Freitag, 11. März 2016

Altered Book Cover



Today I want to share the cover for one of my finished Altered Book - meant for

Art Journal Journey

IF YOU GO DOWN TO THE WOODS

and for
USE NEWSPAPER over at

Moo Mania  &  more

I expanded the spine for a better closure. Since the body of the book, the inner block, always gets very fat at the end of the progress , with all the layers I add,  it's easier to enlarge the spine, so that the journal can be closed nicely and does not get bulky. You can glue the block in after creating the new spine by gluing the front- and endpapers into the cover.

( like shown in this video)
In this case  I bound the block into the spine with some shoe laces I had on hand . Not the perfect style, but I am quite satisfied with it. The inner block was a bit too fat , gluing it didn't work well
- so I helped myself with the simpler idea of binding it with string - here shoe laces .

here are some photos from my progress


Thank you for your visit!


Kommentare :

  1. Fantastic altered book, looks great, and thanks for the explanations. Have a lovely Friday, hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. I never thought to expand the spine because I allow all my ABs to splay out. I've never had one that shut properly, even after taking out over 1/3 the pages. This is really unique. I like the cover, too. I really LOVE how you make your ONES, as in two zero "one" four.

    AntwortenLöschen
  3. I love this so much Susi - it's amazing,great take on the theme!
    xxx Lula

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Susi,
    ein fantastisches Buch, nicht nur, dass ein Herz
    und eine Eule dieses Kunstwerk so richtig zur Geltung bringen, auch die Farben passen perfekt - echt super.

    Ich wünsche dir einen schönen Tag.
    Lg Sadie

    AntwortenLöschen
  5. Liebe Susi,
    wie wundervoll das Herz mit der Eule zur Geltung kommen bei dieser herrlichen Farbgebung. Ein wunderschönes Werk, das mich begeistert.
    Herzliche Grüsse, Sichtwiese

    AntwortenLöschen
  6. Wunderschön, liebe Susi! Die Farben sind eine Pracht und das ganze Buch ein Hingucker. Ich mache das auch manchmal mit Büchern, wenn mir der Umschlag so gar nicht zusagt. Allerdings eher verhaltener. Du machst mir Mut!
    Alles Liebe und einen guten Start ins Wochenende!
    Deine
    Erika

    AntwortenLöschen
  7. tolle Farben und Gestaltung für dieses Buch. Das Herz und die Eule die hin durch schaut ein symbolhaftes Zeichen finde ich.Klasse ein wharer Hingucker!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  8. Fabulous book and thanks for the link to the video xx

    AntwortenLöschen
  9. Terrific book cover idea Susi. Will comer back later to watch the video as it didn't work for me just now

    Love Chrissie xx

    AntwortenLöschen
  10. auf die Idee bin ich noch gar nicht gekommen... allerdings mache ich es seit langem anders rum: ein drittel bis die hälfte der seiten werden vor Bearbeitung des buches entfernt. dann passt es zum schluss wieder. - trotzdem hätte ich mir gerne dein Video angeschaut, aber es funktioniert nicht bei mir...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hab erst jetzt den link im text entdeckt, jetzt sollte es klappen...

      Löschen
  11. A fabulous cover for your journal, thank you for the video link.
    xxx Hazel

    AntwortenLöschen
  12. That is a fantastic little video. I love seeing finished projects. I also love the little owl on the cover. Your journal come out great. Happy PPF and start to your weekend.

    AntwortenLöschen
  13. Your book looks wonderful Susi. Such a lovely collection of your artwork.

    AntwortenLöschen
  14. o, wie schön das wieder ist!! Und jetzt sehe ich schon mal ein wenig, wie du deine Werke herstellst. Deine Bilder werden so wunderschön!!
    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende
    susa

    AntwortenLöschen
  15. Gorgeous journal cover Susi! So many beautiful pages too, what an amazing album all put together! hugs :)

    AntwortenLöschen
  16. Your book looks wonderful.
    Your pages too. Thanks for showing
    How you started and finishend.

    AntwortenLöschen
  17. Fab Susi,love the little owl peeking out too ;)
    Hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  18. Beautiful book cover and a great design.

    AntwortenLöschen
  19. I meant it's a great idea for that expanded spine, they should do that for all sketch journals.

    AntwortenLöschen
  20. Solche Arbeiten bewundere ich sehr !
    Respekt.
    Liebe Grüße

    AntwortenLöschen
  21. Wowwwwwwwwww, wie toll das aussieht! Ganz klasse.
    Ich werde jetzt gleich dein Video genießen.
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende!
    LG Carola

    AntwortenLöschen
  22. Tolle Arbeit und ein toilles Buch! Danke auch für das Video und den Hinweis auf die TRY IT ON TUESDAY challenge auf meinem blog.
    Ich wünsche Dir ein schönes sonniges WE,
    lG Anja

    AntwortenLöschen
  23. Susi, this is so beautiful. I watched the video and now I know how to finish my altered book. Thanks so much for sharing this.

    AntwortenLöschen
  24. Ein tolles Cover für ein Bch, welches sicher prall gefüllt ist mit mindestens genauso tollen Arbeiten! Ich wünsche dir ein schönes und kreatives Wochenende. Liebe Grüße, Dagmar

    AntwortenLöschen
  25. Fantastic cover Susi, Thank you for showing us how you altered the spine of the book as well.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  26. It's beautiful! Thank you for the video Susi!
    Have a great weekend!
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  27. Wirklich dicke voll dein Buch mit lauter Kunstwerken, da möchte ich ja zu gerne mal selbst drin blättern... Auch das Cover sieht super aus!
    LG Ulrike

    AntwortenLöschen
  28. Susi! What gorgeous pages inside!
    I love the layers you used on the cover and that texture tool is so cool! I love you journaling Susi, it speaks to me!
    hugs to you xo

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!