Dienstag, 27. Januar 2015

Diane Culhane and a ***cup*** for T- Stands - For - Tuesday

 
 I like the art of Diane Culhane and specially  her video about the Positive and Negative Space Painting inspired me a lot.


 I came up with a cup and a little birdie on this "Inspired by the Masters" spread in my Journal.

 
It's meant for Art Journal Journey , T-Stands-For -Tuesday and as today is the very last day of our Anything Goes theme over at Moo Mania & More it even will be linked there.

I am so sorry that I cant visit your blogs - I have the flue . 

" der frühe Vogel"

"bekommt die erste Tasse"

Ich mag die Malereien von Diane Culhane und speziell dieses Video inspirierte mich zu einer weiteren "Inspiriert von den Meistern " Doppelseite für Art Journal Journey . Eine Tasse für T-Stands-for Tuesday ist auch dabei und da heute der letzte Tag unseres "Freien Thema's" bei Moo Mania & More ist, wird es dorthin natürlich auch verlinkt.
Tut mir leid dass ich derzeit Eure Blogs nicht besuche kann, ich hab ne fiese Grippe.

Kommentare :

  1. Eine tolle Journalseite. Pass gur auf Dich auf, und hoffe, dass du bald wieder gesund und munter bist! Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. klasse seite... ich hoffe, jemand versorgt dich mit gesundmacher-Tee:))
    gute Besserung!!!

    AntwortenLöschen
  3. WOW WOW WOW was für eine wundervolle, geniale und traumhaft schöne Seite, der HAMMER *schwärm*

    Alles Liebe und Gute Besserung
    wünscht Dir
    Anke

    AntwortenLöschen
  4. Hi Susi! Amazing art as always! Adorable birdie too! Wishing you a speedy recovery. Sending sympathy hugs too, I'm at home with a chest infection! My kiddos are now sniffly too! Joy all around :/
    Xxx

    AntwortenLöschen
  5. Hallo Susi,
    wie immer eine sehr gelungene Seite. Das Video habe ich mir auch angeschaut,
    da schaut immer alles sooooooo einfach aus, ist es aber nicht.
    Ich wünsche dir baldige Besserung.
    LG sadie

    AntwortenLöschen
  6. Fantastic spread Susi with wonderful colours and images

    Love Chrissie

    AntwortenLöschen
  7. Very beautiful page!! Get well soon Susi. Happy T Day! :o)

    AntwortenLöschen
  8. It's delightful, Susi. And the phrase made me smile.

    Sorry to hear you have the flu, that's rotten luck. Hope you feel better.

    AntwortenLöschen
  9. Herrlich, ich liebe solche simplen Bilder. Wunderschön.
    Zum Glück steht hier noch ein deutscher Satz. Viele Sprachen hätte ich wählen können, von Zulu bis Suhaeli, aber DEUTSCH habe ich nicht gefunden :-)
    Oder ich bin zu blöd...
    Aber nun weiß ich auch, dass du krank bist.
    Gute Besserung und alles Liebe.
    Ich bin immer noch nicht ganz mit meinem grippalen Infekt durch.
    Es scheint diesmal länger zu dauern. Pass auf dich auf :-)

    herzlichst Sophie

    AntwortenLöschen
  10. Wwhat a lovely creation Susi!Gett bettter, my friendd!

    AntwortenLöschen
  11. Ah this is super sweet Susi,cute little birdie
    Hope you get better soon,having the flu is rotten :(
    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  12. Oh wow...this is great.....like the quote! And the scenery is stunning, Susi!
    Get well soon please!
    Greetings, Alie

    AntwortenLöschen
  13. I was going to begin with how much I adore this cup and the saying is SO cute and probably true, too. But I decided that I should commiserate with you on the flu. I think that's what I had, too. It was a chore just go to the toilet, or blow my nose, things I had to do quite often. I'll put on a mask and come visit you while we drink our first cup of the day.

    Thanks for showing up with this simply gorgeous tea cup and early bird for T this Tuesday.

    AntwortenLöschen
  14. Such a cute page, Susi!! Love it. Thanks for Video...watching :)

    AntwortenLöschen
  15. Super lovely art piece, Susi. It's so light and enchanting.
    Hugs xx

    AntwortenLöschen
  16. I love your journal page--the bird, the dragonfly, the teacup...everything! So sorry you are ill with flu, feel better soon!

    AntwortenLöschen
  17. This is super cute! I love the little birdie perched on the edge of the tea cup! Sweet :)

    AntwortenLöschen
  18. Dann werd' schnell wieder gesund, liebe Susi!
    Dein Tassen-Vögelchen ist WOW!!! LG Ulrike

    AntwortenLöschen
  19. Your early bird on the cup is a wonderful creation!
    I am sending get well wishes and healing (((hugs))) your way liebe Susi...
    feel better soon.
    oxo

    AntwortenLöschen
  20. such a delightful whimsical page Susi! Sorry to hear you're ill. Do stay in, rest up, and drink lots of tea. Hope you feel perfectly well real soon. take care.

    AntwortenLöschen
  21. LOL! Oh Susi, I LOVE this, made me chuckle .

    Happy T-day

    AntwortenLöschen
  22. what a lovely collage off to watch that video now as had not heard of her before

    AntwortenLöschen
  23. I think this painting is just perfection, Susi, everything is the right colour and in the right place.
    Hope you get better very soon.

    AntwortenLöschen
  24. ojee da will ich sie mal gleich verscheuchen diese fiese Grippe!
    was für hübsche udn süsse Art die schau ich mal an was da gibt!
    Gute Besserung und schön ausruhen!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  25. Absolutely love this!! Hope you are feeling better soon! Happy T-Day! :)

    AntwortenLöschen
  26. What a delightful spread!!
    Dear Susi- drink tea,eat soup and keep warm- please get better soon! Sending you wishes for good health and hugs from afar! xoxo

    AntwortenLöschen
  27. The first cup of the day is definitely the best. A beautiful page.
    Hope you feel better soon.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  28. A beautiful page again Susi and so sorry to hear you are not well. Gute Besserung, - flu is no fun.... :o(

    AntwortenLöschen
  29. Hello and Happy T Day, I'm sorry you have the flu. Thank you for sharing these beautiful art journal pages with us, they are wonderful!! Take care and feel better.

    AntwortenLöschen
  30. Einfach nur wunderschön!!
    Gute Besserung und pass gut auf dich auf! Die Viren sind diesen "Winter" besonders hartnäckig. Ich hatte nach Weihnachten einen schlimmen Infekt, der sich über 3 Wochen hinzog!
    Liebe Grüße, Annette

    AntwortenLöschen
  31. Zauberhaftes Werk Susi, wieder so ein Motiv das ich mir sofort aufhängen würde,ich liebe es. Diane's Werke erinnern mich an Marc Chagall und seine Szenen und seinen Stil nur in etwas weiblicheren Farben und feinerem Strich. Gefällt mir! Danke dir auch für den Videolink,da gibts ne Menge tolle Anregungen für uns Kreativjunkies. ;)
    Ich wünsch dir gute Besserung,pfleg dich und werde schnell wieder fit. Malen kann man auch im Bett und es entspannt und ist wie Medizin.;)
    Hugs and Kisses
    Sabine

    AntwortenLöschen
  32. That is really good, you are so artistic, love how the bird sits on the cup
    Bridget #7

    AntwortenLöschen
  33. Simply gorgeous journal page!! The texture and layering is fantastic. Love everything about this page!
    Happy T day! Thursday is a T day right??

    AntwortenLöschen
  34. Wunderschön ist deine Seite geworden.
    Liebe Grüße, Anja

    AntwortenLöschen
  35. Whimsical fun page and while you are poorly too! Stay strong Susi:-) xxx

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!