Tuesday, March 28, 2017

BOTANICAL


  
Today starts our new fortnightly theme "Botanical" over at Try It On Tuesday! We would like to see  flowers, leaves / foliage as the main focus. I will link above picture section to "IN TRIPLICATE" at 

Heute starten wir unser neues 14 tägiges Thema "BOTANIK" bei Try It On Tuesday! Das Hauptaugenmerk bei den verlinkten Arbeiten soll dabei auf Blumen, Blüten und Blättern liegen.
I werde obigen Bildausschnitt mit 3 Blüten auch zu unserem "DREIFACH" Thema bei Moo Mania & More verlinken.


  I have an Altered Book page, created  in one of my Altered Books for  the BOTANICAL topic at TIOT, that I will also send to Yvonne's fab OUT and ABOUT theme over at 
ART JOURNAL JOURNEY, where you have still four days to take part in with your pages.

Ich habe für das Thema eine Altered Book Doppelseite gemalt, die ich auch zu Yvonne's "Draußen" Thema bei Art Journal Journey schicken werde.


I hope to see you at all the different challengeblogs! I so love to see your work and visit your blogs!

Ich hoffe Euch alle auf den verschiedenen Mitmachblogs zu sehen! Ich genieße es Eure Arbeiten zu sehen und Eure Blogs zu besuchen!

I am glad to visit my friends over at T-S-F-T this week again. I miss all the girls so much when I can't participate in the weekly blog parties at Elizabeth's Altered Book Lover Blog.
 
Ich werde auch wieder meine Freunde bei T-S-F-T diese Woche besuchen. Die Mädels fehlen mir immer sehr, wenn ich keine Zeit habe beim wöchentlichen Blog-Treffen dabei zu sein .



Thank you for your visit ! Danke für Deinen Besuch!

65 comments :

  1. Such a happy Springtime feel to this! Love how the bookprint peeps through behind the flowers!

    ReplyDelete
  2. Fabulous altered journal Susi, this is absolutely beautiful with it's soft tones and creative and inspiring ways.xx ♥[aNNie]

    ReplyDelete
  3. Ach wie schön liebe Susi,
    da muss ich doch gleich mal
    in meinem Archiv nachschauen ;-)
    Ich wünsche dir einen sonnigen Tag.
    LG Sadie

    ReplyDelete
  4. Oh Susi! What an inspiration! Your flowers look wonderful on this book paper! Hugs, Chrisx

    ReplyDelete
  5. Happy T Day Susi

    What a beautiful spread of pages for TIOT and the other challenges.

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  6. Beautiful journal pages Susi, love the delicate colouring with the print showing through.
    Avril xx

    ReplyDelete
  7. Da hast Du wohl V. Woolfs "Orlando" eine frühlingshafte Frische verliehen. Sehr fein!
    Liebe Grüße
    Andrea

    ReplyDelete
  8. Happy T Day Susi. Great new theme at TIOT-and I love your take on botanical. Those blooms are so pretty. Spring flowers are still alluding us here in New Hampshire, but I am living with them through everyone's blogs. Yours are particularly pretty. Happy T day. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  9. Beautiful journal pages Susi, I love your flowers and the pretty spring colour shades. It was good to see the book print background pages showing through as well.
    Happy T Day Susi.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  10. auch das gefällt mir wieder gut - und immer scheint es mir, die werke gehen dir locker von der Hand. eine schöne frühlingsseite!
    hab eine schöne Woche und liebe grüße von johanna

    ReplyDelete
  11. Beautiful branch of flowers flowing across your pages Susi! Great job combining the challenge themes too. Happy T day!

    ReplyDelete
  12. This is beautiful Susi!! Love the colors...! :)

    ReplyDelete
  13. Such a beautiful art page I love it!
    Happy T Day
    Kathy

    ReplyDelete
  14. Gorgeous colorful spring page you created Susi, I absolutely love it!

    ReplyDelete
  15. Das gefällt mir mal wieder hervorragend. Ich bemerke immer öfter, dass ich durch die Kontakte über meinen Blog auf wirklich interessante neue Blogs (und Leute!!!) treffe. Die Möglichkeiten sind so spannend und die Ideen unendlich.

    Liebe Grüße

    ela

    ReplyDelete
  16. What wonderful blossoms. I feel like I could walk out my door and see some of the same. Many of our fruit trees are blossoming right now. I too really miss TSFT when I can't make it.

    ReplyDelete
  17. Wie hübsch, bei dir blühen schon die Kirschzweige, und es kann auch nicht mehr lang dauern, bis sie real blühen, wenn das herrliche, warme Frühlingswetter noch länger anhält. Hier explodiert die Natur förmlich, das ist sooo schön.
    Liebe Grüße von Ulrike

    ReplyDelete
  18. Liebe Susi,
    ich bin wieder hin und weg, einfach klasse Deine Arbeit. Ich wünsche ich hätte nur halb so viel Talent. Klasse finde ich auch die Idee, den Blumenzweig in ein Buch zu malen und auch die Farben, das Ganze wirkt auf mich sehr lebendig.
    Ich wünsche Dir noch eine wundervolle Woche und würde mich sehr freuen, wenn Du diesen Post am Samstag verlinkts oder anders gesagt, wenn Du mit diesem Post unterm Arm zur Party kommst.

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    ReplyDelete
  19. Wow this looks so beautiful , I really love this page with your wonderfull art!! Great image, great colours!!
    Have fun!!
    Maria

    ReplyDelete
  20. I was so impressed with your botanical page, and even more so when you were able to tie it in with MM&M and AJJ. Your mind never ceases to think these beauties up, and you always amaze and impress me.

    I LOVE your lovely cup this week and am delighted you were able to join us. I missed you last week. Thanks for sharing your lovely art and drink with us for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  21. Happy T Day liebe Susi ♥ it is always nice to see you
    AND your brilliant artwork.
    Your branch of blossoms look so beautiful across your book pages with text showing through a bit too!
    oxo

    ReplyDelete
  22. wunderschön diese Idee diesen Zweig in einer Buchseite!
    Herrlich so frühlingshaft, eine Posie in Bildform!
    Schöne Woche und gutes gelingen bei all dem was du machst ob im Garten oder am Haus!
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  23. I like the colors and shading in your flowers :) Happy T Tuesday!

    ReplyDelete
  24. There is such a lovely softness about your pages today :-) . The Botanical theme over at TioTs sounds fun and I love the way you have used the book pages and text as part of the design to showcase the beautiful flowers and foliage! Wishing you happiness this T Day! J :-)

    ReplyDelete
  25. I adore painted images over book text...your blooms are so lovely!! happy T day! ♥

    ReplyDelete
  26. I do love the look of your alterations on these two pages...so soft and lovely~

    ReplyDelete
  27. Happy Spring to you too. Thanks for sharing a drink with us this week Susi! Happy t day! Hugs! deb

    ReplyDelete
  28. Was für eine wundervolle Idee.. da bekommt der Ausdruck "Lass Blumen sprechen" eine ganz andere Bedeutung! Zauberhaft! Ganz liebe Grüße und einen feinen Dienstagabend, Nicole

    ReplyDelete
  29. Oh mir gefällt dein Kunstwerk......
    Wunderschön ♥ ♥
    Ich schicke dir ganz liebe Grüße Jen

    ReplyDelete
  30. This is very beautiful, Susi, the blooms look fabulous on the book pages.
    Mar xx

    ReplyDelete
  31. Ganz zauberhaft die Blümchen, aber das Buch würde ich dann doch lieber lesen wollen. ;) Ich liebe Bücher und könnte mich nur überwinden ein grottenschlechtes Buch zu bemalen. Aber dein Werk sieht total klasse aus.
    Ganz liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete
  32. wieder traumhaft schön...so ist Frühling...du triffst die Stimmungen und Farben immer ganz genau.
    Ganz liebe Grüße
    susa

    ReplyDelete
  33. Beautiful page Susi, looking at your wonderful flowers always makes me happy 😊
    Hugs
    Donna xx

    ReplyDelete
  34. Happy T day and what a beautiful floral piece Susi!
    Thank you for the invites, I think I shall join you!
    hugs,Jackie xx
    ps how was your gardening class? hope you do a post on it! I would like to read what you learned and how you grow in your country! ")

    ReplyDelete
  35. So gorgeous spread page Susi !! Love these so wonderful flowers, their colours are great !! I wish you a very happy afternoon. kssss

    ReplyDelete
  36. eine wunderschöne doppelseite!! du hättest sie heute auch zu frau müllerins mustermittwoch schicken können!! da würde sie prima hinpassen, frühlingshaft, pastellig und in stoff umgesetzt als muster für ein schönes sommerkleid geeignet!
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  37. Beautiful flowers..a great theme too! Especially for Spring!!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  38. WOW WOW WOW eine traumhaft schöne Seite, einfach megagenial und sowas von zauberhaft, liebe Susi.

    Begeisterte Grüße
    von Anke

    ReplyDelete
  39. Wonderful blossoms and colours Susi, love that you painted over the text which is still so clearly visible xxx

    ReplyDelete
  40. seeing your art makes me want to get my hands on some old books and or newspapers :) I like it!

    ReplyDelete
  41. oh this is really gorgeous Susi and so soft and dreamy looking.
    Hope your week is going well.
    Gill xx

    ReplyDelete
  42. What GORGEOUS Springtime flowers!! I love the subtle look of the paint over the text! Thanks for the inspiration! Hugs & Smiles - *Vicki*

    ReplyDelete
  43. Wonderful flowers! Perfect spring feelings :)

    ReplyDelete
  44. What a lovely spread, Susi - your flowers are quintessential spring! You've lifted my heart away from all the spring rains we're having here. Many thanks!

    ReplyDelete
  45. Fabulous delicate flowers on your book pages, very Spring like.

    ReplyDelete
  46. Behind, behind - where would I be if I could not be behind!! Your art work is always wonderful Susi and these spring like flowers are no exception. Love the printed background too.
    Sandy xx

    ReplyDelete
  47. this is a wonderful theme and i love what you have done with it. very spring-y and pretty! xo

    ReplyDelete
  48. Such lovely springtime blossoms wandering across the page - a charming page.
    Alison x

    ReplyDelete
  49. Have a lovely weekend my friend.xx ♥[aNNie]

    ReplyDelete
  50. Liebe Susi,
    ich habe mir den Post einfach nochmals angeschaut. Ich bin immer noch begeistert.
    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    ReplyDelete
  51. Soooo wunderschöne frühlingshafte Blüten, liebe Susi.

    Hab ein schönes Wochenende

    ReplyDelete
  52. A really gorgeous artwork!!!

    ReplyDelete
  53. Love your floral pages, Susi. The watercolo look over printed pages is just dreamy. I get so much inspiration on your blog. Now if only I could find the time to try some of your ideas.

    Belated happy T-day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  54. Susi, what gorgeous painting in your altered book! I love the way you have only partially covered the words. The flowers are beautiful.

    ReplyDelete
  55. Lovely botanicals and nice tea too!

    ReplyDelete
  56. The pages are all fabulous. I want to try something like this.

    ReplyDelete
  57. I love all the flowers I'm seeing this week! In nature, in art, .... It's such a great feeling being surrounded by flowers. I like how you painted them on top of text.

    ReplyDelete
  58. Your florals are gorgeous Susi. I really love how you've painted them :D)

    ReplyDelete
  59. lovely and full of the spirit of spring.

    ReplyDelete
  60. Such gentle flowers, Susi, I love the minimalist look here, and the painting on the words is so effective.
    I'm going to link to Moo-Mania too now, I've been out of Blogland for a few weeks and missed it.

    ReplyDelete
  61. Hallo :)
    Ich bin Dir schon paar mal bei suza begegnet und Dir hier her gefolgt.
    Tolle Werke hast Du hier. Ich bin auch sehr gerne kreativ, in den letzten Wochen ist es allersings etwas unter gegangen.
    Ich bleib mal bei Dir.
    Liebe Grüße
    Lilly

    ReplyDelete

Thank you for your comment!