Sunday, November 2, 2014

Dali said : "Those who do not want to imitate anything, produce nothing."



I like Dali's style very much and started here by taking a photo of one of my unfinished canvases I made recently - so many UFO's (UnFinishedObjects) are waiting for me ...but sometimes there is no idea to finish a piece up that started with a great background. Happens this to you too ?  I altered it  digital and used a free stencil from Stencilry (Dali Elephant)  to make a Dali inspired page for

Art Journal Journey


 This is my unfinished canvas so far ... no idea how to continue.... 
 

Ich habe viele UFOs  (UnFertigeObjekte), so wie diesen obigen Keilrahmen, wo ich nicht weiss wie es weitergehen soll damit . Geht es Dir auch manchmal so?  Ich hab den Keilrahmen fotografiert und digital verändert und mit einem freien Stencil (Dali - Elefant) versehen von Stencilry um obig gezeigte Salvador Dali inspirierte Seite zu gestalten, er ist einer meiner Lieblingskünstler.
 Gedacht für AJJ- Inspiriert von den Meistern.
Das Zitat ist von Salvador Dali 
 » Diejenigen, die nichts imitieren wollen, produzieren nichts.« 

28 comments :

  1. wow susi,das ist ganz,ganz großartig,der dali elephnat ist soo klasse und passt perfekt auf deinen wunderschönen keilrahmen.
    dali finde ich auch klasse,ich mag die schrägen sachen die er so gemacht hat,da hast du dir eien tollen künstler raus gesucht und ein wunderbares werk geschaffen,dali wäre begeistert.
    wünsch dir noch einen schönen sonntag,ich bin heute soooo müüüüde *Gähn*

    knuddel

    ReplyDelete
  2. I love surrealism. Dali is one of my favourite surreal artists too. Gorgeous tribute November Girl!

    ReplyDelete
  3. Wonderful tribute Susi,I adore Dali. You are so inventive all the time,I bet your arty brain never sleeps 😊

    Big hugs

    Donna xxx

    ReplyDelete
  4. Ganz fantastisch, gefaellt mir mega super absolut total! Love it! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  5. Ohnyesbthat happens to me too. Imusually set it apart and begin something new. After a few weeks I look at it in a different way. But I love this project of yours love the quotebtoo. Thanks for showing and inspiring me Anneke.

    ReplyDelete
  6. Very surreal, Susi, it's a great background to start with and I'm enjoying seeing your combinations of photo-editing with your own art.

    ReplyDelete
  7. Fantastic piece Susi. Your canvas in progress looks fabulous,
    Yvonne x

    ReplyDelete
  8. Das ist großartig Susi! Besonders Dein Dali- Werk hat es mir angetan. Ich kann mich daran garnicht satt sehen.

    ReplyDelete
  9. Dein teilweise Digi-Kreation sieht spitze aus liebe Susi, auch ich bin begeistert von Dalí, er hat solche fabelhafte Sachen hergestellt/kreiert soll ich eigentlich sagen. Du machst bestimmt auch etwas ganz besonderes aus deinem Canvas, viel Erfolg! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  10. Well that brilliant background would have left me not wanting to cover it up right away either!
    Excellent final piece you created liebe Susi using more of your talent.
    oxo

    ReplyDelete
  11. It looks fantastic and I love the background!!! I can imagine so many different things appearing there.... How about a row of fluttering butterflies, going from the bottom right hand corner, right up to the top, getting smaller and smaller. Lol, if you don't know how to finish it, you could always send it over and I'll finish it for you :) I really love it with those subtle colours and textures in the background!

    ReplyDelete
  12. Ufo's habe ich auch reichlich. Manchmal wird es später verwendet aber ab und an auch einfach vernichtet. Ganz schlimm wird es, wenn ich meine ersten Layout's betrachte. Ganz schnell wieder das Album schließen. Du bist mit deiner abstrakten Malerei ansteckend, auch wenn es auf meinen Blog noch keinen Einfluss hat. Die ersten Bücher dazu liegen auch schon im Regal...und werden ab und zu durchgeblättert. Wenn mich die Muse küßt und der Terminkalender mal Zeit hergibt...Dali Stencil..da muß ich ja schon wieder schauen...(:o)

    ReplyDelete
  13. Na da kann ich nur sagen...suuuuuuper!
    Gefällt mir sehr gut.
    LG Carola

    ReplyDelete
  14. Thank you for the link Susi, i am presuming the digi stencils are for Photoshop only? Will visit in the week & explore.

    I adore your Dali canvas, it is very different and fun! Your UFO canvas just needs words on tissue paper, liking the white space and the
    textures very much:-) xxx

    ReplyDelete
  15. einfach klasse diese Leinwand habe ich auch manchmal und irgendwann gehts weiter so wie bei dir und das ist toll geworden sehr schön...
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  16. The idea will come to you, don't rush it. The background worked well for your dali inspired piece!

    ReplyDelete
  17. Fantastic Dali piece Susi--I am doing a Dali page as well at the moment but it takes me ages lol.

    Have a great day

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  18. Fabulous!! a great combination of digital and "normal" work!
    Groetjes Karin x

    ReplyDelete
  19. Thanks for the comment on the nov 1 spread. You can add it to october if you like. I would be honoured!

    ReplyDelete
  20. love the dali Topic, can´t wait...
    and by the way as your dali Elefant is so adorable, what about some Dali trees for your canvas?

    ReplyDelete
  21. Nice take on the Dali quote. Your background has lots going on, you have so many directions to go. xox

    ReplyDelete
  22. Love the way this came out Susi! and the quote is very cool! xoxo

    ReplyDelete
  23. I love your art Susi! Great quote!

    ReplyDelete

  24. Gorgeous leaves, dear Susi. Isn't it amazing how the leaves are all different colors this time of year?

    Was really, really impressed with your Dali inspired painting. REALLY impressed!

    ReplyDelete
  25. Also daß Du mal "keine Idee" hast, das wäre ja unfassbar. Ich habe noch nie jemanden gesehen, der täglich so kreativ ist, wie Du. Ich finde das supercool, daß selbst ein Künstler wie Du noch UFO's hat. Was für eine tolle Abkürzung übrigens. Darf ich mir die auch aneignen????? Ich hätte da auch noch so Einiges ;) Wunderbarerweise hat sich die Muse ja dann noch bei Dir eingestellt und die Idee ist superklasse mit dem Dali-Elefanten und dem Dali-Sprichwort. Du bist echt immer ein Quell der Inspiration!

    ReplyDelete
  26. Beautiful work as ever. Jenny x

    ReplyDelete
  27. Dali definitely rules! I love what you did.

    ReplyDelete
  28. Wow Susi way to go your work is simply brilliant x Hilda

    ReplyDelete

Thank you for your comment!