Friday, November 14, 2014

Happy Birthday Claude Monet

Another try on Monet (Inspired by the Masters) 
for Art Journal Journey Challenge
Today is the 174th birthday of Claude Monet!


including my favourite colors for  MOO MANIA & MORE Challenge


used watercolorors and colored pencils

permanent markers in black and white and a dry wall net.

Das ist ein weiterer Versuch inspiriert von einem Meister (Monet), der heute vor 174 Jahren geboren wurde ,
in Wasserfarben und Farbstiften, Permanentstiften in Schwarz und weiss und einem Gewebeband.

HAPPY PPF !

29 comments :

  1. This is gorgeous, love the feeling of light and movement! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  2. deinen schwung, der sich wirklich nicht um einschränkende regeln schert, finde ich bewundernswert! ich wollte ich hätte so eine lockere Hand...

    ReplyDelete
  3. Beautiful colours and you have created a Monet texture to the page I feel.

    Happy Birthday Monet.

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  4. ich kann sagen nur wieder klasse umgesetzt in deine Art zu malen!
    Es gibt kein Wek das mir nicht gefiele liebe Susi...
    Schönen Tag wünsche ich dir!
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  5. wow,das sieht einfach wundervoll aus libe susi,sehr schwungvoll und mit lockerer hand gemalt,das gefällt mir wirklich sehr,auch die abstrakte art finde ich richtig toll.
    mir geht es heute schon ein wenig besser,habe noch antibotikum fürs linke ohr bekommen,und sonst hat sie einen abstrich gemacht um zu gucken gegen welche keime ich tabletten bekomme.
    das andre antibotikum hat nicht alles weg gemacht.
    hab einen schönen tag,du liebe.

    knuddel

    ReplyDelete
  6. Beautiful. Wish I had the guts to try and do something like this!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  7. A fun interpretation of Monet' work.
    A great page.

    ReplyDelete
  8. beautiful Monet inspired art Susi!

    ReplyDelete
  9. Beautiful colours Susi,you really have a wide range of talents,always a treat to see what you've created

    Have a great weekend

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  10. Love what you've done Monet style! Happy PPF!

    ReplyDelete
  11. A couple of waterlilies and it would be THE perfect Monet painting. Lovely, airy and beautiful colors as well.

    ReplyDelete
  12. Wonderful Monet inspiration...love the hues :)
    HPPF!

    ReplyDelete
  13. Delightful celebration of Monet's birthday!

    ReplyDelete
  14. Wunderschoen - ich mag die Farben und die Leichtigkeit, die das Gemaelde vermittelt.

    ReplyDelete
  15. Happy birthday to Monet. I think your interpretation of his waterlilies is splendid, right down to the dry wall tape you used for the bridge. Lovely and clever!! I hope you realize I'm going to miss this challenge when it's over.

    ReplyDelete
  16. Love the shades you have used here.Thank you for sharing
    Susan

    ReplyDelete
  17. This looks wonderful, lovely shades. of colour.
    Yvonne

    ReplyDelete
  18. Looks like you had fun! Love that quote!

    ReplyDelete
  19. Liebe Susi,
    Auch mir gefallen deine Bilder sehr gut und auch die Art, wie du sie gestaltest.
    Liebe Grüße, Anja

    ReplyDelete
  20. Beautiful colors and words! Happy PPF, Rasz #67

    ReplyDelete
  21. I love your light airy Monet inspired artwork.I visited a Monet bridge and garden in Vienna once although I now can't remember the exact location.Have you been? Happy PPF

    ReplyDelete
  22. You have inspired me to try colors I don't normally gravitate towards, blues and greens. Thanks for the inspiration!

    ReplyDelete
  23. Good rule: no rules in creativity! It sounds nice.

    ReplyDelete
  24. Love the addition of the netting- 174? Wow - and his style and art still stands the test of time! xoxo

    ReplyDelete
  25. Kreativität zählt wirklich zu den größten Dingen im Leben - und du bist in der Lage, sie immer umwerfend auszuleben!
    Schönes Wochenende von Ulrike

    ... noch immer dabei, alles Neue bei AJJ "abzuarbeiten" und mich inspirieren zu lassen

    ReplyDelete
  26. Cool, ich mag das sehr! Happy PPF und habt einen wundertollen, kreativen Sonntag! - irma

    ReplyDelete

Thank you for your comment!