Saturday, August 2, 2014

Frida In A Row ! ***Frida in einer Reihe!

Frida Kahlo  our new  theme  / unser neues Thema




**ART*JOURNAL*JOURNEY*

It was a great fun for me to create this Altered Book-spread using one of my oldest rubberstamps (nearly 12 years in my stuff---- we are getting old!) "Frida" from Lost Coast Designs - I really love this rubber! Beside this stamp and black Archival Ink I also used gesso, selfpainted papers, letter stickers, oilpastels, charcoal pencil, fineliner, schoolglue, another very old crafting tool of mine  ( a flower punch) and different acrylicpainters from Marabu ( they are so cool - have to order more of them!). I hope you like my spread and I really hope you will join in the fun over at AJJ this month! Also matches


Es war ein Riesenspaß für mich diese Doppelseite im Altered Book zu gestalten. Ich hab einen meiner ältesten, heißgeliebten Stempel benutzt- die Frida von Lost Coast Design... einfach toll der Stempel - ein Klassiker... neben diesem und Archival Jet Black Ink wurde noch selbstgestaltetes Papier, Fineline, Schulkleber,  eine meiner uralten Blümchenstanzen, Ölpastellkreiden, Gesso , Buchstabensticker, Kohlestift und die fabelhaften Acrylpainter von Marabu ( die kann ich Euch empfehlen, die sind toll - ich muss mir noch mehr Farben besorgen - hab nur mal drei Farben zum Testen bestellt). Ich hoffe meine Arbeit gefällt Euch und Ihr macht wieder zahlreich mit beim neuen Thema bei Art Journal Journey
Auch passt es zur MIX IT MONTHLY AUGUST HERAUSFORDERUNG - LUSTIGE KLEIDER !

38 comments :

  1. Fantastic Susi.. I have never seen this stamp before but you made wonderful pages with it

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  2. Ganz toll liebe Susi, Dir einen schoenen Abend! Hugs Valerie

    ReplyDelete
  3. wow,das ist großartig,eine wundervolle idee fridas als reihe,ich hab den stempel auch,mal sehen was ich damit mache.
    schönen Abend.-9


    knuddel

    ReplyDelete
  4. What a terrfic take on the Frida theme, Susi. Love the fresh colours and how you've used just part of the Frida stamp. Very creative.

    ReplyDelete
  5. wow - das ist ja klasse !!! Zu dem Thema hab ich so gar nichts - mal sehen ob mir trotzdem etwas einfällt. LG Dagmar

    ReplyDelete
  6. Wow! How lucky to have that Frida stamp it came in handy for this months theme. Great spread.

    ReplyDelete
  7. Brilliant interpretation of Frida. Great page!
    Mar x

    ReplyDelete
  8. I love all these Fridas, stylish and fun!

    ReplyDelete
  9. This is fantastic Susi! LOVE the way you've lined up your Fridas and dressed them. A clever design. Jenny x

    ReplyDelete
  10. Loving the colours on this Susi,another fab creation from your brilliant arty mind :)

    Glad you had a nice time yesterday....the shopping tour today sounds really interesting.....I hope you didn't get too much craft stuff....well I hope you did really....I can't be the only one!!

    Lovely rest of weekend Susi

    Hugs
    Donna xx

    ReplyDelete
  11. That is a super stamp. The row of Frida's looks awesome, with the designer dresses.
    Yvonne

    ReplyDelete
  12. That is a super stamp. The row of Frida's looks awesome, with the designer dresses.
    Yvonne

    ReplyDelete
  13. WOW - love all the Frida dolls in a row, they are brilliant!
    Wishes
    Lynne

    ReplyDelete
  14. Hach was bist Du schnell Susi, und dazu noch in "Mehrzahl",hihi...toll deine Frida´s..es sieht aus als ob sie viel Spass zusammen haben und ihre Outfits sind einfach umwerfend! So prima dass Du mitschneiderst für Mix It Monthly ♥ Conny

    ReplyDelete
  15. Really adorable Frida. Your artwork is enchanting and it's good to see a happy Frida. Love this beautiful creation. Have a wonderful Sunday, Susi xxx

    ReplyDelete
  16. I love this Susi what a great way to use your stamp! I love the outfits...so whimsical and fun!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  17. Such a great stamp Susi and I just adore what you did with it! Yet another fabulous spread, - your journals rock!!

    ReplyDelete
  18. was für eine tolle - und freche - mixed media Seite. Da gefällt mir meine gleich viel weniger, wenn ich Deine frohen Farben sehe

    ReplyDelete
  19. Fantastic spread, Susi! And you know how much I love Frida!

    ReplyDelete
  20. Ich bin ganz sicher dass die Frida mit deiner Art völlig und total einverstanden ist liebe Susi, eine grosse Ehre würde ich sagen! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  21. Tolle Idee Frida so in Serie und wieder so schöne Farben und Texturen. Gefällt mir sehr gut.
    Schönen Sonntag und alles Liebe.
    Sabine.

    ReplyDelete
  22. What a really good fun Frida picture, Susi. Many of her own paintings didn't look happy, but your one is happy.

    ReplyDelete
  23. Sooooooo schön, liebe Susi! Dein Werk hat mich völlig inspiriert!!! Ganz toll! Hut ab! Liebe Grüße und einen schönen Sonntag! Manu

    ReplyDelete
  24. Deine Seite ist ja voll der Hit,
    du hast das Thema wunderbar umgesetzt,bin begeistert.

    LG Marion

    ReplyDelete
  25. Was für eine geniale Idee! Den Stempel habe ich auch, aber diese Idee hätte ich nicht gehabt. Toll finde ich auch die bunten Kleider. Wieder mal ein absolut rundum gelungenes Werk!
    Alles Liebe, Manuela

    ReplyDelete
  26. Oh wie cool, eine tolle Idee. Sieht klasse aus.

    LG Carola

    ReplyDelete
  27. Not sure how I missed this one, but I love it, Susi.

    ReplyDelete
  28. auch das gefällt mir total gut!

    ReplyDelete
  29. Frida in crazy dresses, it all makes perfect sense. xox

    ReplyDelete
  30. OMGosh Susi! I LOL when i read your title! I love this page- your Frida's are so much fun!!!Brilliant! xoxo

    ReplyDelete
  31. I love the way you used multiple images and yet how each Frida seem to have her own expression ~ love it!

    ReplyDelete
  32. Hi Susi!
    I must agree with all of the above! Fabulous and clever composition! Great choice of colours too!
    Thank you for your sweet comment! I'm so glad you like my whimsical Frida ;)
    All the best!
    Ingrid xx

    ReplyDelete
  33. Love your crazy dressed Fridas - how cool!
    Alison xx

    ReplyDelete
  34. Gute Idee, die Frida als Fünflinge dar zu stellen. Power genug hätte sie gehabt. Vielleicht hätte sie ihren Diego besser in Schach halten können :-)
    LG
    Gabriele

    ReplyDelete
  35. This is a fantastic lay out!!!! I love the stamp and those dresses are just divine ♥

    ReplyDelete
  36. It is sure lovely to see what you used from the past :) Fantastic dresses you did as well :)
    Thank you so much for sharing, Susi
    Kind regards
    Mariane
    http://cordes.re/blg/wind/?p=1440

    ReplyDelete
  37. Great colours, great compositions, and great dresses! And of course, a great artist:)

    ReplyDelete

Thank you for your comment!