Montag, 9. Februar 2015

Intuitive Painting ? - Intuitives Malen?

I tried to find forms and beings in my background - so many artists do this at the moment, but I must say that this is quite difficult for me. I don't find forms in my backgrounds - can't help... it seems I am not enough fancyful .. maybe I can learn it...I don't know.

Of course it's meant for AJJ - Birds, Beasts & Humans


Ich hab mal versucht, wie so viele Künstler das momentan praktizieren und wertschätzen, Formen und Wesen im Hintergrund zu finden und rauszuarbeiten, aber ich finde ehrlich gestanden nichts, wenn ich das versuche - wahrscheinlich bin ich nicht phantastievoll genug, na vielleicht lern ich es ja noch, wer weiß?


 Natürlich ist das wieder für Vögel, Tiere & Menschen bei AJJ gedacht.


And Thank you so much for all your good wishes for me - it helped - I feel pretty well again after my flue.
Danke für Eure lieben Besserungswünsche, es hat geholfen, ich fühl mich wieder einigermaßen fit nach meiner Grippe.
Art Journal Journey

Kommentare :

  1. Love your blue birdies Sue, and the lovely quote you have used! Have a wonderfl day, hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. Oh Susi, I 'm so glad to read you are feeling better. You made my day.

    I'm like you. I have never been able to see anything in the background of my art. Of course, I'm not much of a painter, anyway, so that may have something to do with it. But I bet we're not the only ones who find it hard to define images in an abstract. Your little birds sure are adorable, though.

    AntwortenLöschen
  3. ich seh zwar alle möglichen gestalten in den wolken, aber auf meinen Hintergründen - das versuche ich erst gar nicht, dann müsste ich sie ja herausarbeiten und das geht gar nicht;) aber deine vogelseite inkl spruch gefallen mir wieder sehr!
    hab eine schöne Woche. es geht aufwärts, gesundheitlich, hoffe ich.

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Susi,
    es wäre schön, wenn ich intuitiv einen Vogel malen, zeichnen müsste
    dazu fehlt mir einfach die Vorstellungskraft. Wenn ich nach einer Vorlage zeichnen
    kann ( nicht abpausen - schon selber zeichnen) gelingt mir das viel besser. Deshalb hole ich mir hier von euch die Inspirationen.
    Freut mich, dass es dir gesundheitlich wieder besser geht.
    LG und einen kreativen Tag.
    Sadie

    AntwortenLöschen
  5. Pleased you are feeling better after the flu Susi.

    Love these simple bird shapes. I try to draw them like that but usually get them out of proportion. I must try harder eh?

    Have a good day

    Love Chrissie

    AntwortenLöschen
  6. die sind sehr hübsch deine vögel,ich male außschlißlich intuitiv,das gelingt mir besser.
    schön das es dir schon wider etwas besser geht,hoffentlich bleibt das so.
    hab eine schöne neue woche.

    knuddel jenny

    AntwortenLöschen
  7. So true Susi, these words...sometimes I wish I could fly like a bird...An inspiring and wise page!
    Have a nice day, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  8. Glad to hear your feeling better.
    These journal pages are great, no I don't always find shapes and forms in my backgrounds either.

    AntwortenLöschen
  9. du machst dafür vieles andere dafür und alles kann man auch nicht können ... vielleicht kommt es noch.. ich finds schön diene Seite!
    Lieben gruss Elke

    AntwortenLöschen
  10. This page is so happy and free.
    I think what you do in your art is just right for you, and just right for us to admire!

    AntwortenLöschen
  11. YOu find fanciful everywhere you go. I hope you are firmly mended and back to health. xox

    AntwortenLöschen
  12. Oh wie oft ich davon träume ein Vogelchen zu sein (nur ab und zu ;-) Deine Seiten sind hervorragend gestaltet Susi, auch ich liebe es immer zu sehen was du alles werkelt, deine Werke gefallen mir immer sehr! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    AntwortenLöschen
  13. So süße Vögelchen! Schöne und verspielte Seite!
    Schön, dass es dir wieder besser gehtl!
    Liebe Grüße, Annette

    AntwortenLöschen
  14. Wonderful journal pages Susi,love the birdies. Maybe you need to do splattery backgrounds to see things?
    Glad to hear you feel better too ;)
    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  15. Love those birds you have on your wonderful pages, its always a pleasure to visit and see your art. Glad you are feeling better.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  16. Well, whether you found them in the background or not, I think your birds look fabulous! Love how their eyes twinkle, - they look so alive!

    AntwortenLöschen
  17. I find it hard sometimes, too. I have no trouble, however in seen faces in the dust on the floor! lol

    AntwortenLöschen
  18. Happy to read you are feeling better.
    Mothers and artists do not have time to be sick do they!
    Your pages turned out beautifully.
    I don't think you can force some things...you did good!
    oxo

    AntwortenLöschen
  19. Susi, so glad to hear you are on the mend!
    Your birds are adorable, whether or not you found them! heeehee xo

    AntwortenLöschen
  20. Susi auch wenn du nicht gefunden hast was du suchtest,es sieht trotzdem gut aus. Vielleicht hat es ja dich gefunden. ;)
    Alles Liebe
    Sabine

    AntwortenLöschen
  21. Sehr schön, deine Vögel Seiten Susi!

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!