Montag, 18. August 2014

Fridamania goes on

I honestly admit that I'm trapped in Frida fever and I suppose this fever will probably not get  better  before the end of the Frida themed month over at Art Journal Journey.  
Valerie from Bastelmania infected me with it. Thank you Valerie that you have chosen such an attractive theme for our Art Journal tour group. I am so glad that I could talk  ♥Valerie♥  into hosting  the 
more often in future .

Here I have made a quick collage with a cut-out from a Frida Kahlo art calendar (the face) and a Frida  rubberstamp (the little head) printed  several times on tissue paper. In addition there were glued on pieces of self-designed paper and used several stamps on the background and I also used gesso and acrylics to bring all elements to a compositon I like.
+++++++Ich gebe zu, dass ich im Frida Fieber gefangen bin und eine Besserung vor dem Ablauf des "Frida" Themen Monats bei Art Journal Journey nicht zu erwarten ist! Valerie von Bastelmania hat mich damit angesteckt . Eine Danke an Valerie, die dieses attraktive Thema ausgesucht hat und ich freue mich, dass ich ♥Valerie♥ überreden konnte, hinkünftig öfter unsere Art Journal Challenge Themen auszurichten .
Ich zeige heute eine unkomplizierte und schnell gemachte Collage. Ich habe hier einen von Frida Kahlo gezeichneten Kopf aus einem Kunst Kalender ausgeschnitten und mit einem, einige Male auf Seidenpapier gestempelten Stempelabdruck ( Frida Kopf) , kombiniert. Um die Komposition interessant zu gestalten  wurden selbstgestaltete Papiere aufgeklebt , Acrylfarben und Gesso verwendet und ein paar zufällig wirkenden Muster- Stempelabdrücke gesetzt.

**ART*JOURNAL*JOURNEY*

I link this collage also  to ART JOURNAL EVERY DAY and AUGUST heART

Kommentare :

  1. moin susi,

    wowow,deine seite sieht fantastisch aus,gefällt mir sehr,sehr gut,liebe susi.
    den frida stempel mehrfach einzu setzen ist eine klasse idee,das hab ich gerade mit stencils und dylusion spray gemacht,hab mir ein paar videos angeguckt,aber einige versuche sind glatt in die hose gegabgen *GRUMMEL*
    aber was solls,jeder fängt mal an.
    habe gerade die meine fragen gepostet für Donna,ihr Blog ist ja auch großartig.
    nochmal herzlichen dank fürs übersetzen,da sind wie beide ein gutes team *gg*

    knuddel jenny,die gerade an dich dachte.

    AntwortenLöschen
  2. Noch eine super tolle Frida Seite, ich bin stolz auf Dich! Ich bin glücklich dich angesteckt zu haben! GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. so different for you! I like the interesting and cool look to this!

    AntwortenLöschen
  4. The more I see of your Frida work,Susi the more I think I should join in the fun :)

    Hugs
    Donna xx

    AntwortenLöschen
  5. You and Valerie are trapped by Frida's spell. Quite a striking piece, this new one. Keep going. xox

    AntwortenLöschen
  6. Another fabulous page Susi.
    Yvonne

    AntwortenLöschen
  7. Hi Susi! It's Frida-tastic! :) How much more creative can you get? Amazing imagination!
    Ingrid xx

    AntwortenLöschen
  8. I've learned SO much about Frida this month, so I'm thrilled you are still playing with her images in your art journal. What fun you seem to be having with this challenge. And I'm so grateful that you are sharing all these Fridas with us.

    AntwortenLöschen
  9. awesome awesome piece..I love this one...you can never have enough Frida.
    hugs
    susan s

    AntwortenLöschen
  10. Great collage Susi!! Your inspiration is so infectious! I love it! xoxox

    AntwortenLöschen
  11. Super modern piece you have created here Susi
    and
    you are so right Valerie really did choose a great theme and she offers so much inspiring artwork like you do!
    oxo

    AntwortenLöschen
  12. Saying hi from the AugustArt blog hop. I like your Frieda art! :)

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!