Friday, May 16, 2014

Fraternal Charity / Geschwisterliche Liebe

 
I am in love with Michelle Kral's  aka " Mitsib"  fantastic ART - this is another piece I did in her style , she shared her technique at SOUL FOOD 2014... love how this little people she always creates go so beautiful with the colorful  backgrounds...so much fun to do this Mitsib styled paininting.
Ich bin absolut begeistert von Michelle Kral's aka Mitsib's genialem Malstil - so hab ich mich entschlossen nochmal eine Arbeit mit ihrer Technik zu üben, die sie uns auf SOUL FOOD 2014 präsentiert hat. Ich bin besonders angetan von ihren einfachen Personen und Tieren, die so toll auf diese farbenfroh bunten Hintergründe passen. Es war wieder ein richtiger Spaß dieses Bild zu malen.


I call my page "Fraternal Charity" it came out of me ( absolutely impressed and  inspired by the Mitsib's painting "Feel it" ). Maybe because my mentaly handicapped brother stayed here with us another two weeks this year to take care of him. It is always a very exhausting time for me to look the whole day after him, but he is my little  Down Syndrom boy ( 15 years younger than I) and  the happiest person when he feels the love of his family expecially since our mother passed away last year. / Ich  nenne die Seite "Geschwisterliebe" - absolut inspiriert von einem Gemälde von Michelle Kral - es heisst im Original "FEEL IT".. es wollte gemalt werden - wahrscheinlich beeinflusst dadurch, dass mein geistig behinderter, 15 Jahre jüngerer Bruder(Down Syndrom)  das zweite Mal heuer für 2 Wochen bei mir zur Pflege war. Das ist sehr anstrengend für mich den ganzen Tag nach ihm zu sehen und ihn zu versorgen, aber er ist so ein glückliches Wesen, wenn er die Liebe der Familie genießen kann , vor allem seit unsere Mama letztes Jahr verstorben ist.

**ART*JOURNAL*JOURNEY*


26 comments :

  1. I really like this style as well. This reminds me of mother and child. Very nicely done.
    Nicole/Beadwright

    ReplyDelete
  2. I agree with Nicole. Very nice.:)

    ReplyDelete
  3. Was für wunderschönes Bild entstanden ist.. ich bin begeistert wie du es umgestzt hast mit dieser Art Technik!

    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  4. Masterpiece, Susi. Love your art!

    ReplyDelete
  5. Wonderful piece, love it.

    ReplyDelete
  6. Wonderful painting, love the soft colours and style. Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  7. This is full of caring and love, very beautiful work!

    ReplyDelete
  8. das ist toll geworden susi,da hast du ein schönes bild gezaubert,ich mag Mitsib ihren Malstil auch sehr gern.

    knuddel

    ReplyDelete
  9. wow this is great Susi, love this style, will definitely look this artist up. Happy PPF, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  10. Brilliant Susi, the expression in their faces is incredible, so moving. To me it has almost a Picasso feel to it!

    ReplyDelete
  11. Fabulous page, Susi. The faces are amazing!

    ReplyDelete
  12. Susi you are an amazing sister! I could feel the love in this beautiful art piece...I just love it so much...it spells love in a big way! I wanted to respond when you first spoke about your brother but your comment doesn't come to my in box... I think you have so much love in your heart and I admire how you have taken over even though it's very difficult! What a loving post.... rest up my dear!

    Bigs Hugs Giggles

    ReplyDelete
  13. So touching...so intense...awesome Susi!
    Kind regards, Alie :-)

    ReplyDelete
  14. I echo Giggles thoughts, a very loving post summed up in your painting. I love it!!

    ReplyDelete
  15. This is such a beautiful painting and I can see how the love of your brother and his visit has influenced this piece. A lovely post and art!

    ReplyDelete
  16. Fantastic! You nailed her style, for sure. I thought "MitsiB!" as soon as the image started loading. Such a sweet piece. <3

    ReplyDelete
  17. Eine wunderbare Kreation liebe Susi, mir gefallen die Farben mal wieder ausgezeichnet gut und die Liebe zwischen den beiden, so süß... LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  18. What a beautiful painting and really full of love and emotion!

    ReplyDelete
  19. You have captured such strong emotion in this piece. The colours are captivating.

    ReplyDelete
  20. Magical and sweet. Lovely work!

    ReplyDelete
  21. This is so moving, Susi - really beautiful.
    Alison xx

    ReplyDelete
  22. Traumhaft schön.
    Boah, bei Dir wenn man mal ein paar Tage nicht vorbei kuckt, erlebt man einen regelrechten Kreativrausch ;o)

    ReplyDelete
  23. Your piece has so much feeling. I like it very much. The colors and textures add a lovely touch too.

    ReplyDelete
  24. Liebe Susi, ich mag das Thema Geschwisterliebe sehr gerne. Wenn man Geschwister hat, berührt es einen immer, oder? Deine Interpretation spricht mich total an und ich kann mich wiederfinden, in den reduzierten Formen - aber doch kräftigen Farben. Danke schön, auch für den Link, werde ich gleich mal besuchen :)

    Deine kleinen Monster und die anderen Seiten in Deinem Junk Journal sind absolut schön! Es wird/ ist ein richtiges Kunstwerk und wow, vielleicht zeigst Du es ja mal in einem Video? Sicher ist es schön zu sehen, wie es wächst und gedeiht :)) Aber es ist ja auch später mal, für Deine Kinder ein Vermächtnis: schaut her, das bin ich, meine Kunst ...

    Ich schicke Dir viele liebe Grüße und eine herzliche Umarmung !
    Deine Erika

    ReplyDelete
  25. This is beautiful _ I love the style :)

    ReplyDelete

Thank you for your comment!