Saturday, November 1, 2014

○○○○ ○ Inspired by the "masters" ○○○○○

The new theme for November over at

Art Journal Journey

is : INSPIRED BY THE MASTERS

I start this AJJ month with 
as an inspiration for the background of my spread.
Took an - art lesson for schoolkids from HERE
 

The german words mean:

Art needs:
Idea - Passion - Inspiration - Enthusiasm

PASSION


Idea / Enthusiasm

Unser neues Thema bei AJJ heißt diesmal: INSPIRIERT VON DEN MEISTERN 
Ich hab mit  Kandinsky angefangen, den Hintergrund der Seite hab ich nach
einer Schul-Kunstunterrichts Lektion " Kandinsky " gestaltet - Alle Info -Links kannst Du im engl. Text anklicken, falls Du interessiert bist!

22 comments :

  1. Beautiful page , Susi. Love what you have created with geometrical shapes.

    ReplyDelete
  2. Eine tolle Seite,mit tolle Farben, und Kandinsky ist eine tolle Inspiration. Dir einen schöne und kreativen Tag, Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  3. Fabulous pages, love the colours.

    ReplyDelete
  4. Liebe Susi, W. K. hat sich mir bisher noch nicht erschlossen. Doch Deine Journalseiten sind wunderschön und machen mir Hoffnung, ihn doch näher kennenlernen zu wollen. Tolle abstrakte Gebilde hast Du geschaffen, die mir Lust auf mehr machen.

    Ich freue mich über das neue Thema und hoffe, nicht wieder so lange zu brauchen, bis ich in die Gänge komme :)
    Ein wunderschönes Wochenende wünsche ich Dir und sonnige Novembertage!
    xox
    Erika

    ReplyDelete
  5. Wonderful colours and shapes Susi--I didn't know this artist but will go and look at some of his work now

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  6. Wonderful, Susi
    Now, who is my favourite artist?

    ReplyDelete
  7. Das ist eine tolle Seite mit schönen Farben. Gefällt mir sehr gut.
    LG Carola

    ReplyDelete
  8. OMGosh, Susi, this is going to be a fun, fun, fun month for me. I know a few others who are playing in AJJ and I can't wait. What a fun challenge prompt.

    I never took art in school, and I can't draw if my life depended on it. But at some point in my undergrad (University)studies, I signed up for an art appreciation course. Probably because it was the only class available in that time slot. I always loved going to museums, but this course, and the one the following semester, really made me appreciate the masters beyond anything anyone would ever have imagined.

    In my opinion, you have nailed Kandinsky. Wonderful, wonderful.

    ReplyDelete
  9. Ohhhhh .... ich liebe "Kandinsky" ....was für ein fantastisches Werk, liebe Susi! Ganz große Klasse!
    Ich wünsche Dir ein tolles WE.
    LG MARTINA

    ReplyDelete
  10. An awesome inspirtion Susi!
    greetings,
    Alie :-)

    ReplyDelete
  11. Stunning colour Susi....think I may have to join in now 😀

    Your creations are wonderful

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  12. oohh wow susi,eine tolle doppelseite,ich mag die abstrakten formen,kandindky mag ich auch sehr.
    einen schönen sonntag,liebe susi.


    knuddel

    ReplyDelete
  13. Great piece of art. Love this color combination. Must give it a try. Thanks for inspiring me. Anneke.

    ReplyDelete
  14. A wonderful page and a super new challenge theme.
    Yvonne

    ReplyDelete
  15. Beautifully illustrated and your words are so true and very inspiring as well liebe Susi!
    Inspired by the Masters is another fabulous theme for amazing AJJ.
    Thank you
    and
    Happy November to you and yours!
    oxo

    ReplyDelete
  16. Guten Morgen Susi. Hab nochmal eben geschaut was Kandinsky so geschaffen hat, tja und ich muß dir sagen, daß deine Interpretation mir vielfach besser gefällt. Spitze gemacht!
    hab einen schönen kreativen Tag.
    Liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete
  17. Fantastic take on Kadinsky. I love his work. Great theme this month! xox

    ReplyDelete
  18. Das ist so super und phantastisch, wie man einfache Formen mit diesen tollen Farben so umwerfend kombinieren kann. Und der link zur Kunststunde ist ebenfalls so nett. Ich wünschte, ich hätte auch mal so eine Kunststunde früher gehabt. Dank Dir kann ich das jetzt alles nachholen :)

    ReplyDelete
  19. This month's theme is very inspiring. I really want to try some things but i am so out of time.At least i can enjoy your beautiful art.

    ReplyDelete
  20. What a great journal spread ~ I love the colors and the energy!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!