Donnerstag, 29. Januar 2015

○○○Matisse ○○○meets○○○ Lao Tzu○○○


I took this pattern here as an inspiration for my background and this portrait as inspiration for my subject. So this spread is a Matisse inspired one indeed.
The Quote I took from Lao Tzu -
Vers 28 from Tao Te Ching :

Know the masculine,
but keep to the feminine:
receive the world in your arms.
Be a valley under heaven;
if you do, the Tao will never leave you
and you will become as a little child.


Den Spruch hab ich aus 
Tao Te King - Vers 28




Ich hab dieses Muster hier als Inspiration für meinen Hintergrund genommen und dieses Portrait als Inspiration für mein Hauptmotiv. Somit ist das eine wahrlich  Matisse inspirierte Angelegenheit.

Moo Mania  &  more

with the new theme . MASCULINE / MASKULIN

Art Journal Journey

with INSPIRED BY THE MASTERS / Inspiriert von den Meistern



I feel a little bit better meanwhile - but still the bed is my favourite place ! Mir geht's ein klein wenig besser inzwischen - aber immer noch muss ich mein geliebtes Bettchen hüten!

Kommentare :

  1. Eine tolle Journalseite hast Du kreiert, und der Spruch ist sehr schön dazu. Bleibe viel in Bett, erhole Dich, und werd wieder richtig gesund! GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. Love this spread Susi with a great face and terrific background to show it off.

    Chrissie

    AntwortenLöschen
  3. Very cool painting paired with such an awesome quote! xo

    AntwortenLöschen
  4. Love your combination of portrait, quote and colorful pattern!

    AntwortenLöschen
  5. What a combination - Matisse and Lao Tzu - these pages made my breath open and slow down - wonderful space and light in those shapes.
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  6. Beautiful combination of the portrait, pattern and the quote, superb work. As butterfly above said, it is so light and airy.

    AntwortenLöschen
  7. You manage to make wonderful art even when you are feeling poorly...
    hope all is much better for you very soon liebe Susi!
    That quote is really special too.
    oxo

    AntwortenLöschen
  8. Wonderful pages, you always find super quotes to match the art work.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  9. What a great meeting between Matisse and Lao Tzu! A wonderful original make and such a cool idea, love it! Great background too!!

    AntwortenLöschen
  10. Wenn das keine tolle Kombination ist! Das hast du ja wieder unglaublich gewerkelt, alles stimmt einfach! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    AntwortenLöschen
  11. Another wonderful journal page Susi,very thought provoking
    Hope you're feeling better now
    Have a fab weekend
    Big hugs
    Donna cxx

    AntwortenLöschen
  12. I love the background and prefer your colourful version to Matisse's monochrome!

    AntwortenLöschen
  13. Sorry to hear you are under the weather. The colors are so pretty and the black lines really make it all stand out!

    AntwortenLöschen
  14. Beautiful colors in your journal pages, Susi.

    AntwortenLöschen
  15. Oh I love the combination of both of these together.

    Kate

    AntwortenLöschen
  16. oh wow.... love this! Matisse is one of my favs!

    AntwortenLöschen
  17. Wonderful and creative! Hope you'll feel better soon!

    AntwortenLöschen
  18. Wonderful face, great style!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  19. wow,qie klasse,eine tolle kombinartion,gefäjjt mir sehr das gesicht auff den hintergrund.
    hoffe dir gehts schon etwas besser,gute besserung weiterhin.liebes.und ein schönes we.

    knuddel

    AntwortenLöschen
  20. seit zwei tagen kein post, du musst wohl noch krank sein? ich wünsch dir alles gute, gern würde ich dir was von der Hühnersuppe rüberbeamen, die ich gestern gekocht habe (hier sind nämlich auch etliche leute krank, und ich dachte mir ich mache mal suppe auf vorrat und friere sie ein, wenn es mich nämlich erwischt, ist es zu spät...)
    deine Doppelseite gefällt mir natürlich gut wie immer... und ansonsten: schone dich!
    viele liebe grüße, johanna

    AntwortenLöschen
  21. This is fantastic and very Jungian! learning to embrace our dichotomies is an area of great strength. Why be one thing if you can hold both?!

    AntwortenLöschen
  22. You are really doing amazing pages with this challenge!

    AntwortenLöschen
  23. These beautiful words and amazing Artist are an amazing colaboration Susi love your version very very much.

    Hope you feel much better very soon!

    :-) xxx

    AntwortenLöschen
  24. You certainly make gorgeous art even when you are sick. I sure hope you are now on the mend, and your illness doesn't last as long as mine has. I was just SO impressed with this art, and again, hope your body is on the mend. Now if only I could do the same.

    AntwortenLöschen
  25. this is so beautiful! i am visiting from moo mania blog. have a happy week. xo

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!