Saturday, November 29, 2014

Just copied ...



For this  painting I did just copy  a free tutorial given by Gerda Lipski. I took exact the same colors and did all steps  exactly the way she demonstrated - step by step - and that is o.k. for me - since I am a student - so I hope to learn, learn, learn  from her to be able to incorporate all those amazing techniques she teaches into my own work soon.  I can highly recommend to follow her channel on you tube. So this was inspired by Gerda Lipski, she is a contemporary german Artist - and so I will link it to AJJ - INSPIRED BY THE MASTERS and -- since this is related to trees- it's meant for  Moo Mania & More - Trees - as well.


Nur nachgemacht - hab ich hier ein Gerda Lipski Tutorial - hab alles exakt  nach ihren Vorgaben gemacht und auch die gleichen Farben  wie sie verwendet - für mich ist das o.k. - ich bin eine Schülerin und will von ihr lernen, lernen , lernen und ich denke und hoffe, dass ich die tollen Techniken, die sie zeigt, bald  auch in meine eigenen Kreationen einfließen lassen kann. Ihren You Tube Kanal kann ich wärmstens empfehlen - einfach toll. Da sie eine zeitgenössische deutsche Künstlerin ist - verlinke ich auch zu AJJ -Inspiriert von dem Meistern - und wegen der Bäume
möchte ich auch zu MOO MANIA & MORE - Bäume - verlinken.

***

24 comments :

  1. Dein Bild ist wunderchön geworden, ein Schmuckstück. Ja, wir können viel lernen von Anderen. Dir einen schönen Tag! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  2. muss dann gleich mal nach ihr kucken gehen, denn das was ich hier sehe gefällt mir sehr!
    schönes WE, Susi!!

    ReplyDelete
  3. This is stunning. She must be a good teacher, because if you hadn't told how and who you copied it from, I would never have known. These trees are gorgeous.

    ReplyDelete
  4. You are so good at linking all your challenges together with one piece. This is lovely and so interesting with the patterns on the trees. I'm looking forward to seeing what the theme is for next months AJJ

    ReplyDelete
  5. Another very interesting page, those trees look amazing! Thank you for always providing the links to these videos, I discover lots of new channels through you...
    Have a great weekend! x

    ReplyDelete
  6. This is amazing Susi and I have never seen anything like it before--hope you do more in this style

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  7. wunderschön susi,das gefällt mir sehr gut,besonders die muster auf den bäumen sind klasse.
    ich hab auch noch ein werk eingestellt,irgendwie lenkt mich das ab von allem.
    wünsch dir einen schönen 1 advendt.

    knuddel

    ReplyDelete
  8. Such an unusual treatment of trees. Thanks for introducing us to an artist I did not know. xox

    ReplyDelete
  9. Wow and double wow Susi,this is soooooo funky doodle!!
    Love it,you really do constantly leave me speechless with your ideas!

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  10. Dein Bild ist wieder total klasse geworden. Die Bäume sehen super aus.
    Das Video werde ich mir gleich mal anschauen.
    Einen schönen 1. Advent.
    lg
    Andrea

    ReplyDelete
  11. Gorgeous love it ! thanks for the link, I will check it out :) Have a wonderful weekend, Shirleyxx

    ReplyDelete
  12. Gefällt mir sogar noch besser als das Original, Deins wirkt lebendiger.
    Schönen 1. Advent und lG Anja

    ReplyDelete
  13. It's marvellous, such a gorgeous design and technique, going to visit her channel!

    ReplyDelete
  14. Danke für den link - durch dich lerne ich wirklich so viel Neues kennen und freu mich drüber!
    Schönen Sonntag von Ulrike

    ReplyDelete
  15. Beautiful, love the patterns on the tree trunks.
    Yvonne x

    ReplyDelete
  16. eine geniale Kreation, ich hoffe, sie findet einen öffentlichen Platz zum Ausstellen bei Dir, das hat sie wahrlich verdient

    ReplyDelete
  17. This page is gorgeous. Keep on looking.
    Thanks for inspiring me Anneke.

    ReplyDelete
  18. wow, das ist toll! Da sieht man richtig das Licht im Bild und ich mag den schwarz-weiss Kontrast.

    ReplyDelete
  19. Eine geniale Wirkung, gefällt mir sehr.

    ReplyDelete
  20. So cool Susi!! Love those trees!
    I don't speak German, but will follow along with Gerda anyway! Thanks for the links and the intro to a new exciting artist!

    ReplyDelete
  21. just brilliant Susi! I agree with what you said about copying-sometimes it's the best way to learn a technique etc. Thanks for sharing about this artist-I'll be watching her videos now too:)

    ReplyDelete
  22. thanks for sharing the artist, and you didn't just copy, you created a piece of your own art, and infused your style

    ReplyDelete

Thank you for your comment!