Monday, June 1, 2015

ART JOURNAL JOURNEY - JUNE 2015

A new month is here and with it a new theme over at
Ein neuer Monat ist da und mit ihm ein neues Thema bei

Art Journal Journey

My lovely, artsy blogpartner VALERIE has chosen the new theme for you which is
Meine liebe, künstlerisch so kreative Blogpartnerin VALERIE hat das Thema für Euch ausgesucht und es ist 

MASCULINE - FEMININE 
Maskulin - Feminin

A versatile topic for you to have fun with !
Ein wohl vielseitiges Thema, bei dem Ihr Euch diesmal austoben dürft! 

I start here with a feminine page - ich beginne mit einer femininen Seite.
I found the beautiful dress in a magazine and made a playful page around the image - ich fand das schöne Kleid in einem Magazin und versuchte es spielerisch zu verarbeiten auf meiner Seite.
Quote reads: BEAUTY BEGINS THE MOMENT YOU DECIDE TO BE YOURSELF~Coco Chanel
Schönheit beginnt in dem Moment, in dem man sich entscheidet, man selbst zu sein. 

We hope many of you will participate again !
It's gorgeous to see all your fabulous ideas each month!
A big Thank You to all Art Journal Journey passengers!
Wir hoffen Ihr werdet wieder zahlreich mit dabei sein, es ist einfach
großartig all Eure tollen Ideen jeden Monat zu sehen!
DANKE AN ALLE ART JOURNAL JOURNEY MITREISENDEN!

 A happy new week to all of you!
Eine frohe neue Woche wünsch ich Euch allen!    

31 comments :

  1. You can never go wrong if you quote Coco Chanel. And you can never go wrong if you can draw as well as you, dear Susi. Beautiful first entry for you this month.

    ReplyDelete
  2. A beautiful journal page to start off our new theme, and I love the quote - so true! Your page is very feminine. Love all the layers you have created. Have a great day, hugs, Valerie

    ReplyDelete
  3. So vibrant and beautiful page, Susi.
    Have a happy day,
    hugs xx

    ReplyDelete
  4. Beautiful feminine page Susi.The colours you have chosen are very lovely

    Chrissie xx

    ReplyDelete
  5. Liebe Susi, guten Morgen!
    Oh, ein feines Kleid hast Du gezaubert! Und Coco als Inspiration und Muse ist einfach super! Ja, ich stimme ihr unbedingt zu. Ich wünschte nur, das hätte ich schon vor 30 Jahren gewußt :) Einige Entscheidungen wären sicher anders gewesen.
    Aber das heute zählt und da fühle ich mich diesem Gedanken sehr nahe.

    Ich freue mich auf die neue Challenge und hoffe, diesen Monat aktiver zu sein.
    Viele herzliche Grüße und Knuddel zu Dir, Susi und einen wunderschönen kreativen April wünscht Dir
    Deine Erika

    PS: Deine blaue "Krabbe" gefällt mir sehr, sehr, sehr, eine herrliche Idee!!! Jetzt, wo ich Tiere nicht mehr auf dem Speiseplan habe, kann ich ihre Schönheit sehr - und ganz anders genießen. Die Ästhetik ist eine andere.
    Knuddel und alles Liebe!

    ReplyDelete
  6. ich bin zurück, wenn auch im Moment nur körperlich;) aber ich hoffe im lauf der zeit auch einen beitrag leisten zu können. deine seite ist jedenfalls schon mal sehr schön, mit klasse spruch!

    ReplyDelete
  7. Fab choice of the quote Susi! Love the images too!

    ReplyDelete
  8. Lovely page and great theme this month at AJJ! Love the quote and de fabulous dress.
    Mar xxx

    ReplyDelete
  9. Stunning page and a great new theme!
    Groetjes Karin

    ReplyDelete
  10. Zu diesem wunderbaren neuen Thema hast du gleich den perfekten Einstieg gefunden und zeigst eine so leichte weibliche Seite. Gefällt mir wieder sehr gut. Lieben Gruß von Ulrik

    ReplyDelete
  11. A great start for the feminine theme Susi...escpecially love the quote and that amazing dress!

    ReplyDelete
  12. Interesting take on the feminine. I love all those little faces on the upper left.I can't wait to see your take on the masculine.

    ReplyDelete
  13. Ooh beautiful page Susi,you've summed up feminine perfectly :)
    Big hugs
    Donna xxx

    ReplyDelete
  14. Thats a wonderful quote and a fabulous page to start the new theme. Love the faces and the dress. Now to wait for your first male page.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  15. Beautiful Susi!! I love the dress, you definitely nailed the feminine part of the theme, looking forward to seeing if you try the masculine part. hugs :)

    ReplyDelete
  16. Beautiful! Love the colors you chose. What a great dress, want one!!
    Very lovely Art here, Susi!

    Hugs
    Sue

    ReplyDelete
  17. Oh wow, das ist eine schöne 1. Seite zu dem tollen Thema.
    LG Carola

    ReplyDelete
  18. how beautiful! Fascinating theme to explore this month!

    ReplyDelete
  19. wie toll deine feminie seite ist,das chanell kleid ist spitze,gefällt mir sehr.
    schönen tag dir.

    bussi jenny

    ReplyDelete
  20. Gorgeous! Love those beautiful soft colours and a great composition too!

    ReplyDelete
  21. Hallo Susi,
    deine Seite ist soooo schön. Ein tolles Thema.
    LG Dagmar

    ReplyDelete
  22. An amazing page Susi, love the beautiful dress and your color choice.
    Anni

    ReplyDelete
  23. What a striking page, Susi, a real stunner for the first day of the new theme.

    ReplyDelete
  24. So true and a wonderful version of Coco's fashion. xox

    ReplyDelete
  25. Great art and love the quote from Coco!

    ReplyDelete
  26. What a great quote from Coco Chanel. She did say some amazing things about self expression, actually. I love your page. Like all your work the painting is just gorgeous and really expressive. xx

    ReplyDelete

Thank you for your comment!