Sonntag, 8. Februar 2015

Mister Deer / Herr Hirsch


At the moment  I have fun making  Dan Casado styled animals for AJJ ( Birds, Beasts & Humans)- and it's a good way to use my dozens of background left overs from other projects. You know we won't waste anything - we want to use up all our stuff ... but sometimes it is enough - I take the very big waste paper bin and throw away many of this hoarded backgrounds to get enough space for new things.
I can't help hunting and gathering all the time..but I don't want to get a messie - so I have to clean up from time to time - and it's good to do it - I always discover forgotten projects and get new inspirations and ideas by cleaning up my supplies.


Zur Zeit macht es mir Spaß Tiere im Dan Casado Stil für AJJ ( Vögel, Tiere & Menschen) zu malen und es ist auch eine gute Sache um meine zahlreichen Hintergründe ( Überbleibsel von anderen Projekten) zu verbraten. Geht Dir sicher auch so, man will ja nichts wegwerfen, alles ist uns wertvoll und wir wollen unsere Sachen alle schön und brav aufbrauchen. Aber manchmal reichts mir, dann nehm ich die große Papiertonne und werf den ganzen Plunder weg - basta- - ich kann  aus meiner Jäger und Sammler Mentalität nicht ganz entweichen aber ich will ja auch  kein Messie werden. Und gut so, beim Entsorgen finde ich zumeist neue Inspiration und Ideen ..und Platz für neue Sachen hab ich dann auch wieder.


Art Journal Journey

Moo Mania  &  more

Kommentare :

  1. I can see you had fun making thes animals , Susi, your page looks wonderfull, I love the colours and the image!!

    Greetings
    Maria

    AntwortenLöschen
  2. Dein Rehlein ist seht schön, und es ist eine gute Idee die Hintergrunde auf dieser schöner Art zu nutzen. Gefällt mit seeeehr gut! Hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. Another beautiful animal project Susi and you do make the most wonderful backgrounds!

    Happy Sunday!

    AntwortenLöschen
  4. This is such a dear deer and the background fits it perfectly Susi.

    Have a good day

    Love Chrissie

    AntwortenLöschen
  5. Gosh, Susi. I don't know what I like better. Your deer, your background, or your attitude on clearing things out. Guess I love it all!

    AntwortenLöschen
  6. liebe Susi
    das ist wunderschön einfach sooooo hübsch da könnt eich stundne lang drauf schauen und es wird lebendig wie er davon springt!
    Klasse das ist deine Art..
    Lieben Sonntaggruss und gute Besserung dass vollends deine Erkältung weg ist!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  7. Ah,your animals are sooooo cute Susi. You are right about collecting a lot of things.....I have stuff everywhere!
    Big hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  8. Lots of deer out our windows lately. Looking for food in the deep snows. Nice take on Casado, you have gven the deer nice luminous layers. xox

    AntwortenLöschen
  9. I love this little deer,Susi and the background is fab too.

    AntwortenLöschen
  10. Kind of modern "Delfts Blue"...lovely creation Susi!
    Enjoy your Sunday, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  11. Sehr erfreut, Herr Hirsch ;) Sehr harmonisch gestaltete Seite - danke für Deinen lieben Kommentar und noch einen schönen Restsonntag, viele Grüße
    Ariane

    AntwortenLöschen
  12. That was a stunning background to start with and the addition of the deer has made it even more wonderful.

    AntwortenLöschen
  13. A delightful page, love the deer. Know what you mean about hoarding, its a crafters nightmare I think.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  14. gefällt mir sehr, dein blauer hirsch! am donnerstag werde ich voraussichtlich nach münchen fahren und das blaue Pferd besuchen.

    AntwortenLöschen
  15. Sieht ganz zauberhaft aus dein Hirschlein,gefällt mir sooo gut. Der Blätterstempel ist perfekt dazu.
    Schöne neue Woche wünsch ich dir.
    Sabine xox

    AntwortenLöschen
  16. You are too funny Susi! I know what you mean about unearthing projects- I too need to clean up! lol
    Did you watch the Superbowl halftime show with Katy Perry? She rode in on a lion that looked like your deer- the same style- I wonder if Casado was her influence?
    Your deer is really cool- love his background as well as the style!
    thanks for leaving such nice comments- huge hugs! xo

    AntwortenLöschen
  17. Hätte dein schönes, blaues Tier kein Geweih, würde ich an einen Panter denken... aber eigentlich egal, das Bild gefällt mir, ob nun Hirsch oder Panter.
    LG Ulrike

    AntwortenLöschen
  18. Wunderschöne Seite! Mir gefällt der Kontrast zwischen dem kräftigen Blau und dem pastelligen Hintergrund. Auch schön, dass du das Blau so "sparsam" eingesetzt hast, dadurch wirkt das Ganze so schön harmonsich! Gefällt mit sehr!

    AntwortenLöschen
  19. Your Mister Deer is wonderful Susi!
    You are so right about clearing and making room for new things...
    I have trouble parting with scraps of paper and that is not a good thing!
    I am changing my ways slowly but surely.
    Our paper recycling bin is always overflowing these days.
    oxo

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!