food with Mystele - oh gosh she shows so much great things and explores techniques - that's AMAZING - I made this little character for the first lesson. I had so much fun - and this was my very first tiny face -- so easy to paint this little face with Acrylic Colors - no problem - Mystele shows all about faces!

Since Conny at Mix it Monthly wants us to show odd headgears and gave us three colors to use in our piece I put horns on her head - and used her desired  colors and  a little bit inspired by a Frida Kahlo painting - and since the paper doily lay in front of me the idea to use the doily for building horns came to me!

And as my little girl stands here in silence my page is eminently suitable to Art Journal Journey -SILENCE - and I will link to PPF and CGPP  too.



Hier zeige ich eine  Art Journal Seite nach der ersten Stunde bei Soul Food , gelinkt zu oben genannten  Challenges.

Kommentare :

  1. Schöööön!

    Ich bin noch am Grübeln und Werkeln, was mein Bild zu Mysteles erster Lektion angeht ;)

    Liebe Grüße,
    Claudia x

    AntwortenLöschen
  2. Beautiful page, love how you have combined the elements and themes! Hugs, Valerie. Ups, falsche Sprache wieder!

    AntwortenLöschen
  3. ich glaube Mystele wäre stolz auf Dich

    AntwortenLöschen
  4. First i wish you very happy New Year!
    I like your page Susi….great colours, background and I really love the horns you put on her head!

    AntwortenLöschen
  5. Jöh das kleine Hörnermädel sieht aber klasse aus, schöne frische Farben und, wie immer, tolle HG-Gestaltung. Weiter so! Bin gespannt was bei deinen Lektionen noch so Alles rauskommt.
    Liebe Grüße
    Sabine

    AntwortenLöschen
  6. Happy new year Suzie, I love this art journal page - such a cute little character !

    Sally

    AntwortenLöschen
  7. fabulous page, enjoy your new course. x

    AntwortenLöschen
  8. Gesundes Neues Jahr, liebe Susi (:o)Jetzt werkelst du also mit Mystele....die erste Mixed Media Expertin die mir vor Jahren bei YT vor die Augen kam. Grandios! Eines ihrer ersten Gesichter steht bei mir in ATC Format in der kreativen Ecke. Die Welt ist echt klein.*gg*

    AntwortenLöschen
  9. Fabulous!! Love the gorgeous face, so full of character and her head gear is wonderful! Great inspiration!!!

    AntwortenLöschen
  10. Hallo Susi und nochmals ein frohes neues Jahr!
    Hach, es ist unverkennbar, dass die erste Lektion bei Mystele war. Ich liebe ihren Stil so sehr. Sie ist eine tolle Frau und Künstlerin, die wirklich Charisma hat.
    Dein Mädel mit der witzigen Kopfbedeckung ist dir wunderbar gelungen. Und die Idee, eine Tortenspitze zur Kopfbedeckung zu machen, ist dermaßen klasse! Hut ab!

    Liebe Grüße
    Alex

    AntwortenLöschen
  11. She is so cute! I had to laugh because I know a little girl that is adorable to look at but really has those horns because she is always into things that she should not be into!

    AntwortenLöschen
  12. terrific artwork and loving the horns. Annette x

    AntwortenLöschen
  13. What a magical creation Susi!!!

    Everything about this is WOWEE Wonderful!!!

    I missed playing along last month with the AJJ challenge...it was such a great theme too!

    Happy Happy New Year from snowy Virginia USA
    oxo

    AntwortenLöschen
  14. Das ist einfach fabelhaft! Dein kleines Mädel ist richtig süß, wie sie da so steht und ein wenig schüchtern, aber auch verschmitzt schaut! Toller Hintergrund und mir gefällt dieser Hauch von türkis hier sehr!
    LG, LonettA

    AntwortenLöschen
  15. Oohh susi,das sieht aber klasse aus,die witzigen hörner erinnern an ein rehlein,überhaupt finde ich sieht die seite aus,als stände das süsse reh mädel im zauberwald,ist dir seeehr gut gelungen.
    die andre silcene seite hat so richtig feuer und power,tolle farben hast du gewählt,ich habe gestern auch eine seite zum thema silence gemacht.
    wünsch dir ein frohes neues jahr mit viel gesundheit,glück und viel creativität,freue mich schon auf weitere werke von dir,liebe suolschwester.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  16. Fabulous Susi, live the colours and the face, you did a brilliant job here.
    hugs {brenda} xox

    AntwortenLöschen
  17. Love your page Susi.Happy new year to you.
    Becky x

    AntwortenLöschen
  18. Years ago I won one of Mysteles prints and have loved her work for years!! This piece has your own style with a Mystele influence! It's so fantastic! I love it so much! It shows that you got a lot out of the course!! Good for you! Can't wait to see more!! All the best for 2014!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  19. I so love this piece and said so on the site. I loved the first video and boy Mystele makes it look effortless to paint thoses faces and it is soooooo hard. xox

    AntwortenLöschen
  20. Magical work, my friend!Love what I see here!

    AntwortenLöschen
  21. Such a calm and peaceful piece. I think her face is so beautiful.

    AntwortenLöschen
  22. a beautifully whimsical painting-and I love that background! Happy PPF and 2014!

    AntwortenLöschen
  23. This is a very nice page. I love the face. Also the shading and background are wonderful.
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen
  24. Love your girl. The horns give this piece a very interesting look a la Frida. Nice job. Happy New Year!

    AntwortenLöschen
  25. Lovely, fun painting, and what a good idea to use the doily pieces for the horns. The colours and the background are fabulous and just right for your imagined lady. It looks a good course, and I look forward to seeing what else you do with Mystele.

    AntwortenLöschen
  26. Lovely work, love the background so fill of texture.

    AntwortenLöschen
  27. really beautiful page, love the color…totally

    AntwortenLöschen
  28. Ach Du Liebe, wie konnte ich Deinen tollen Post für Mix It Monthly verpassen?! Irgendwie habe ich gar keine Benachrichtigung bekommen? Egal...ich bin hin und weg!!! Sooo goldig die Kleine!! Und welch geniale Idee mit den Doilies! Du bist Spitze! Dein Bild ist so wunderschön geworden...würde ich mir glatt an die Wand hängen, wie eigentlich alle Deine tollen Werke!! Ich bin auch grad fertig geworden mit der ersten Lesson...Es ist unglaublich, obwohl ich viel Zeit habe die letzte Zeit, habe ich doch keine...es gibt einfach zu viel zu tun in den wenigen Stunden, die der Tag so zu bieten hat ;) Danke für Deinen prompten Post bei Mix It Monthly ♥ Conny

    AntwortenLöschen
  29. She's just wonderful!! I love everything about this one - the design, cute girl, antlers!, the colours. Gorgeous :)

    AntwortenLöschen
  30. looks great happy new year..looks fab..so glad your on Soul Food too

    AntwortenLöschen
  31. Susi this is another gorgeous piece, I love the warm colors!

    AntwortenLöschen
  32. Wowwww, schon wieder so eine tolle Seite. Einfach oberklasse geworden.

    LG Carola

    AntwortenLöschen
  33. Eine wunderschöne Seite, ich bin schon sehr auf deine nächsten Werke gespannt und wünsche dir noch viel Spaß in dem Kurs.

    AntwortenLöschen
  34. What a great result Susi, the face looks stunning...great workshop I guess, fits you so well!

    AntwortenLöschen
  35. Wonderful work! Enjoy your new workshop :)

    AntwortenLöschen
  36. Another fabulous page and gorgeous layer background! Happy new year x hugs x trace x

    AntwortenLöschen
  37. wow just Love this, its gorgeous!!
    Happy New Year!
    Groetjes Karin

    AntwortenLöschen
  38. I love this whimsical page Susi! It's totally gorgeous!!!
    Alison x

    AntwortenLöschen
  39. This is simply amazing, Susi - such warmth in the colours and fabulous layered paint - I adore it!
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  40. So fun and creative! What wonderful texture in your artwork!

    AntwortenLöschen
  41. This looks fabulous! I would love to do her course! Happy 2014 [and ppf]

    AntwortenLöschen
  42. What a wonderful image and ~ yes ~ how cool that you meshed so many themes!

    AntwortenLöschen
  43. love this! Such a soft color palette and then so much whimsy. Beautiful work.

    AntwortenLöschen
  44. I really like the eyes in your picture. Very pretty. I also like the bubble look of the background. Very nice!

    Have a very happy new year!

    AntwortenLöschen
  45. She is wonderful and I love the sweet flowers :)

    Karen x

    AntwortenLöschen
  46. Ein sehr schönes Werk! Dieser Soul Food-Lehrgang hört sich grossartig an!
    Ich konnte die Bilder von Frida Kahlo nicht sehen :( wegen Copyright in Deutschland. Also echt!

    Na, dafür kannst du ja nichts, nur schade für mich ;-)

    Ganz herzliche Grüsse
    Ilona

    AntwortenLöschen
  47. Hey, das ist ja ein tolles Bild geworden!! Vielleicht sollte ich mir den Kurs auch mal anschauen, das ist ganz mein Ding. Toll gemacht, Susi!

    Liebe Grüße
    Gabriele

    AntwortenLöschen
  48. Hey, das ist ja ein tolles Bild geworden!! Vielleicht sollte ich mir den Kurs auch mal anschauen, das ist ganz mein Ding. Toll gemacht, Susi!

    Liebe Grüße
    Gabriele

    AntwortenLöschen
  49. Hey, das ist ja ein tolles Bild geworden!! Vielleicht sollte ich mir den Kurs auch mal anschauen, das ist ganz mein Ding. Toll gemacht, Susi!

    Liebe Grüße
    Gabriele

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!