Thursday, November 13, 2014

Paul Klee

 Paul Klee was a  Swiss-German artist. I adore his artwork since I bought my first print of him at the age of 14 and at that time I pinned this print on my youth room wall in additon to the posters of the Bay City Rollers, Abba and David Hamilton..lol! I started the background of my piece below with colorfields like Paul Klee painted them and afterwords I did a little Mixed Media Collage on this background .

 

Paul Klee's Malerei fasziniert mich seit ich den ersten Kunstdruck von ihm gekauft und in meinem Zimmer neben die Bay City Rollers- , Abba- und David Hamilton Posters gepinnt hatte. Damals war ich 14. Ich hab die obige Seite mit einem Hintergrund in der Farbfeldmethode begonnen, für die Klee bekannt ist. Ich hab hier auch ein bisschen Collage einfließen lassen auf meiner Seite.
Art Journal Journey

I enjoyed this fabulous docu about Paul Klee's life and art .


25 comments :

  1. Paul KLee would be proud of you!!! I really love your work of Art, great amage and colours!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  2. Fabelhaft Susi, Dein Bild ist so voll Licht und Happiness - toll! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  3. Love this piece of art, Susi. I think you youself do a lot of this kind of art. Wonderful work,
    Hugs xx

    ReplyDelete
  4. So wunderschön, liebe Susi, dem lieben Herrn Klee eine feine Hommage darzubieten :) Ich bin sicher, er hätte seine Freude daran gehabt.
    Bin mit seiner Arbeit noch nicht weitergekommen, die Bücher liegen noch da, aber, es fehlt mir an Zeit und Muße.

    Liebe Susi, ich wünsche Dir das Allerbeste im neuen Lebensjahr - Glück und Gesundheit und Liebe - und hoffe, dass Dein Geburtstag gestern ein schöner Start war. Aber mit den tollen Socken und Deinen beiden treuen Wächtern, sieht es schon so aus.

    Viele liebe Grüße zu Dir und Knuddel :)
    Erika

    ReplyDelete
  5. Fantastic piece of art Susi and a nice post with the personal touch about the artist

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  6. Wonderful Susi, another inspirational piece!

    ReplyDelete
  7. Gorgeous artwork, Susi! Very skilled artists - both, you and Paul Klee! ;) love your colourful painty art! Xx

    ReplyDelete
  8. Das ist wieder superschön geworden! Bin immer hin und weg wenn ich deine Werke sehe, die sind einfach nur toll und vor allem: anders!
    LG,
    Mickymunchkin

    ReplyDelete
  9. ich mag klee auch sehr. erinnere mich, wie wir in der Schulzeit im stil von klee gemalt haben... tolles werk wieder von dir!

    ReplyDelete
  10. A wonderful and inspirational work of art, I love it.
    xxx Hazel.

    ReplyDelete
  11. Great page Susi. Thanks for introducing us to Paul Klee's work. I hadn't come across him before.

    ReplyDelete
  12. Gorgeous, Susi,I am learning so much from you lately,really inspiring

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  13. Love love this Susi!! and I loved the bay City Rollers when I was a kid! And I still adore Abba! heehee
    Thank you for the video also- very interesting- xoxo

    ReplyDelete
  14. oohh wow susi,ein herrliches bild und ein tolles video,hab ich mir gleich angeschaut.
    herzliche glückwünsche und viel gesund nachträglich,sie socken sind der hammer !!! Deine Hunde gucken so verwunderlich,hihi,na das sind zwei *GG*
    bin immer noch dolle erkältet und bin nur im bett.
    hoffe es geht bald vorbei.


    knuddel

    ReplyDelete
  15. Wonderful pages Susi, such glorious colour and shapes, Klee would be proud of you :-) xxx

    ReplyDelete
  16. Beautiful Klee inspired journal page Susi! The colors and design sing on the page.
    oxo

    ReplyDelete
  17. Wonderful art work, another artist I will be find more about in future.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  18. Ha, natürlich hing auch bei mir ein Paul Klee, ich weiß gar nicht mehr welcher...
    Dein Häuserbild ist super: Paul Klee in Susi-Farben!
    Ulrike

    ReplyDelete
  19. One of my favorites. You have captured the essence of his little houses beautifully. xox

    ReplyDelete
  20. Love the whimsy of this piece Susi! Thank you for introducing me to masters I have not heard of before:)

    ReplyDelete
  21. Wunderschönes Werk in diesen Gutelaunefarben, ein Lichtblick in diesen oft dunklen Tagen. Ich bewundere immer wieder deinen Ideenreichtum.
    LG Sabine

    ReplyDelete
  22. Klee is one of my favorite artists. I love his abstract geometric shapes that came from his career in drafting. But what I love MOST is his work in color theory. Since I am driven by color, his work is very important to me. Thanks for including him as one of the Masters.

    ReplyDelete
  23. Das ist ja ein schöner Post! Die Erinnerungen an damals sind so nett zu lesen und I adore your artwork as much as I adore Paul Klee, es sieht super aus, liebe Susi! Ich finde Paul Klee genauso schön wie Du. Ich hab' damals mein Hausaufgabenheft mit einem Druck von ihm eingebunden :)

    ReplyDelete

Thank you for your comment!