Sunday, January 4, 2015

Alyn Carlson

For this Altered Book spread I took my inspiration from Alyn Carlson, whose art is amazing to me. I really love  her unique abstract landscapes - I tried to make my background in her style..but this is soo difficult... and as she is  a fabulous designer of gorgeous paper hats as well - I had the idea to put some simple paper hats on my page too. Visit her website ! My figures are cut outs of a very old (1963) fashion magazin. 

The spread is meant for Art Journal Journey  Inspired by the Masters - Alyn Carlson is a contemporary master in my mind - I adore her style and it's also meant for Conny's January Challenge over at Mix it Monthly - hop over to Conny and have a look at what she has prepaired for us this month and take part. Some POLKADOTS found their way up to my spread as well , to match the current theme at MOO MANIA & MORE (Polkadots) .

Für diese Altered Book Doppelseite nahm ich meine Inspiration von Alyn Carlson, deren Stil ich faszinierend finde. Besonders schön finde ich ihre abstrakten Landschaften. Ich habe versucht meinen Hintergrund in ihrem Stil zu erstellen 
( aber das ist natürlich extrem schwer) und weil sie auch eine faszinierende Papierhut-Modistin ist, hab ich auch Papierhüte kreiert für meine Arbeit! (sehr simple zwar- aber immerhin). Die Doppelseite ist gedacht für AJJ ( Inspiriert von den Meistern - Alyn Carlson  ist zweifelsohne eine zeitgenössische Meisterin) Besuche doch ihre Website! Und für Conny's Januar Herausforderung - besuche Mix it Monthly und schau was sich Conny für uns ausgedacht hat und mach unbedingt mit! Ein paar Pünktchen haben natürlich auch noch den Weg auf meine Doppelseite gefunden um zu MOO MANIA & MORE (Punkte ) zu passen .

29 comments :

  1. das sieht ja witzig aus mit den zitronen auf den kopf,die farben gefallen mir besonders gut,eine tolle collagenseite,der text ist auch sehr passend,gefällt mir richtig gut.
    hab auch gerade eine seite gemacht,kann nicht schlafen.
    wünsch dir einen schönen sonntag.


    knuddel

    ReplyDelete
  2. wieder eine clevere combi der challenges. gefällt mir sehr, diese Doppelseite. und wieder was zum nachkucken, das liebe ich - war mir bisher unbekannt!

    ReplyDelete
  3. Another Artist i haven't heard of Susi will go investigate, thank you for the link.

    Great pages, great quote, great polka dots and fabulous hats:-) xxx

    ReplyDelete
  4. Eine sehr fröhliche und schöne Komposition, gut kombiniert mit den anderen Challenges, einfach toll! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  5. Another artist that is new to me Susi but she does look like a lot of fun so I must investigate.

    Your pages are wonderful and fun as well

    Have a great day

    Love Chrissie x

    ReplyDelete
  6. Like the horizontal and vertical paints on the background..very inventive how you've created the ladies...like the quote...so nice in total Susi!
    greetings, Alie

    ReplyDelete
  7. Stunning journal page Susi,I always learn so much from you,you really stretch the arty horizon ;)

    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  8. This is lovely spread. I especially like the girl with the hat. Gorgeous art piece, Susi.

    ReplyDelete
  9. das hast du wunderschön hin bekommen dieser Styl auch wenns so bunt aussieht ist nicht so einfach .. dein Journal ist super! Intressant!
    Schönen Sonntaggruss Elke

    ReplyDelete
  10. Super süss die Hüte, die Farben und die Mode! Du hast ein tolles Portrait von Alyn geschaffen hier! Ich habe ihre Seite mal besucht und finde sie ganz grossartig! Ihre Landschaften sind genial und ihre Hüte ganz und gar..,.für mich sehen sie allerdings sehr fragil aus, so ganz aus Papier?! Die Colorblocks im Hintergrund erfreuen natürlich auch mein Herz :) Danke schön! Mix It Monthly ♥ Conny

    ReplyDelete
  11. What a great journal spread! I love the use of geometric shapes, of the color, and the figures are fantastic with those headdresses!

    ReplyDelete
  12. Du hast das neue Jahr aber gut angefangen Susi, mit deinen tollen Kreationen! Die Damen mit ihren Hüten sehen so elegant und stilvoll aus! Wünsche dir alles Gute für 2015!! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  13. Love their frocks and hats and your abstract blocky background, they all make a great spread..
    I keep old magazines too but I don't think I've got one as far back as 1963.

    ReplyDelete
  14. Thanks for introducing me this fabullous arttist. Love your work as well.

    ReplyDelete
  15. Wowww, das ist wieder superklasse. Tolle Idee.
    LG Carola

    ReplyDelete
  16. Another fantastic page, my list of artists to find out more about grows even longer.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  17. It's very original how you did the background! And your ladies look so nice on top of it :-) Happy and creative 2015 dear Susi !

    ReplyDelete
  18. Beautiful creation with a wonderful stamp/image used along with those fabulous colours.x{The Journey is the Start – my personal blog}

    ReplyDelete
  19. Wundervolle Collage. Es ist schön, wenn man alte Zeitschriften für Collagen hat. Leider ist mein Fundus da immer sehr gering.
    Ich möchte mich für deine lieben Kommentare,die stetig kommen, bedanken; sie erfreuen mich jedes mal. Ich bin froh euch gefunden zu haben.
    Liebe Grüße - Kathy

    ReplyDelete
  20. Love those figures Susi!! Another great spread- your masters series is my favorite of all time!! xo

    ReplyDelete
  21. Amazing colours, and another artist for me to explore!
    Alison xx

    ReplyDelete
  22. Love this page - it looks so FREE and full of life! Really enjoyed your post- Shroo:)x

    ReplyDelete
  23. Eine richtig tolle Seite! Gefällt mir sehr sehr gut! :-)

    xoxo, Steffie

    ReplyDelete
  24. Ich habe mir mal die Bilder angesehen, du hast Recht, das ist total schwierig nach zu vollziehen. Aber dir ist eine ganz charmante Seite gelungen! Die beiden Damen haben eine ganz besondere Ausstrahlung.
    LG
    Gabriele

    ReplyDelete
  25. Love those hats, your wonderful colors and those vintage 1963 models!

    ReplyDelete
  26. I love this! How fun. beautifully made pages.

    ReplyDelete
  27. this is a fun spread - I really like the way you did the background.

    ReplyDelete

Thank you for your comment!