Samstag, 8. November 2014

Inspired by Friedensreich Hundertwasser, whose name means "Peace-Kingdom Hundred-Water"

I really adore Hundertwasser's ART - I grew up with his art in Vienna and where I live now he also lived and worked. An impressive man , painter, architect and green thinking person, an artwork in person in my mind.

 Ich verehre die Kunst des Friedensreich Hundertwasser sehr , ich bin in Wien mit seiner Kunst quasi aufgewachsen und auch im Waldviertel, wo ich jetzt lebe, hat er teilweise gelebt und gearbeitet. Er war ein großartiger Mann, Maler, Architekt,  Naturphilosop und  politischer Kämpfer - selbst ein Kunsterwerk für sich.


My Hundertwasser inspired page is meant for Art Journal Journey 
and also matches MOO MANIA & MORE 


 Meine Hundertwasser inspirierte Seite ist für Art Journal Journey gedacht
und passt auch zu Moo Mania & More


Kommentare :

  1. Finally an artist I have not heard of. I'm off to learn more about Hundertwasser and his art. But of course, I like what you have created, even if I have nothing to mentally compare it to.

    AntwortenLöschen
  2. Ganz fantastisch, ich liebe seine Häuser und Stil sehr. Toll hast Du wieder gemacht! Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. ich bin begeistert von Friedrich Hundertwasser ich habe die wunderschöne Gebäude in Stuttgart Plochingen an geschaut wenn ich das Geld gehabt hätte wäre ich gerne in einer Wohnung eingezogen damals da war eine frei. Seine Art zu malen und denken ist wundervoll und du hast es toll umgesetzt..

    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  4. I have never heard of this artist but will have a look for his work as I do love what you painted and also like the way you have described the painter.

    Have a beautiful weekend

    Love Chrissie x

    AntwortenLöschen
  5. Fabulous Susie and very different, - I don't really know his work, but this certainly looks interesting!

    AntwortenLöschen
  6. Am joining the list of people who are not aware of this Artist. Will go watch the video later, meanwhile a gorgeous page has been produced, am so glad you are sharing your ArT journey:-) xxx

    AntwortenLöschen
  7. I've never heard of this artist either,thanks for bringing him to our attention Susi, loving this work by you,your colours always bring a smile to my face

    Big hugs
    Donna
    Xxx

    AntwortenLöschen
  8. Gorgeous art work, Susi. Love the design and colours.
    Have a great weekend!
    Hugs xx

    AntwortenLöschen
  9. Ich bewundere schon die letzte Zeit deine tollen Werke, die von Künstlern inspiriert sind, und bin ganz begeistert! Es ist toll, wenn man sich so wie du mit Kunst auseinandersetzt und seine ganz persönlichen Werke daraus kreiert!
    Knuddels, Tina

    AntwortenLöschen
  10. Hundertwasser mag ich auch sehr, hab ihn in Wien im Hundertwasser-Haus bewundern können.Klasse deine Version!
    LG Sabine

    AntwortenLöschen
  11. Auf Hunderwasser habe ich tatsächlich schon gewartet - und hier ist er!
    Auch ich bin sehr begeistert von ihm.
    Ulrike
    ...heute früh auch schon wieder auf Künstlerwegen, aber noch nicht fertig...

    AntwortenLöschen
  12. super Künstler hast Du Dir da rausgesucht, mal schauen, ob ich auch noch einen finde ...)

    AntwortenLöschen
  13. Das ist echt klasse geworden - ich mag ihn auch sehr und liebe das Hundertwasser-Haus in Braunschweig sehr. Liebe Grüße, Dagmar

    AntwortenLöschen
  14. eine großartige seite,liebe susi gefällt mir sehr.
    bin zur zeit dolle erkältet und liege im bett*schnupf*
    schönen sonntag.

    knuddel

    AntwortenLöschen
  15. Love your very own "Hundertwasser" and now I want to do a Hundertwasser too (as well as so many other artists). Love the video and the music too, it's terrific.
    Can we have this theme at AJJ for the rest of the year? (at least).

    AntwortenLöschen
  16. Like a few of the others i haven't read about this artist, but after seeing your awesome piece I will be searching to find out more.
    Yvonne x

    AntwortenLöschen
  17. Thanks, for dropping by. I have never been able to understand Hunderwasser, but I do like your interpretations!

    AntwortenLöschen
  18. Beautiful art inspired by this amazing artist!

    AntwortenLöschen
  19. Susi, thank you for those close-ups- your marks and colors are fabulous! And another "new" master for me to check into! xoxo

    AntwortenLöschen
  20. Das ist super geworden, liebe Susi.

    Ich bin ein echter Hundertwasser-Fan. Seine Werke sind soooo buntig und schön.

    AntwortenLöschen
  21. Misspelled HunterTwasser's name in my last comment :-)...Beautiful once again...now I am off to wax the video...
    Thank you for sharing dear one
    oxo

    AntwortenLöschen
  22. Love this also! The yellow is so striking. x

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!