Friday, March 20, 2015

ANOTHER CRAZY CHICKEN / NOCH EIN VERRÜCKTES HUHN

Yesterday I showed a CRAZY CHICKEN in one of my A5 Journals - you can see it HERE. I thought why not trying it once more and taking more attention to the chicken ...so I went for a bigger format - this is an  A4 loose page and came up with this cutie.


 I took my inspiration from  Jacqui Fehl .



Gestern hab ich ein VERRÜCKTES HUHN in einem meiner A5 Journale gezeigt ( HIER). Dachte mir,  warum nicht nochmal versuchen und dabei das Huhn besser zur Geltung bringen.


 so hab ich  auf einer losen A4 Seite dieses blumige Hühnermädel entstehen lassen. 
Inspiriert haben mich die Hühnchen von Jacqui Fehl.


meant for / gedacht für


Art Journal Journey

Moo Mania  &  more

56 comments :

  1. Hallo Susi,
    ein wunderschönes, verrücktes Huhn,
    verschönert mit einer Blume zum "Internationalen Tag des Glücks"
    diese Farben - großartig.
    LG und einen sonnigen Tag.
    Sadie

    ReplyDelete
  2. Ein wunderbares Huhn, total verrückt und sehhhhr schön! Geällt mir mega gut! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  3. very nice crazy Huhn oman das ist aber auch so herrlich an zu schauen ich liebe diese Art und auch der Mix von Farbenspiel mit allem was du im Hintergund gemacht hast!
    so süss ist es..
    Ich wünsche dir einen schönen Frühlingsanfang!
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  4. ich glaube, jetzt bist du bei meinem lieblingshuhn angelangt... ich steh halt doch auf flower power;) gefällt mir mega gut!!!

    ReplyDelete
  5. She is glorious Susi and lots of fun, i think these would sell very well at a craft market :-) xxx

    ReplyDelete
  6. This chick is brilliant! Love your art! Xx

    ReplyDelete
  7. Brilliant! I just love this crazy chick :-)

    Sally

    ReplyDelete
  8. This is the best one yet Susi--I love it.. I am sure you could make stories up about all of your chickens they are such characters.

    Have a wonderful day

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  9. Brilliant...I love it quirky and fun with great colours!! So much fun!! You need to make a quirky bird book!!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  10. Haha, liebe Susi!

    Ein echtes Gute-Laune-Huhn! Vielen Dank - jetzt geh ich mit einem breiten Grinsen weiter durch den Tag! Und ja - wie Chrissie schon sagte - deine Hühner sind wirklich Originale!

    Ich wünsche dir ein schönes, fröhliches Wochenende!

    Claudia xx

    ReplyDelete
  11. Wow! Your Crazy Chickens are fabulous Susi ... so Cool and quirky!! love the colours too x

    ReplyDelete
  12. Guten Morgen...
    so verrückte Hühner kann ich mir jeden Morgen anschauen.
    Fehlt nur noch Sonnenschein - hier ist nämlich Nebel...damit ich mir auch noch die Sonnenfinsternis ansehen kann.

    Herzlichst Sophie

    ReplyDelete
  13. Your chicken's are too cute...those eyes draw my attention...what a stunning look Susi...great in total!
    Greetings, Alie :-)

    ReplyDelete
  14. I love your crazy chicken - fabulous eyes and gorgeous colours.

    ReplyDelete
  15. Such a lovely piece and great Spring soft colours!

    ReplyDelete
  16. This crazy bird is crazy fun and fabulous. Happy Spring.

    ReplyDelete
  17. Ich finde Deine Art zu malen einfach großartig! :)
    Dieses Huhn gefällt mir noch besser als das lilafarbene,
    und die Ringelstrümpfe sind einfach Zucker :))
    Mit lieben Grüßen zum Wochenende
    【ツ】Knipsa

    ReplyDelete
  18. I adore this crazy chikken . She makes me smile.

    ReplyDelete
  19. I love this funky chicken. She looks a bit pissed off. Maybe because she has to lay so many eggs for Easter? Happy PPF

    ReplyDelete
  20. oh boah,das huhn ist eine wucht,gefällt mir mega gut,mit dem blumenauge,ich bin halt auch ein flower power mädel *lol*
    auch die texturen und farben sind richtig klasse.
    schreibst du mir mal ne mail??Möchte gern mehr über die zyste wissen,das ist ja auch schmerzhaft,du arme hast es auch nicht so leicht.
    schönen tag dir,liebes.

    knuddel

    ReplyDelete
  21. Ahhh I see my favorite chick has returned in larger format! Love the new bright colors also!! Your playfulness Susi, is contagious! Happy weekend my friend! xoxo

    ReplyDelete
  22. So much fun Susi, I just love the cheery spring colours!! hugs :)

    ReplyDelete
  23. This is really creative, love it!

    ReplyDelete
  24. Grazy and adorable! Lovely colourd, Susi, love it.
    Hugs xx

    ReplyDelete
  25. wow this looks fabulous, love this chicken!
    Have a great weekend!
    Groetjes Karin

    ReplyDelete
  26. I am loving ALL of your chicken art Susi-just brilliant!

    ReplyDelete
  27. Another gorgeous crazy chicken, love them ! Shirleyxx

    ReplyDelete
  28. An amazing crazy chicken I love the design and the colours , how wonderfull!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  29. Love your fun and wacky looking chicken. Great job Susi.

    ReplyDelete
  30. Your crazy chicken is wonderful!! Fantastisch!! I liebe die Farben... xoxo Silke

    ReplyDelete
  31. Both chickens are adorable, Susi. I think the design and colors are wonderful.

    ReplyDelete
  32. Absolut genial, ich bin total begeistert, eine wunderschöne Seite. Bei dir komme ich ja aus dem Staunen nie raus - du bist herrlich kreativ, beneidenswert :)

    ReplyDelete
  33. Susi I have looked at some of your previous posts and I love all the pages you have made for this challenge, they are wonderful and so creatively made.
    Anni

    ReplyDelete
  34. Hoorah! Another crazy chicken!
    Love the way you are using colour and paint with these funky chickens.
    They are all so Cool.

    ReplyDelete
  35. Another fabulous chicken Susi, love the expression.
    Avril xx

    ReplyDelete
  36. Supertoll gemacht Susi! Liebe den Blumenaugen, was für eine grossartige Idee, wunderschöne Farben, eine richtige Susi-Kreation!! LG, Ira
    Ira’s Crea Corner

    ReplyDelete
  37. Love your amazing crazy chicken, Susi. The strokes of colour are fabulous.
    Mar x

    ReplyDelete
  38. Oh my, another awesome chicken, The look on its face is wonderful.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  39. Das Huhn ist auch so Klasse, ich würde es sofort adoptieren! Und wie schön und viel besser sind Blumen auf den Augen statt Tomaten lol, stimmts?
    Ich wünsche Dir ein schönes sonniges We,
    lG Anja

    ReplyDelete
  40. Susi would you please email me? I have been unable to reach you via email and have some ideas in mind for AJJ. Danke!

    ReplyDelete
  41. I love the wonderful color in your crazy chicken! Perfect painting for the first day of spring!

    ReplyDelete
  42. This may be a crazy chicken, but it's a very colorful and joyous one. I'm in AWE!!!

    ReplyDelete
  43. Oh Susi I love these chickens you are doing ♥ Please don't stop:)

    ReplyDelete
  44. These are all so cute and funky! :)

    ReplyDelete
  45. You've captured her whimsy for sure. I watched her soul food lesson but have not had a moment to play with the idea. Funky chicken. xox

    ReplyDelete
  46. Dieses bunte Huhn ist ja wohl der Oberknaller! Hast du schon mal daran gedacht, als Bücher-Illustratorin zu arbeiten? Das könnte ich mir richtig gut vorstellen für dich. LG zum Wochenende von Ulrike

    ReplyDelete
  47. This so fun!!. Love it, especially the hair and the eyes.

    ReplyDelete
  48. I love Jacqui's art ♥ You did a very nice chicken!

    ReplyDelete
  49. Fantastic, fun and whimsical, Susi!

    ReplyDelete
  50. Gorgeous page...and it deserves a bigger format, it's soooo adorable!:-)

    ReplyDelete

Thank you for your comment!