Tuesday, December 16, 2014

Collage # 10 for Art Journal Journey theme: COLLAGE



This is a kind of paper patchwork collage ... I hadn't any plan as I started it in my Altered Book- just wanted to make something with the Elizabeth II images which I found in a mailing piece recently. But the spread told me what to do step by step ... yes believe me or not.. the paper tells me what to put on it! And with every spread I explore new things for me... love it - and love that the AJJ themes always bring new ideas and techniques.
The spread is made up of outcuts of leaflets ( Queen and sentiment ) paperscraps and outcuts of an old book from Karl von Frisch, who was  an Austrian ethologist  who received the Nobel Prize in Physiology or Medicine in 1973 - got  this fab book ( Du und das Leben)( english booktitle :Man and the living World) on  a fleamarket recently for just 20 Eurocents . 



Das ist eine Art Papier Patchwork Collage. Ohne besonderen Plan hab ich hier losgelegt, ich wollte eigentlich nur die coolen Qeen E. Bildchen benutzen  ..und dann hat mir das Papier im Buch genau gesagt was ich Schritt für Schritt zu machen hab- glaub das oder nicht, aber das ist  so, wenn Du genau hinhörst spricht das Papier zu Dir. Und mit jeder neuen Doppelseite erforschst Du neue Wege und Techniken - ich liebe es und ich liebe auch, dass unsere AJJ Themen mir jeden Monat neue Ideen und Techniken bescheren. Verwendet wurden Bildchen von Postwurfsendungen ( Elizabeth II und der Spruch ) Papierschnipsel und Ausschnitte aus meinem letzten Flohmarktfund - einem alten Karl v. Frisch Klassiker ( Du und das Leben), das ich kürzlich für 20 Cent am Flohmarkt ergattert habe.
Art Journal Journey

14 comments :

  1. die cpllage sieht klasse aus,mal was ganz andres von dir,gefällt mir gut.
    ich stell meine collage auch gleich ein,hab auch noch was gemacht.
    muss nachher zum arzt und hab keine lust,aber erst mal trink ich ein käffchen.
    schönen tag dir,liebes.

    knuddel

    ReplyDelete
  2. God save the Queen! Sie sieht sehr gut aus, wie Du sie hier in Deiner Collage verarbeitest hast. Ich bin sicher dass Paper zu uns spricht, und zeigt genau wo es hin willst!. Das Buch war ein tolles Schäppchen vom Flohmarkt. Ganz toll gemacht! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  3. Our Queen Elizabeth looks so beautiful, i would love to see her as she is now on some new stamps.

    Gorgeous collage pages Susi, great colours and an essential message:-) xxx

    ReplyDelete
  4. Wonderful ideas Susi and certainly The Queen is a great example of self belief.

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  5. I love the way you explore all types of art Susi,this is really funky and fab :)

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  6. This is a BEAUTIFUL piece and a perfect example of repetition. Hope your day is warmer than mine.

    ReplyDelete
  7. Such a nice patchwork collage Susi!
    Greetings, Alie :-)

    ReplyDelete
  8. Wie immer, einfach super. Ja, ich spiele gerade auch mit Briefmarken.
    Sie reizen zum Gestalten.
    Liebe Grüße
    Barbara

    ReplyDelete
  9. Du hast immer solche fabelhafte Ideeen liebe Susi, bin immer begeistert von deiner unglaublichen Kreativität, sieht klasse aus!! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  10. A fantastic page spread Susi, its a super message as well.
    Yvonne x

    ReplyDelete
  11. Great exploration. I love that I never know what to expect from you! xox

    ReplyDelete
  12. Brilliant use of that fine leaflet and very fine cubic(ish) ;-) collaged pages you created liebe Susi!
    oxo
    p.s. Great medicine book you rescued too!

    ReplyDelete
  13. Truly a great collaged spread Susi- I love the faces you have incorporated!! Well done!
    hugs and love ")

    ReplyDelete
  14. a wonderful layout and affirmation Susi!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!