Freitag, 7. Februar 2014

Art Journal Journey meets 29 Faces in February 2014 and PPF + wonderful mail from blogfriends

I can tell you that  it's a hard way to get better in drawing and painting faces... oh gosh! A fab event is this 29 Faces in February Challenge - A big applause to AYALA ART for organizing this for us so fantastic! This face is one of my very first attempts on painting a male character...but it turned out female as always - not even the skinhead can help  - I gave him/her the lion - a strong  Zodiac Sign. I don't matter about - it's just another exercise - and I will get better for sure! The page is also meant for Art Journal Journey - Zodiac Signs. And for PPF this week.
 click image to enlarge
Oh ja - es ist ein harter Weg besser im Zeichnen und Malen von Gesichter zu werden ... oh mein GottEin tolles Event  ist diese  29 Gesichter im Februar Challenge - Ein großer Applaus an Ayala ART für die Organisation dieses tollen Projektes für uns ! Dieses Gesicht ist einer meiner ersten Versuche  einen männlichen Charakter zu malen ...
aber es stellte sich heraus, "ER" ist weiblich geraten - nicht einmal der Glatzkopf kann helfen - ich gab ihm / ihr den Löwen als Hilfe - eine starkes Sternzeichen. Egal,  - es ist nur eine weitere Übung - und ich werde  sicher besser werden !  - Die Seite ist auch für  PPF  und die

  Art Journal Journey STERNZEICHEN gedacht.

I received wonderful mail from my dear blogfriends Hermine from the Netherlands and Gabi from Berlin in Germany! Both are amazing designers in my opinion! Visit their blogs - you will agree with me! Thank you so much - I am so pleased with this wonderful pieces and feel so happy to know there are friends all over the world - still feel like being in a big family of people with the same interests. This is just AWESOME!




Die himmlische Post hab ich von lieben Blogfreunden erhalten -
Hermine aus Holland und Gabi aus Berlin - beides begnadete Designerinnen meiner Meinung nach! Schaut auf deren Blogs und Ihr werdet mir recht geben. Es macht mich unendlich glücklich zu wissen, dass es weltweit so viele Freunde mit  gleichen  Interessen gibt - das ist ein wunderbares Gefühl! Danke Mädels!

Kommentare :

  1. Hi Susi, ich finde deine Hintergründe immer so toll! Diese Aktion mit den Gesichtern macht so viel Spass. Ich finde neue Inspiration von dir und den anderen.

    AntwortenLöschen
  2. I am really enjoying watching your faces evolve each day. I love how different this one looks, but still in your fabulous style. How lovely to receive such wonderful gifts xx

    AntwortenLöschen
  3. hey, so schlecht ist er auch nicht, er hatte eben Mut auch seine feminine Seite zu zeigen ;)

    AntwortenLöschen
  4. Wunderschöne Zeichnung, und schöne Stücke hast du bekommen, es ist schön zu wissen, dass man Freunde hat! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  5. Susi...ich kenne das mit den weiblichen und männlichen Gesichtern *schmunzel*

    Ich bin mir sicher, dass Du mit jedem weiteren Porträt die markanten Merkmale herausarbeitest.

    Und mir gefallen Deine aktuellen Arbeiten sehr gut!

    LG
    Claudia

    AntwortenLöschen
  6. I agree, it's a hard way. I have the tendency to get discouraged if it doesn't turn out the way I want, but of course there's only one way to get better - practice, practice. I think your masculine woman/feminine man looks good, he/she has definitely character. My faces always turn out looking sad. I don't know why.

    AntwortenLöschen
  7. All of your art pieces are lovely, as usual! Your work is very inspiring.

    AntwortenLöschen
  8. I really love the way your face has turned out, and what a wonderful gift!

    AntwortenLöschen
  9. The face is strong and LEO like Susi and the page draws you in.

    Lovely gifts your eceived as well

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  10. It's so good to see more male faces this time around. I like Leo, and not all men have to look very strong and manly. I like Leo, he looks a gentle kind person, and I would love him as a friend. A lovely drawing and a great background.

    AntwortenLöschen
  11. I like it Susi. It has good balance and restrained colour palette. Well done. It's the journey not the destination!

    AntwortenLöschen
  12. Love all the approaches of the 29 faces participants! Happy PPF!

    AntwortenLöschen
  13. Love Leo and wow they are great gifts. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen
  14. I love all your art - very intriguing!

    AntwortenLöschen
  15. Liebe Susi! Dein Löwenmann ist sehr schön geworden. Ich finde ihn als Mann erkennbar :) hach, wie das klingt ... :) vielleicht sind Männer gerade nicht meins.
    Deine Kreativität sprudelt ja unglaublich. Gesichter Eurer schönen Hunde, Sternzeichen und bei Deinem Wassermann bin ich hin und weg! Wow, ein ganz großes und liebes Kompliment an Dich!
    Allerliebste Grüße zu Dir und habe ein schönes Wochenende,
    Deine Erika

    AntwortenLöschen
  16. wow,das sieht wieder suuperschöön aus susi,und ich finde auch man erkennt darin den Mann,mit wunderschönen weichen Zügen :-)
    bin ganz begeistert von deinem löwen Mann.
    ich habe im Moment noch keine weitere idee,muss etwas nachdenken *gg*
    Die karten sind wunderschön die du bekommen hast,es ist doch schön überall freunde zu haben :-)
    wollte schon längst deine post abgeschickt haben,liegt hier warm und trocken *lol*
    sobald ich dazu komme,schicke ich es los.

    Knuddelgrüße Jeannette

    AntwortenLöschen
  17. I think your masculine face is lovely! I would have said "he" anyway so I think it's a success! :)

    AntwortenLöschen
  18. I think if you gave your man long girly hair he might object, yes you have made a man face and I like that your faces are all so different.

    AntwortenLöschen
  19. It's a wonderful face painting! Lovely gifts of art too. Happy PPF!

    AntwortenLöschen
  20. Ich traue mich ja gar nicht erst an Gesichter...Viel zu selten! Also, dein Herr Glatzkopflöwe ist trotzdem gut! Nicht weiblich! Immer schön weiter machen. Happy PPF - Irma

    AntwortenLöschen
  21. I admire you for keeping at your face painting...it challenges me greatly and I have a longggg way to go.
    Leo looks great...wonder why men are harder to paint?
    Your lovely gifts from friends make me smile...we are lucky to be connected to so many kind and talented people all around the globe...that really makes me happy!
    Happy Weekend to you and yours dear Susi ♥
    oxo

    AntwortenLöschen
  22. Susi, your Leo piece has such a gorgeous background. And since it is a face you could be entering it in the 29 faces challenge as well.

    AntwortenLöschen
  23. I really liked the face. A contemplative, content expression. Lovely background!

    AntwortenLöschen
  24. Great face!! Sometimes you just have to embrace what comes out!! Yours friends blogs are wonderful!! Very nice gifts!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  25. Susi, das ist ein schönes Portrait!
    Ich glaube, es ist für uns Frauen grundsätzlich leichter, Frauen zu malen. Wahrscheinlich, weil wir unsere eigene Anatomie viel besser kennen. Ich habe überlegt und mich gefragt, ob sich das Geischt mehr Richtung männlich verschieben würde, wenn du die doch sehr weiblich gezupften Augenbrauen etwas wilder und breiter malen würdest. Männer tragen sie ja meist wie Kraut und Rüben....äh, wie gewachsen.

    AntwortenLöschen
  26. Love seeing your painting and your gifts! HPPF!

    AntwortenLöschen
  27. Lots to see and it's all fun and lovely!!! HPPF!

    AntwortenLöschen
  28. Your faces are amazing. Fantastic!

    AntwortenLöschen
  29. All is very beautiful .Love the faces.
    Annabelle : )

    AntwortenLöschen
  30. Yes, I find drawing men difficult too! Haven't worked out why yet - it must be because their faces are shaped differently to a woman's. Still looks good though!

    AntwortenLöschen
  31. Der Löwe Mann ist Dir sehr gut gelungen, finde ich. Die goldenen Lippen wirken sehr majestätisch und lassen ihn total edel aussehen.

    AntwortenLöschen
  32. Susi I really like this face. So much expression. Lovely. The rest of your art is so full of color and happiness.
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen
  33. Lovely attempt and such wonderful gifts...it's always nice to be in blogland making new friends :)
    HPPF!
    Deepa
    http://deepazworld.blogspot.in/

    AntwortenLöschen
  34. Good face, eyes so tightly shut. Love the gifts. Blessings, Janet PPF

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!