Wednesday, March 4, 2015

What if you fly? - Was wenn Du fliegst? (with progress picks)

What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Was wenn ich falle? Och mein Schätzchen, was wenn du fliegst?


I so enjoy Pinterest - it's a gorgeous place to get inspired. I follow over 1500 bords as well as me follow more than  1000 interested people and I collected over 5000 pins till now. A really great source of inspiration! I found this image  and it spoke to me instantly and after looking at it  several times,  the idea for this page came to me.



Ich genieße es auf Pinterest zu sein, ein wundervoller Platz um sich zu inspirieren. Ich folge inzwischen über 1500 Bords, werde selbst von über 1000 Interessenten verfolgt und hab weit über 5000 Pins für mich gesammelt. Eine echt geniale Quelle der Inspiration! Ich hab dieses entzückendeBild dort gefunden, das mich sofort ansprach  und nach mehrmaligem Betrachten kam mir dann die Idee zu dieser Seite .

 here my progress / Hier meine Arbeitsschritte


I started by sketching the image loosely to get a feeling for it / Mit einer Skizze um ein Gefühl für das Motiv zu kriegen hab ich begonnen. 
then I grabbed a colorful background and painted the basic shape of my image very loosely with white gesso on it. / Dann hab ich auf einem bunten Hintergrund die grobe Form des Motives mit weissem Gesso gemalt.


After dry-time I sketched my image once more , now directly on the white gesso. I used a Stabilo All black pencil for this./ Nach dem Trocknen hab ich mit Stabilo All Stift meine Skizze auf das weisse Gesso gezeichnet.

The lines were overpainted with waterdowned white glue  to get them fixed. / Die Linien mit wasserverdünntem weissen Kleber nachgezogen um sie zu fixieren.

Some coloring with ink pads just using my finger. / Ein wenig Farben mit Stempelkissen - schnell mit dem FInger aufgetragen.

random stamping /ein paar zufällige Stempelmuster 

 
and some snippets of bookpaper glued down with gluestick./ und ein paar Buchseitenschnipsel mit Klebestift aufgebracht.


                                  Text with black marker - done! / Text mit schwarzem Marker - fertig!


MEANT FOR / GEDACHT FÜR

Art Journal Journey

Mix It Monthly

23 comments :

  1. What a beautiful interpretation of the photo on Pinterest. I really enjoyed the step-out photos, too. Happy Wednesday, dear friend.

    ReplyDelete
  2. you always amaze at how you create your gorgeous backgrounds x trace x

    ReplyDelete
  3. so hübsch gestaltet und es ist immer wieder toll mit zu erleben wie es entstanden ist! Was da alles raus kommt bei diesem Thema gefällt mir es ist so was verzaubern!
    Schönen MIttwoch wünsche ich dir!
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  4. So lovely art piece. Thanks for showing how you did this amazing work, Susi.
    Hugs xx

    ReplyDelete
  5. Eine tolle Journalseite, mit wunderbaren Faren und Motive, einfach ZAUBERHAFT! Hugs, Valerie

    ReplyDelete
  6. Great piece of art, beautiful design, great colours , I love it!!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  7. Beautiful. I love your design and what a wonderful quote.
    Thanks for showing Anneke

    ReplyDelete
  8. This is terrific artwork Susi and so good to see how you did it along the way.

    I can never find my way around Pinterest at all so well done you for following so many boards.

    Have a great day

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  9. oh ja, dieses schöne bild hab ich auch auf deinem pinterest gesehen und es hat mir super gefallen. und was du draus gemacht hast, ist herrlich. ja, das ist ein spruch, den man sich groß aufhängen sollte, um öfter dran zu denken!

    ReplyDelete
  10. Ah this is gorgeous Susi,beautiful happy page once again. Yep,I love Pinterest too ;)
    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  11. Went to see the original and can see why you loved it. This is a beautiful page.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  12. Eine Wunderschöne seite hast du da ge,macht,der text isdt auch klasse..
    dir einen schönen tag,liebes.

    knuddel

    ReplyDelete
  13. Fantastic artwork, Susi! Great technique and beautiful colours.
    Mar x

    ReplyDelete
  14. Wonderful page Susi! Love the bright bold colours! hugs :)

    ReplyDelete
  15. Great page Susi. I love that you view her from the back.

    ReplyDelete
  16. Das ist soooo schön! Ein süßer Engel und der Spruch dazu ist klasse!
    Liebe Grüße, Annette

    ReplyDelete
  17. Again a great page in combination with the saying, Susi!
    Greetings, Alie :-)

    ReplyDelete
  18. WOW Susi, you page is so beautiful, the wings especially are ethereal and powerful. I believe she can fly :-) xxx

    ReplyDelete
  19. Oh ja Pinterest! Seehr inspirierend, all die schönen Dinge und Ideen, die man dort sieht! Ich liebe es auch sehr, genauso wie Dein zauberhaftes Bild...so grazil ihre Flügel, das hast Du klasse gemacht und immer wieder ein fettes "Daumenhoch" für Deine bezaubernd helle Farbwahl! Is ja wieder echt lustig, die Gedankenübertragung der Themen, findest Du nicht auch?? Ich musste so lachen, als ich das gesehen habe ;) ♥ Conny Mix It Monthly

    ReplyDelete
  20. What fun to get to see your inspiration and your process! I too love Pinterest and I love how your turned the inspiration into something totally different and your own. Beautiful art!

    ReplyDelete
  21. this is such a darling page Susi-and I love what you created with the inspiration photo!

    ReplyDelete
  22. I had wonderful journey through your posts, dear Susi...it’s always such a pleasure looking at your colourful work! Thank you! Chickens are so fabulous and self portrait...i am speechless, your drawings are gorgeous!
    Best wishes from Slovenia

    ReplyDelete

Thank you for your comment!