Samstag, 27. September 2014

froebelsternchen's excursion to philosphy ....

Our current " Living Beings " theme over at  Art Journal Journey - ( you still can take part until the end of the month) has led me to listen to an audiobook  of "Thus Spoke Zarathustra" that took me nearly 2 weeks (8 hours of listening ). I made the most of my pages according to our theme whilst listen in . It was a little bit boring - but it was worth hearing.
More interesting for me was 'Sophie's World' by Jostein Garder ... and at the end of all this philosophical input I decided to make a spread in my Art Journal ... and voila... here it is:


Unser aktuelles "Lebewesen" Thema bei Art Journal Journey - (Du kannst noch bis zum Ende des Monats mitmachen!) führte mich zum Hörbuch "Also sprach Zarathustra ", das dauerte fast 2 Wochen bis ich durch war (8 Stunden Hörbuch).  Ich machte fast alle meinen Seiten zu unserem  Monats-Thema während ich zuhörte. Ein bisschen langweilig war es ja schon  - aber  hörenswert war es allemal. Weitaus interessanter für mich war allerdings "Sophies Welt" von Jostein Garder... und am Ende all dieses philosophischen Inputs beschloss ich nochmal eine Doppelseite in  meinem Kunst- Tagebuch zu erstellen ... und voila... oben siehst Du sie.
 Der Sinn des Lebens ist Leben. Gäbe es kein Leben wären wir nicht hier um uns zu fragen wer wir sind .

Kommentare :

  1. Fabulous pages and a very philosophical statement Susi.
    Have great weekend.
    hugs Brenda xx

    AntwortenLöschen
  2. Love your philosophical pages, and glad you enjoyed at least some of the book! Have a wonderful day my dear! Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. Wow, listening to Nietzsche while art journaling, that certainly makes a change... Can't say I ever managed to read all of it though I did give it a try many years ago. Glad you enjoyed Sophie's world more and though the quote leaves me feeling just a little bit dis satisfied, (there must be more to it - no?) it certainly is thought provoking and a wonderful page!

    AntwortenLöschen
  4. Wonderful pages Susi and great that you got inspiration from something you listened to.

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  5. Due to renovations in my home I got way behind with viewing your blog. Love all of you recent artworks!!

    AntwortenLöschen
  6. The meaning of Life is subjective, each person has their own views and is different each time we ponder and use our own mind to decide what is life indeed...

    Fabulous page Susi, glad you shared your thoughts with us.

    When i am down i have a saying that keeps me positive, There's Always More'... very open ended statement there's always more what...

    Great Philosophical post:-) xxx

    AntwortenLöschen
  7. Total peppig gestaltete Seiten, Farbe und Texturen in Harmonie. Gefällt mir sehr.
    Schönes Wochenende
    Sabine

    AntwortenLöschen
  8. A deep thought Susi! Surrounded by a very artistic and interesting page...
    Have a great weekend, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  9. Wonderful art Susi,thought provoking which is what art is all about. You never cease to amaze me with your talents

    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  10. Love your blue and turquoise pages, your sweet bird and flower, and your practical answer to "What is the meaning of life".

    AntwortenLöschen
  11. Wonderful page and colours. those words do make you think.
    Yvonne

    AntwortenLöschen
  12. philosophieren ist schon was schönes... und manchmal fragt man sich wirklich, was das alles soll mit uns.
    für mich gehört zu einem geglückten leben auf jeden fall auch Kreativität... und das lebst du toll aus!

    AntwortenLöschen
  13. wow so love that page, and your color palette is beautiful

    AntwortenLöschen
  14. Viel zu viele Jahre lang konnte ich gar nicht richtig leben, nur arbeiten um zu überleben... jetzt endlich kann ich mich glücklich schätzen, das Leben einfach zu leben!
    Ja, es bedeutet, Kreativität zu erleben und auszuleben!
    ... und du bist unglaublich lebendig!!!!
    Schönen Sonntag wünscht Ulrike

    AntwortenLöschen
  15. Wow susi,die seite ist fabelhaft,wunderschön sanft und leicht,ja philosopieh ist schon was tolles,ein leben ohne kreativität geht bei mir gar nicht,ich fühle mich kreativ wohl und ausgeglichen.
    bei dir sieht man auch wie lebendig und kreativ du bist,einfach toll.

    knuddel

    AntwortenLöschen
  16. I love Nietzsche. He is one of my favourite philosophers and I love Philosophy.Susi, your work is always a feast of colors and passion. I think this is the true essence of an artist. Have a super magical week!

    AntwortenLöschen
  17. How beautiful with a hint of philosophy as an undertone. I enjoyed this one not just for the color, the circles, the words, and beauty, but for the wonky sewing, which set it off, in my opinion.

    AntwortenLöschen
  18. Eine wunderbare Seite mit einer so weisen Antwort zum Sinn des Lebens! Mit diesem Bild sprichst du mir so aus der Seele!
    Liebe Grüße, LonettA

    AntwortenLöschen
  19. Liebe Susi, erst einmal gratuliere ich Dir zu Deinem Zarathustra-Marathon :) Aber schön sind sie geworden, Deine Werke, wunderschön! So klar und konsequent, aber kein bisschen "hart" ist das Zitat und das, was es mit mir macht. Perfekt.
    Ich liebe Sophies Welt, sie ist herrlich und Gaarder ein "Leckerli" . Ich mag das Hintergründige auch in seinen anderen Büchern und bin wohl ein Fan.

    Ich schicke Dir liebe Grüße ins Waldviertel. Gestern habe ich mit Brennesseln hantiert und heute jucken meine Finger, das läßt mich gerade nur begrenzt klar denken :)

    Viele liebe Knuddel
    Erika

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!