Friday, August 1, 2014

*F*R*I*D*A* at ART JOURNAL JOURNEY

Today starts our new theme over at
Heute startet unser neues Thema bei

**ART*JOURNAL*JOURNEY*

which is Frida Kahlo

I made a whimsical Frida painting for this reason 
Ich hab eine verspielt charmante Frida dafür gemalt.

I hope you like little Frida and I hope you will join Art Journal Journey in August!
Ich hoffe Du magst meine kleine Frida und Du bist mit dabei im August bei Art Journal Journey!


Thank you for visiting! - Danke für Deinen Besuch!
also linked to PPF 

43 comments :

  1. You really did an awesome job with this work!

    ReplyDelete
  2. I love anything Frida and this is wonderful. Great job.

    ReplyDelete
  3. Your little Frida is wonderful! Dir einen schönen Tag, GLG, Valerie

    ReplyDelete
  4. She is so pretty..very beautiful page.

    ReplyDelete
  5. Stunning, that little face is just so expressive, love it!!

    ReplyDelete
  6. Oohh wie süss,ist deine kleine frida kahlo,ich könnte sie so lange anschauen,einfach großartig.
    ich hab auch gerade eine frida kahlo in bunt gemalt,stell ich nachher mal ein.
    schönen tag,liebe susi.

    knuddel

    ReplyDelete
  7. I love this version of Frida!!

    ReplyDelete
  8. die ist ja zucker!! gefällt mir sehr, genauso hätte die kleine frida aussehen können - eine schönheit! kniebeuge vor deinen malkünsten!

    ReplyDelete
  9. Ein super schönes Thema, liebe Susi! Und die Augen Deiner Frida sind ein Traum. Eine ganz besondere Idee, Frida in dieser Maltechnik zu arbeiten. Ich weiß nicht, ob ich das könnte. Ihre Arbeit ist ja immer auch ein Stück voller Leiden und Selbstreflektion. Und das habe ich immer irgendwie vor Augen, wenn ich an sie denke, oder sie male. Ich stelle es mir nicht einfach vor, sich davon zu lösen.
    Aber es ist schön zu "träumen" wie sie wohl ohne diesen Unfall gewesen wäre. Oder davor ...noch ohne Leinwand und Pinsel. Aber vielleicht wünscht sie sich das ja auch. Irgendwo in einer anderen Dimension. Die Leichtigkeit und Freude, die ich in Deinem Bild sehe.

    Ich danke Dir für dieses schöne Thema und merke, dass es mich schon in seinen Bann gezogen hat :)

    Viele liebe Grüße zu Dir, Susi! Habe ein schönes Wochenende und sei herzlich geknuddelt

    von
    Erika

    ReplyDelete
  10. Wonderful idea to do a little Frida. She looks just right Susi

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  11. this is wonderful... I love how you always seem to be able to have all those layers and textures but still retain lovely clean colours...xx

    ReplyDelete
  12. Oh my I could squish and kiss her adorable cheeks....Love LOVE LOVE her so much...wonderful tribute to Frida!!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  13. Actually, I think this is a very good likeness of her. Add to that the really awesome background and the details on the dress, and you have hit a home run!

    ReplyDelete
  14. I love all Fridas. Yours is sooooo cute!! ♥

    ReplyDelete
  15. What a marvellous expression you have captured on little Frida's face, and I love the way you have made her hair, this is a terrific painting.
    Happy PFF and happy new AJJ month.

    ReplyDelete
  16. This made me smile Susi,super cute little Frida! I can't tell you how much I love this,wonderful creation as always,do you EVER create anything that isn't fab?!?

    Wonderful weekend

    Hugs
    Donna xx

    ReplyDelete
  17. Little Frida is very cute. Love the expression on her face ...

    ReplyDelete
  18. Deine kleine Frida ist so was von schön, ich bin total beeindruckt. Eine fantastische Arbeit liebe Susi!

    ReplyDelete
  19. Your Frida rules! She's adorable!

    ReplyDelete
  20. Einfach wunderbar!
    Alles Liebe, Manuela

    ReplyDelete
  21. Your Frida is FABULOUS Susi!!!
    WOWEE Wunderbar!
    oxo

    ReplyDelete
  22. Love the expression on this sweet face. Its a fabulous page.
    Yvonne

    ReplyDelete
  23. This is a very good picture of a young Frida. You have captured her essence.
    Nicole/Beadwright

    ReplyDelete
  24. Such a beautiful painting of young Frida!

    ReplyDelete
  25. what a lovely Frida!! i just love this painting!!!

    ReplyDelete
  26. Oooh, Susi, die ist ja sowas von entzückend. Soooo schön gemacht.

    ReplyDelete
  27. Einfach bezaubernd, deine kleine Frida! Was für ein wunderbarer Ausdruck auf diesem Gesicht! Toll!
    Schönes Wochenende für dich!
    GLG, LonettA

    ReplyDelete
  28. I love this, Susi. She is sooo cute.

    ReplyDelete
  29. This is so Cute Susi!!! Love her look and the braids :)
    Deepa
    http://deepazworld.blogspot.in/

    ReplyDelete
  30. Such wonderful personality! I love her eyebrows and quizzical look. Lovely artwork.

    ReplyDelete
  31. Auch wenn du nicht gesagt hättest es wäre Frida Kahlo, dann hätte ich sie sofort erkannt, du hast ihr supergut gemalt liebe Susi, ihre Seele genau getroffen!! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  32. Oh wowww, deine Frida ist toll geworden. Sooo toll gemalt.
    Ich befürchte, da muss ich passen. Wo ich doch so gar nicht Gesichter malen kann. Na mal... :)

    Ich wünsche dir ein schönes WE.
    LG Carola

    ReplyDelete
  33. so sweet. love the painting.

    ReplyDelete
  34. Wonderful little Frida! I love love it.
    Mar x

    ReplyDelete
  35. Sehr sehr hübsch, deine kleine Frida!! Und wunderschöne Farben... Grüße aus Savannah! xoxo Silke

    ReplyDelete
  36. Sehr sehr hübsch, deine kleine Frida!! Und wunderschöne Farben... Grüße aus Savannah! xoxo Silke

    ReplyDelete
  37. I love the expression on your sweet girl's face! Charming! Happy PPF!

    ReplyDelete
  38. wie goldig und hübsch sie ist.. so schön gemalt!

    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  39. I love your little Frieda. . .I could hug her. Blessings, Janet PPF

    ReplyDelete
  40. I LOVE this monthly challenge!!!! Your little Frida is wonderful. xo

    ReplyDelete

Thank you for your comment!