Tuesday, November 11, 2014

Caffeine Clean - Four months without coffee

Happy T- Day to all my friends at T-Stands for Tuesday 
and our amazing hostess Elizabeth!
Four months ago, I gave up caffeine . I am sleeping so much better since this time and fall asleep easy, sleep straight through the night and wake up refreshed. I enjoy the mental benefits of a caffeine-free lifestyle now. The most suprise for me is that I am no more  nervous - I can hardly  believe that the caffein influenced me so  enormously . I made a page to celebrate my caffeine-free lifestyle. It's also meant for MOO MANIA & MORE - FAVOURITE COLORS.


Seit 4 Monaten bin ich nun coffein-frei und genieße die positiven körperlichen Veränderungen, die ich seither erfahre. Ich schlafe so viel besser - kann gut einschlafen und durchschlafen und erwache erfrischt und gut gelaunt am Morgen und meine ständige Nervosität ist so gut wie weggeblasen. Ich hätte nie gedacht dass mich das Koffein so stark beeinflusst hat. Aus diesem Anlass gibt es obige Seite heute von mir - auch gedacht für MOO MANIA & MORE -Lieblingsfarben.

40 comments :

  1. congrats and even the painting looks so relaxed!

    ReplyDelete
  2. Well done Susi, am glad a caffeineless life is proving beneficial. I have the equivalent of 1 teaspoon of coffee a day as my coffee is very weak.

    Beautiful page, the wings on the cup are gorgeous, lovely post:-) xxx

    ReplyDelete
  3. nah dann Glückwunsch dazu und dass es dir so gut geht damit..
    und das Bild ist so toll ade du Kaffee.. schön!
    Schönen Tag
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  4. I'm impressed. Truly. I could never give up caffeine because I'm an addict. I sleep fine right after drinking a mug of coffee. If I didn't have coffee, I'd get severe headaches. I know. It's happened before. that's when I knew what an addict I was.

    I'm so proud of you, though. it seems to benefit your lifestyle and your sleep habits. For that I applaud you. And that cup with the wings says it all.

    Thanks for sharing your gorgeous art AND your "sobriety" with us for T this Tuesday. And again, congrats!

    ReplyDelete
  5. Deine fliegende Tassen Bild ist fantastisch, und ich gratuliere zu 4 Monate 'Coffee free'. Eine tolle Arbeit heute, so zart v0n den Farben und Muster, einfach schööööön! GLG, Valerie

    ReplyDelete
  6. Oohja,kaffe st auch meine stärke und deine fliegende tasse find ich ja klasse,tolle zarten farben auch.
    ich musste heute früh gleich eine seite für AJJ machen,ein bißchen gehts schon besser*schnief*muss deise woche zu zwei ärtzten und bin gespannt auf das ergebnis.
    wünsch dir eine tolle woche,liebe susi.

    knuddel

    ReplyDelete
  7. Deine Kreation ist toll und auch die Farben finde ich richtig klasse! Sie passt ganz grandios zum Thema und ich gratuliere ganz herzlich zur Kaffeeabstinenz! Wie schön, dass es dir dein Körper mit Wohlbefinden dankt! :)
    Knuddels, Tina

    ReplyDelete
  8. Gratuliere, liebe Susi!

    Ich weiß aus eigener Erfahrung, dass es gar nicht so einfach ist, auf ein Koffein-freies Leben umzusteigen. Als Ex-Lehrerin war starker Kaffee sozusagen mein täglicher Begleiter (und das in nicht zu kleinen Mengen)...am Beginn der Sommerferien hatte ich dann jedesmal Entzugserscheinungen (dauerte eine Weile, bis ich draufkam, warum es mir die ersten zwei, drei Wochen nicht so besonders ging ;). Das Koffein macht definitiv mehr als nur mal eben kurz nach dem Trinken einen Energieschub zu verleihen!

    Inzwischen trink ich nichtmal mehr täglich (leichten!) Kaffee und merke definitiv auch einen Unterschied! Vor allem, was das Schlafen angeht.

    Genieß dein entkoffeiniertes Leben! Gut gemacht! ;)

    Liebe Grüße von einer Gelegenheits-Koffein-Konsumentin.

    Claudia xxx

    ReplyDelete
  9. wow, wie konsequent du sein kannst! ich habe nicht den eindruck, dass Kaffee mich nervös macht (sonst würde ich das auch sofort probieren), ich kann direkt danach herrlich einschlafen. aber ich fühle mich auch nicht abhängig davon. habe ich ein paar tage keinen, dann halt nicht. bin wohl ein "gelegenheits-coffeinist";)

    ach, deine fliegende Tasse ist toll! hab mir auch grad eine kanne tee gemacht, muss mehr trinken!

    ReplyDelete
  10. I LOVE the page to celebrate your caffeine free days! Lovely colours too, how nice to have favourite colours that work together so well! I've been caffeine free since June, and the ease of getting to sleep is really remarkable...amongst other things of course!

    ReplyDelete
  11. Terrific page in celebration of your caffeine free life style. I did intend to join you when you first started but I soon strayed and now drink far too much again. I don't sleep well at all so maybe now is the time to make a real effort. I will leave the cup of coffee and make a fruity tea drink instead. It will be a start :)

    Well done Susi

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  12. So glad you're sleeping better. I might give that a go.
    Hugs,
    Annie x

    ReplyDelete
  13. Congrats on changing a life habit, caffiene is hard to giv eup and I love your journal page in celebration! Annette

    ReplyDelete
  14. Congrats my friend. I can't live without my coffee. I think it's a Brazilian thing! Love your artwork!Gorgeous!

    ReplyDelete
  15. Hello and Happy T Day! I love your page, so pretty!! Congrats on giving up your coffee, glad it's helping you feel good. I am a tea drinker only but know that must have been hard and your doing great.
    Thanks for sharing and have a good week.

    ReplyDelete
  16. p.s. Happy early Birthday Wishes for your daughter turning 14. Enjoy the day!

    ReplyDelete
  17. I gave up tea, which was all the caffeine I ever drank about the same time as you. I was very ill, so I can't remember exactly when. I also gave up a habit a bit more serious then as well (smoking). I am enjoying my new health like you.

    ReplyDelete
  18. Well done you Susi,I have never drank coffee,horrid stuff! Now I would struggle to give up tea....drink far too much of that :)

    Wonderful drawing too

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  19. HI Susi, your artwork is gorgeous, great theme as well. I gave up coffee about 12 years ago and my headaches went away which I thought were stress but turns out it was caffeine withdrawal every afternoon. I loved it and enjoyed each cup. After a few years I started drinking Tea, I have 2 cups a day and it doesn't disturb my sleep (but coffee does). Have a great day (& sleep :)) Shirleyxx

    ReplyDelete
  20. Eine wundervolle fliegende Kaffeetasse ist das geworden.

    Mir geht es genauso wie Dir, Kaffee brauch ich nicht, ab und an mal einen Getreidekaffee und das wars. Ein wesentlich ausgeglicheneres Leben führen wir nun.

    ReplyDelete
  21. congrats to you on such an endeavor-I just can't do it-well, unless my doc told me I HAD to for health reasons. Your art page depicting the freedom from caffeine is fantastic Susi! Happy T day to you!

    ReplyDelete
  22. I love the teacup with wings. Very clever!
    Happy T Day!

    ReplyDelete
  23. ... deine Untertasse mit dem Patchworkmuster gefällt mir besonders gut!
    Allein die Vorstellung, auf Kaffee verzichten zu müssen, macht mich ganz nervös. Aber ich vertrage ihn auch gut... habe mal versucht, morgens Tee zu trinken, doch da wird mir richtig komisch im Bauch. LG Ulrike

    ReplyDelete
  24. Perfect art piece to highlight and salute your new freedom without caffeine liebe Susi ♥ ♥ ♥
    A little caffeine goes a very long way with me and I can NEVER have any past about one in the afternoon or I will be staring at the ceiling at bedtime ;-)
    Happy T Day to you and yours
    oxo

    ReplyDelete
  25. you are brave to give up coffee! but glad it's made you feel better...LOVE your art work-so beautiful! happy T day!

    ReplyDelete
  26. Beneidenswert. Ich kann ohne Koffein nicht leben, ich würde in Dauerschlaf verfallen. Dein Bild erinnert mich an ein Getränk, das Flügel verleiht - lach

    ReplyDelete
  27. I am happy you are feeling so much better. Great way to show it in your work. I love it. Great design Anneke.

    ReplyDelete
  28. Congratulations Susi! I've never been a coffee drinker but I do love my tea. Apparently tea has more caffeine but it gets thrown out with the tea leaves rather than drunk.

    I love how you have chosen to illustrate your new caffeine-free status.

    ReplyDelete
  29. Gorgeous page, Susi, love all the layers and the flying cup. I never drank coffee, but I understad is easy to become addicted to, so a big goal for you, brava!

    ReplyDelete
  30. Congratulations! I find coffee to be good for me, but to each her own :)

    ReplyDelete
  31. Loving the flying cup. Its a wonderful page. Congratulations on being caffine free.
    Yvonne x

    ReplyDelete
  32. Well done on achieving your goal. Your journal page is beautiful.
    Hugs
    xx

    ReplyDelete
  33. Congrats! Do you drink any herbal teas that don't have any caffeine in them?
    Happy T- Day! :)

    ReplyDelete
  34. I love your winged teacup! A perfect page!

    ReplyDelete
  35. Well done on quitting the caffeine, and your painting is fantastic. Great to celebrate with art.
    Belated T-day wishes

    ReplyDelete
  36. Liebe Susi,

    Dein Werk schaut wieder umwerfend aus, und ich bewundere Dich, dass Du so ganz auf Kaffee verzichtest. Also ich möchte mein Tässchen am Morgen nicht missen, ich trinke allerdings auch viel Tee.

    Herzliche Grüße
    von Anke

    ReplyDelete
  37. Well done you, and of course I love this page, the cup looks wonderful!

    ReplyDelete
  38. Huhu Susi, erst mal Happy Birthday, lass Dich von Deinen Lieben verwöhnen ;o)
    Wunderschön finde ich Deine geflügelte Tasse, auch Deine restlichen Werke sind wieder so klasse, das ich garnicht bei allen schreiben kann wie gut mir alles gefällt.
    Ich trinke so gut wie nie Kaffee oder Tee und auch Cola etc. trinke ich sehr, sehr selten.
    Wenn das bei Dir aber so eine tolle Wirkung hat, dann war es einfach die richtige Entscheidung.

    ReplyDelete
  39. Oh Susi!! How ever did you do it? Did you go cold turkey? coffee is my only vice and I don't know if I could quit it!
    Congrats to you , my friend, And I love the wings added to your cup! So appropriate! xoxo

    ReplyDelete
  40. Congrats on staying caffeine free - and wow what a beautiful work of art love your colours

    ReplyDelete

Thank you for your comment!