Montag, 11. April 2016

Easy tealight - waxresist background demonstration

Today I want to share another Art Journal spread that I made for the 
FOR THE RECORD theme over at


I was inspired by Steve Wonder's SECRET LIFE OF PLANTS
which is not only the songtitle of a song but also the name of a complete album which is also the soundtrack to the documentary The Secret Life of Plants,  which was based on a wonderful science  book with the same title.


 I used watercolor over a resist done with a tealight over embossing folders, oilpastels for the flowers and the Pentel Brushpen in black for text and accents and glued on a piece of handmade paper for the vase.


 Just in case you don't know the longstanding methods of WAXRESIST and rubbing technique, 
 I  filmed how you can get those super quick and fun backgrounds for your journal pages.
The paper in the journal is 150 g/m2 (90 lbs) 


Kommentare :

  1. Love the pretty flowers on your journal page, nice colours, too. Have a good start in the new week, hugs, Valerie

    AntwortenLöschen
  2. Ach, dieser Strauss, er ist wunderbar! P.

    AntwortenLöschen
  3. Liebe Susi,
    ein zauberhaftes Bild, vor allem gefallen mir diese lila Blumen.
    danke vielmals für dein Video ich kann es zwar nicht vergrößern, doch ich habe viele neue Erkenntnisse gewonnen, erstens brauche Schablonen ;-) woher nehmen, du wirst lachen ich habe diese Ölkreiden, sogar die selbe Marke, etwas Fantasie und Kreativität wrde ich mir hoffentlich noch bei dir abschauen, um so einen tollen Hintergrund zu zaubern.
    Lg und einen tollen Wochenbeginn.
    Sadie

    AntwortenLöschen
  4. ooohhh susi die blumen sind sooo hübsch und der song ist klasse.
    eine schöne neue woche.

    lieben gruß jenny

    AntwortenLöschen
  5. Wow!! Loved those purple flowers- beautiful spres Susi! Have a great week ahead! :)
    Suchi xx

    AntwortenLöschen
  6. Liebe Susi,
    ein wunderschöner Song, das ist so wirklich meine Welt ;-)... ein besonderes, wundervolles Bild hast du geschaffen. Lieben Dank, dass du uns mal 'die Susi in Aktion' gezeigt hast, das war wirklich total schön nun.
    Ich wünsche dir einen sonnigen und schönen Wochenstart.
    Herzliche Grüsse, Sichtwiese

    AntwortenLöschen
  7. Das istwieder soo schön und ich finde es so interessant dir bei dder Arbeit zuzusehe. großartiges Video.
    Liebe Grüße
    susa

    AntwortenLöschen
  8. Liebe Susi,
    wie es entsteht durch die Ölkreide ist toll mit dienem Video zu sehen und dein Journal ist wunderschön mit den Blumen und der Song toll ausgewählt!
    Schönen Wochenanfang wünsche ich dir!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  9. Thank you for your video Susi - another way to use mt folders!! I had not seen that technique done before. Love the finished pages too.
    Blessings
    Maxine

    AntwortenLöschen
  10. Wie schön, dass du in deinem Video an die Wachs-Technik erinnerst, denn es ist so einfach, damit wunderbare Effekte zu erzielen. Ich musste wirklich lachen, als du die dicke Kerze benutzt hast...
    Ein wunderschöner Blumenstrauß in deinem Journal! LG Ulrike

    AntwortenLöschen
  11. OK, I love that series. We use it at school for one class, and I was just talking about it with another teacher last Friday. Sometimes we seem to be on the same wave length lately. I didn't know that Stevie Wonder did the music. How fun. And I love your page too.I think we all love some flowers at this time of year. Happy new week to you Susi. Hugs-Erika

    AntwortenLöschen
  12. Oh this is so brilliant Susi and thanks so much for that awesome video!!! Believe it or not, but this technique is new to me and now I can't wait to try it! Thanks so much for the inspiration!!!

    AntwortenLöschen
  13. Ooh this is beautiful Susi and how kind of you to do a video for us all too ;)
    Hugs
    Donna xxx

    AntwortenLöschen
  14. This is fantastic and thanks for sharing the video.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  15. Although I don't have any of those embossing folders, I LOVE what you did with yours. And I've used stamps before, but they didn't look as good as what you created. This entire video is AWESOME and so is the art!

    AntwortenLöschen
  16. beautiful colors and flowers Susi!! You amaze me with all that you create on a daily basis. Thanks for a wonderful video too:)

    AntwortenLöschen
  17. WOW ein wundervolles Bild, die Wachstechnik schaut gigantisch aus und die Blumen sind ein Traum.

    Liebe Grüße
    von Anke

    AntwortenLöschen
  18. What a gorgeous spread- I just love those flowers Susi!
    Thank you so much for your tutorial!! Suc a cool technique!
    hugs,jackie

    AntwortenLöschen
  19. Schöne Seiten mit dieser tollen Technik. Danke fürs Video, das mit dem Stempel und Embossingfolder unterlegen kannte ich noch nicht, eröffnet ganz neue Möglichkeiten. Probier ich gleich mal aus.
    Liebe Grüße
    Sabine

    AntwortenLöschen
  20. jetzt muss ich in meinem Alter noch mein Schulenglisch aus dem hintersten Winkel kramen ;)
    schöne Sachen hast du wieder gemacht..
    aber was machst du mit all den Papieren??
    So ganz weiß ich noch nicht wie man sie verwendet..
    die Anleitung sieht gut aus..
    liebe Grüße
    Rosi

    AntwortenLöschen
  21. Love the vase and purples flowers...but best of all I LOVE watching you create... thanks for the awesome video!! Very generous!!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!