Friday, May 23, 2014

Corrugated Cardboard to paint on - Wellpappe als Malgrund (+Step by Step Video)

 I made above funny  folder to hold my loose sheets of DIY papers.
Obige Arbeit ist eine fröhliche Mappe um etliche lose selbstgemachte Papiere aufzubewahren.

meant for/  gedacht für die MOO MANIA & MORE

***


You can use corrugated cardboard as a very cheap variation of a surface to paint on or to do your Mixed Media pieces. You can make covers for journals, simply paint on , make tags and so much more is possible. Since many of my dear blogfriends wrote that they would be happy to look over my shoulder while I am working I took some step by step photos for below video this time to let you see how I did this new piece of fun!




Schlichte Wellpappe ist wohl der preiswerteste  Malgrund den  Mischtechnik Freaks bekommen können ( für umsonst-lol) - soviel Schönes können wir damit kreieren.
Denk doch an Umschläge und Einbände für Fotoalben oder (Kunst)-Tagebücher - Anhänger, Wandhänger etc. Ich bin sehr faul was Workshops erstellen angeht, aber da mich in letzter Zeit so viele liebe Blogbesucher immer wieder mit dem Kompliment :" Ich würde Dir so gerne über die Schulter schaun beim Arbeiten" ungarnt haben - hab ich mich diesmal entschlossen ein paar Schrittfotos für obig gezeigtes Video für Euch zu machen!

26 comments :

  1. Seeeehr schön, Wellpappe ist immer mein Lieblings Stash. GLG, Valerie

    ReplyDelete
  2. Loved the video! What a great idea to cut away the smooth layer to expose the corrugation. Really terrific work!

    ReplyDelete
  3. love your paper design holder Susi, such fab colours. Enjoyed the video as well. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  4. Ooohh susi,das sieht ja soooo klasse aus,ich liiibe wellpappe,und so einen schönen umschlag könnte ich auch gut gebrauchen,danke für das tolle video mit den step by steps,also und die musik dazu,ich könnte abheben,und das schon am frühen morgen *LOL*
    aber sag,woher bekomme ich so eine wellpappe als umschlag??Kenne nur die normalen Kartonblätter.
    ich werd jetzt mal meine neue kreise seite einstellen,war gestern nach dem schwimmen soooo alle,habe mir das als belohnug einen tollen eisbecher gegönnt *gg*
    Ja,ich weiß,ich habe diät,aber der eisladen liegt genau auf dem nachauseweg,und da kam ich nicht ohne eis zu holen dran vorbei,das auch noch hausgemacht ist,und gaaanz leckere sorten,yum :-)

    Knuddel Jenny

    ReplyDelete
  5. I love corrugated card and this is lovely. Thanks for sharing your process on video. I have one of those circle cutters. I find it quite fiddly but maybe I need more practice, I have only used it once.

    ReplyDelete
  6. A look over your shoulder was fascinating, thanks very much, Susi. All corrugated cardboard coming this way will have to look out!

    ReplyDelete
  7. Suuuuuper, Susi!

    Einfach nur großartig! Deine Farbwahl finde ich immer wieder überwältigend!

    Ich wünsche dir ein angenehmes Wochenende!!!
    Liebe Grüße,

    Claudia xx

    ReplyDelete
  8. Super gemacht und klasse Anleitung.
    LG Sabine

    ReplyDelete
  9. Beautiful and thank you for the wonderful tutorial!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  10. Good idea for storing papers. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  11. I love looking over your shoulder. The result is great!

    ReplyDelete
  12. Wonderful journal cover and the tutorial was terrific - thanks.

    ReplyDelete
  13. Wowowowow that is such an awesome idea!!! I really enjoy watching your vids. You have inspired me with some ideas. Thank you so much.
    Nicole/Beadwright

    ReplyDelete
  14. fantastische idee mit dieser mappe, sieht so fröhlich aus und aufgeräumt ist auch noch! hab mir das video angeschaut, vielen dank! auch dein jane-davies-inspiriertes kreiswerk gefällt mir sehr!!

    ReplyDelete
  15. I love the effect of painting on corrugated cardboard. Very nice.

    ReplyDelete
  16. great video Susi and I love your corrugated book cover with those fabulous circles and colors!

    ReplyDelete
  17. What a great result Susi!!!
    Very artistic...

    Have a nice weekend, Alie :-)

    ReplyDelete
  18. Das sieht wieder soooo schön aus und die Idee ist einfach klasse!
    Ein schönes Wochenende wünsche ich dir :)

    ReplyDelete
  19. Great video and love what you did. I also loved the background music. Who was that? I enjoyed very much. Great work. Have a great weekend.

    ReplyDelete
  20. Fabulous project Susi and great little video! You certainly have taken the whole circle theme to another level! Love the subtle shading with the crayons! Some great techniques here!

    ReplyDelete
  21. Hi Susi, love this artwork with the beautiful colours and texture with the cardboard. Your video is fantastic, thanks for sharing. I have things on my desk for the circle challenge and I can't seem to find time that I want. it's very busy these days. Take good care, Shirleyx

    ReplyDelete
  22. Susi- I love your cardboard pieces and sooo excited that you shared your tutorial!! You are amazing- Do you ever sleep? teehee xo

    ReplyDelete
  23. Thanks for the name of the group Susi. I appreciate it.:)

    ReplyDelete
  24. Sieht richtig Sitze aus Susi! Und Danke für`s über die Schulter schauen lassen!
    lg Uli

    ReplyDelete
  25. Danke, Susi! Toll ist es, Dir über die Schulter zu schauen. Die Idee mit der Wellpappe ist Klasse. Das muß ich unbedingt auch mal probieren !!!
    LG Barbara

    ReplyDelete
  26. Lovely folder for your beautiful papers - and thanks for sharing the step-by-step photos in the video. I have a love affair with corrugated cardboard, so definitely want to try something like this... beautiful!
    Alison xx

    ReplyDelete

Thank you for your comment!