Dienstag, 4. März 2014

Happy Mail and some things more....

First I want to show you this absolut fantastic card my dear friend Gabi from Berlin sent to me. I am so happy with this wonderful and perfect little artpiece. I love Gabi's amazing embossing with  embossingpowder in gold, she always conjures up fantastic creations with it - I really love her art. Please check her blog to see more of her wonderful cards and tags if you don't know her blog yet. 
 
Zuerst möchte ich gern obige absolut himmlisch schöne Karte von meiner lieben Blogfreundin Gabi aus Berlin zeigen - Gabi zaubert förmlich mit goldenem Embossingpulver auf ihren Karten - ich liebe ihren Stil und falls Du ihren Blog noch nicht kennst - schau unbedingt bei ihr vorbei - es lohnt sich ! 

Next I will show you an Art Journal Page I made for the MIX IT MONTHLY CHALLENGE from my dear blogfriend Piarom. She wants us to go abstract this month and to use some special colors therefore. Check out the challenge - it is always fab to see with what the participants come up with. I played with the Crackle Medium on the heart.

 Und nun kommt obige abstrakte Seite ( Nun gut - für mich abstrakt- ob es nun wirklich abstrakt ist weiss der Himmel?!) für Piarom's....  MIX it MONTHLY CHALLENGE ...die Du Dir nicht entgehen lassen solltest - es ist immer so toll zu sehen was die teilnehmenden Künstler da alles zeigen! Ich habe auf dem kleinen Herzen mit Krakeliermedium gespielt. Der Spruch bedeutet ungefähr: 
Das Herz hat Gründe, die der Verstand nicht kennt!


And the last piece I want to show you is what I painted in acrylics  at a local meeting with some hobby artists from our region here. They encouraged me to paint this  ( it's made on Mixed Media Paper) and told me how to do a simple underpainting in acrylics  ... 

 Obiges Bild auf dickerem Mixed Media Papier gemalt,  hab ich bei einem lokalem, kleinen Künstlertreffen gewerkelt, ermutig von Hobby- Malerinnen, die mir gezeigt haben wie eine einfache "Untermalung" mit Acrylfarben funktioniert .

Kommentare :

  1. WOW, die Blumen sind fantastisch geworden - mein Mund steht offen - lach - hoffentlich fliegt nichts rein.
    Und das Mixed Media Herz ist einfach nur eine genialer eyecatcher. Bin also wieder rundum begeistert

    AntwortenLöschen
  2. Nice job on your abstract. I like your flowers too. Very nice background. It is so good to learn from each other.

    AntwortenLöschen
  3. Nice job on your abstract. I like your flowers too. Very nice background. It is so good to learn from each other.

    AntwortenLöschen
  4. Wowowww,Susi,mir steht auch der mMund offen,deine Blumen sind der oberhammer,sooooooo wunderwunderschööön,auch das Herz ist genial gemacht,ganz,ganz großartig.
    die karte von Gabi ist ganz zauberhaft,ich mag auch gern Gold auf meinen werken,ich freue mich für dich,schön das man soviele freunde hat.
    ich muss gleich zum doc und habe nicht viel zeit darum nicht böse sein,das ich nicht mehr schreibe wie sonst.

    Knuddelgrüße deine Jeannette

    AntwortenLöschen
  5. beautiful crackle effect! I liked both pages, Susi!

    AntwortenLöschen
  6. Traumhaft schöne Post- eine wirklich geniale Karte!

    Deine beiden Arbeiten sind wieder so schön. Ich bewundere deine Sachen sehr.
    Ganz liebe Grüße, Dagmar.

    AntwortenLöschen
  7. Love what you have made, beautiful as always, and Gabi's card is great! Valerie

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful art from both you and Gabi, love them both xx

    AntwortenLöschen
  9. Lots of lovely artwork from all of you.

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  10. Die Karte von Gabi ist der Hammer, toll gemacht.

    Deine Journalwerke sehen super aus.

    AntwortenLöschen
  11. Ganz tolle Post von Gabi hast du bekommen und deine Werke sind wieder irre schön Susi!!!

    AntwortenLöschen
  12. Lovely mail art Susi! And what a great painting, love those wild orange flowers!

    AntwortenLöschen
  13. What a lovely things did you make. Bothe are really nice, but love the last one with the flowers the most.

    AntwortenLöschen
  14. These are both really beautiful! I like the poppies on the second one and the first one is so light and free.

    AntwortenLöschen
  15. Susi, Du bescherst uns hier wieder ein Feuerwerk an Schönheiten, meine Augen und Sinne feiern ein Fest :) erst die traumhafte Karte von Gabi und dann das tolle Abstract-Gemälde...wow...das Herz ist ja unglaublich mit dieser genialen Textur...ich bin ja absolut fürs "Tast-internet" hihi das wäre toll ;) ja und dann das Moonblumenfeld...sooo genial in Textur und Farbwahl...Hängt es schon im Rahmen an der Wand?! Ich freue mich über jedes Bild was Du mit uns malst beiMix It Monthly Dankeschöööööön!
    ♥ Conny

    AntwortenLöschen
  16. Nice mix it monthly play. Crackle hearts....Gabi's dragonfly in gold is wonderful....yum. xox

    AntwortenLöschen
  17. Wow lots of beautiful artwork to see :) The card you received is gorgeous, I love the gold embossing with the blue. Your Abstract journal page is also beautiful, awesome colours and finally your acrylic flower painting is gorgeous. Love it all! Cheers, Shirleyx

    AntwortenLöschen
  18. I love your gift! So beautiful. I also love your creations; the poppies are stunning! xo

    AntwortenLöschen
  19. love your heart with the crackle. and the poppies are wonderful

    AntwortenLöschen
  20. I love your abstract and the poppies for sure! I just love poppies and cannot seem to get them to grow here.

    AntwortenLöschen
  21. Such beautiful art Susi, I love both pieces.
    A lovely card from Gabi too!

    AntwortenLöschen
  22. Your abstract picture is superb and definitely an abstract. I like the blue splashes and the yellow lines.
    That's a marvellous background you've made for the poppies, underpainting has certainly worked here.

    AntwortenLöschen
  23. Love Gabi's card - but when I tried to go to her site, it was warning me of Malware ahead - maybe some code or advert she has on there?

    As for your two pages - the heart one is amazing - such great texture on the heart itself, and the poppies are utterly stunning. I love the vivid colours against that beautiful background of greys and crackle - magnificent!
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  24. Susi you are very creative and I LOVE every piece you posted I am just sorry I can’t follow you regularly, but I stop at every post whenever I can and admire your work! Big hug from Slovenia

    AntwortenLöschen
  25. Susi, I liked each one of your works, beautiful colors and especially the last one, wow!

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!