Mittwoch, 3. Dezember 2014

Poinsettia - Weihnachtsstern


We have a new theme over at MOO MANIA & MORE which is POINSETTIA

Ein neues Thema haben wir wieder bei MOO MANIA & MORE , diesmal heisst es : Weihnachtsstern

As our current Art Journal Journey theme is COLLAGE  I tried to combine - you know I love to combine those two Challenges ..that's  a special  private Challenge for froebelsternchen - lol!

Da unser aktuelles Thema bei AJJ diesmal COLLAGE heisst, hab ich  versucht die beiden Challenges zu kombinieren, meine persönliche Challenge dieses Kombinieren - immer wieder gerne.




I started with a collaged background and a raw sketch of a poinsettia  - I am amazed at my drawings skills here.... you know : I can't draw!....and the first coloration turned out bad - so I thought I put many little pieces of torn bookpaper onto the leaves and then I colored once again - but this time I took a pearlescent paste for the leaves and was quite happy with the result - final effects with a black marker and it was done.

Ich hab hier auf  einen collagierten Hintergrund eine grobe Zeichnung eines Weihhnachststerns gezeichnet ( ich bin direkt begeistert, dass eine die nicht Zeichnen kann, sowas doch kann) und dann gings an die Coloration, die mir leider nicht gefiel..so hab ich über die Blätter nochmal kleine Buchpapierschnipsel geklebt und dann mit einer perlmuttfarbenen Strukturpaste die Blätter coloriert..das gefiel mir dann und mit ein paar abschließenden Strichen mit einem schwarzen Marker was es dann auch schon geschafft!


Moo Mania  &  more

Art Journal Journey

Kommentare :

  1. What are you talking about Susi? YOU are a great artist. And this poinsettia is gorgeous. I am, as always, impressed with your drawing skills. This is really lovely, and I adore how you combined both challenges into one, yet again.

    AntwortenLöschen
  2. spontan dachte ich eigentlich, das wäre eine Serviette... dann hab ich gelesen: selbst gezeichnet... hut ab!! ist dir super gelungen! auch die Farbgebung gefällt mir sehr.

    AntwortenLöschen
  3. Total fantastisch, ich liebe Deine zarte Poinsettie, soooooooooo schön! Dir einen tollen Tag, Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  4. Very beautiful Susi with dreamy colours. I love the pot :)

    Chrissie x

    AntwortenLöschen
  5. wow,das sieht ganz großartig aus,tolle zeichnung und wunderschöne farben.
    ich hab auch was gemacht,lenkt so gut ab.
    schönen tag dir,liebe susi.


    knuddel

    AntwortenLöschen
  6. A gorgeous make Susi...great colours!
    Greetings, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  7. ...und ob du zeichnen kannst!

    Mir gefällt, dass du einen hellen Weihnachtsstern geschaffen hast, die gefallen mir persönlich viel besser als die roten.
    Ulrike

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful piece of Art Work. Thanks for showing Anneke.

    AntwortenLöschen
  9. Great page Susi. I love the colours you have chosen. The yellow gives the impression that the winter sun is shining on them . Beautiful!

    AntwortenLöschen
  10. You KNOW you can draw Susi!! I love this,it seems to have a little magical light shining from inside

    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  11. I wish i had half your talent Susi, you draw beautifully and you have your own style too! Wonderful poinsettia, some fabulous pastel colours and the leaves are so gorgeous. Loving today's ArT :-) xxx

    AntwortenLöschen
  12. Wow Susi this is gorgeous, fantastic drawing and of course you can draw! Beautiful collage & painting, it's such a beautiful mixed media piece. Love it! Shirleyxx

    AntwortenLöschen
  13. smashing results, love it, Annette x

    http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

    AntwortenLöschen
  14. Liebe Susi,
    dein Weihnachststern ist einfach wunderschön geworden! Ein ganz tolles Bild zeigst du hier, ich bin begeistert!!

    AntwortenLöschen
  15. For someone who 'can't draw' you have drawn a very nice poinsettia!! And then added such nice colouring and elements.....it looks great! It certainly has a Christmas theme!

    AntwortenLöschen
  16. Gorgeous paintwork, Susi - I love white poinsettias (red is a bit much for me!!) - and this is so beautiful. I love the golden glow of the pot, and the text hovering in and out of view. Wonderful!
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  17. Beautiful page, love the colour of your poinsettia, instead of the traditional red we usually see
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  18. Wow Susi, this looks so wonderfull, I love the colours a lot, it's really special !!!

    Greetings
    Maria

    AntwortenLöschen
  19. So schön! Toll gezeichnet und das goldene Licht auf dem Blumentopf - Spitze!
    LG
    Gabriele

    AntwortenLöschen
  20. The result is lovely! I like that you did a white poinsettia for a change. Really gorgeous colouring in.

    AntwortenLöschen
  21. weckt in mir aufgrund des Hintergrunds eher Frühlingsgefühle ist aber spitzenmäßig geworden

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!