Dienstag, 10. Februar 2015

Birds, Beasts and Humans

We have already great entries over at Art Journal Journey for our new theme - you can see all of the previous entries at one glance in our current gallery!


02/2015

For this Tuesday I wanted to combine the AJJ theme of Birds, Beasts and Humans with the weekly
T-Stands-For-Tuesday event -- and I had the idea of a cup with a human portrait and a bird sitting on this cup- it's nearly the same idea  I had two weeks ago - but I can't help: I love cups and mugs and I love birds and I love faces...voila. I painted the face on fabric to enter my piece to Mix it Monthly as well, where this month fabric is to use. I tested oilcolors on this piece... painted them randomly very thin over the previous layers of acrylics.. and I was surprised that they didn't take a long time to dry. The oil-colors are so vibrant --love them. Very cheap from the discounter. You have to use a fixative at the end - but that is not very difficult to fix.

Bei AJJ haben wir schon so viele schöne Beiträge zum neuen 
Vögel, Tiere und Menschen -Thema
schau Dir einfach hier in der Galerie alle auf einen Blick an - sehenswert sag ich Dir!

02/2015

Ich wollte diesmal AJJ und T-Stands-For-Tuesday kombinieren , es wurde zwar fast wieder ähnlich wie meine Arbeit von vor zwei Wochen aber was soll ich machen - ich liebe Tassen, Vögel und Gesichter----ist halt so. Und weil ich bei Mix it Monthly auch dabei sein will, wo diesmal Stoff gefragt ist, habe ich das Gesicht auf Stoff gemalt . Ich hab bei Lidl vor einiger Zeit sehr preiswert Ölfarben erstanden und sie endlich mal hier gestestet - die Ölfarben stellenweise über den Acrylfarblagen mit dem Finger ganz dünn aufgetragen... die sind so schön leuchtend und ich war überrascht dass sie gar nicht lang brauchen um zu trocknen und das Fixieren ist auch keine große Sache im Prinzip, werd ich sicher öfter mal machen in Zukunft.



Kommentare :

  1. Great ,amazing page dear Susui, I love the face on the cup!! and I love the little bird , everhing so pretty and cheerfull great ART!!

    Greetings
    Maria

    AntwortenLöschen
  2. Ganz toll Susi, schöne Farben und eine süsses Vögelchen mit der Tasse. Dir einen schonen Tag, GLG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. Wow, Susi, you pack a LOT of challenges into your posts. I never seem to do that. I adore the cup with the face on it, and of course, I adore the little bird. I hope he enjoys the drink (grin).

    Thanks for sharing this beautiful art with us for T this Tuesday, dear friend.

    AntwortenLöschen
  4. Amazing page and striking design, Susi! You used the oil colors on it, very interesting...

    AntwortenLöschen
  5. Guten Morgen, liebe Susi! Eine wunderschöne Arbeit mit den Ölfarben als Topper sozusagen. Ich frage mich gerade, wie Du die tollen, sanften Farben gemischt hast ... bei mir werden sie immer .... ähm ... greller :) Eine tolle Idee auch, auf Stoff zu malen. Das nehme ich mir auch schon seit Jahren vor, gibts ja gar nicht.

    Ich wünsche Dir eine schöne Woche und freue mich schon auf mehr Vögel und Tassen von Dir.
    Liebe Grüße zu Dir und Knuddel
    Erika

    AntwortenLöschen
  6. Wonderful page Susi, love the cup face and those oil colours make it s vibrant, stunning!

    AntwortenLöschen
  7. Like Elizabeth, I never (well very rarely) manage to join challenges together; bravo you for doing it so often; it saves so much time and effort! Your painting is fabulous, I love the cup and the wee bird is so sweet. Happy T Day :o))

    AntwortenLöschen
  8. Love this one Susi,the eyes are stunning,beautiful green colour
    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  9. What you created is magical Susi ♥
    don't stop :-)
    and clever you joining in three different challenges at the same time!
    Happy T Day to you ...
    oxo

    AntwortenLöschen
  10. ein wirklich tolles projekt, liebe susi! es ist alles so harmonisch, die farben sind klasse und die stoff-verarbeitung...hut ab! ♥
    knuddels, tina

    AntwortenLöschen
  11. Such a lovely combination Susi...the face in the cup is awesome, love that little bird on top of it!
    Have a nice day, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  12. Love it Susi! Looks like you and I were on the same page for T this week, both making a fabric tea cup:) Happy T day! And now I must get working on a page or two for your theme.

    AntwortenLöschen
  13. I like the image. The bird/cup/face combination is perfect, I think. Happy T Tuesday!

    AntwortenLöschen
  14. Hello and Happy T Day! How cute this is, love it. How creative to pack all the prompts into one, you did great. Thanks for sharing and enjoy your day.

    AntwortenLöschen
  15. einfach klasse, der vogel auf der Tasse!!

    (danke für deinen langen Kommentar... übrigens, warum ich so ungern mit Acryl stemple: man ruiniert sich so schnell die Gummis, wenn man sie nicht SOFORT unter wasser sauber macht. und meistens bin ich eher langsam;))

    AntwortenLöschen
  16. I LOVE this! wonderful page...and having bird song in your head would be lovely! :) really marvelous cup with the sweet face!

    AntwortenLöschen
  17. Lovely piece of art. You have wonderful drawing skills

    AntwortenLöschen
  18. brilliant face mug! you got everything into one page!~

    AntwortenLöschen
  19. Painting oil colours on fabric sounds quite difficult.
    You've made such a lovely picture here, and it looks like a very interesting surface, waxy but with very clear colours.
    Love that little bird, it's just perfect, and together with the cup and flowers and background the whole piece is perfect, really.

    AntwortenLöschen
  20. I love your cup and face on it. The background is wonderful in the paintin. Colours are so beautiful and texture gorgeous.
    Hugs xx

    AntwortenLöschen
  21. You brought all the things you love in one gorgeous piece of art--just perfect for T Day!

    AntwortenLöschen
  22. LOVE this! Your little teacup is such a unique and cool idea - and I love the execution! xo

    AntwortenLöschen
  23. LOL! I love it! Made me smile. :)
    Happy T-Day! :)

    AntwortenLöschen
  24. Sehr süss Deine Seite Susi und ja Deine Liebe kann ich verstehen, da geht es mir wohl ähnlich, hihi...Die Farben leuchten gar herrlich, das scheint eine tolle Sache zu sein mit den Ölfarben! Werd ich mir merken :) Wie schön der Stoff zu sehen ist, gibt dem Bild nochmal mehr Tiefe! Wunderschön! ♥ Conny Mix It Monthly

    AntwortenLöschen
  25. Such a bright, beautiful page--love the vibrant colors, and the dreamy teacup!

    :)

    AntwortenLöschen
  26. What a gorgeous painting, my friend!Love the cup face!

    AntwortenLöschen
  27. Fabulous painting I love the bird perched on the side of cup and the face you painted on it.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  28. This page made me smile, love the face on the cup and the bird on the head....too funny.
    Happy T-day and thanks for visiting my blog this week.

    AntwortenLöschen
  29. Eine wunderschöne Seite liebe Susi!

    AntwortenLöschen
  30. Diese Farben sind zu schön und dieses süße Tassengesicht mit Piepmatz macht echt gute Laune. Super designed! Ich werkel auch gerade an meiner Seite für AJJ.
    Liebe Grüße
    Sabine

    AntwortenLöschen
  31. Susi that is absolutely fantastic!!!! I love it ♥♥♥

    AntwortenLöschen
  32. i love your cup- I wonder what it would be like sipping from this with those eyes peering at me?! heehee xoxo

    AntwortenLöschen
  33. this is such a fun piece - well done!

    AntwortenLöschen
  34. Love all the circles and texture on this page and love that you painted on fabric for her face. Very nice.

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!