Thursday, March 16, 2017

Eye - Poetry and Art Journaling


 I took my new fleamarket snip,  the lovely vintage singer typewriter ( I got it for just 7 Euro) and typed a  Rilke poem, which this month is given to us for the  Eye- Poetry Challenge, on used teabags.

Ich hab ein Gedicht von Rilke auf einen gebrauchten Teebeutel getippt. Das Gedicht ist diesen Monat bei Eye - Poetry Thema und so kam meine hübsche  Vintage-Schreibmaschine von Singer, ein  kürzlich gemachtes Flohmarktschnäppchen um nur 7 Euro, gleich mal zum Einsatz.


I then used the teabag-poem on a Mixed Media Journal page that I will link to Yvonne's lovely
Art Journal Journey theme " OUT and ABOUT" 
and to Loretta's and Wolfgang's   Gartenglück-Linkparty.

Eingearbeitet wurde das dann in eine Kunsttagebuchseite, die ich zu ART  JOURNAL JOURNEY und zur  Gartenglück-Linkparty bei Loretta und Wolfgang schicken werde.


 Then I bound with it a new Letter-Journal with a simple Pamphlet-Stitch.
Anschließend hab ich mir damit in simpler 3- Loch- Bindung ein neues Letter Journal gebunden.


 I will link this post also to/ Ich verlinke es auch zu



 I tried to translate the poem for my English speaking readers, 
be kind to me please and have mercy on me - 
I am just bad in English as  you already know - 
but I couldn't find a translation of the poem online for you.
♠♠♠  If you find  an error you are allowed to keep it  ♠♠♠
how we say in German.


Thank you for your visit! Danke für Deinen Besuch! 
oxo

S u s i

63 comments :

  1. Um diese Schreibmaschine beneide ich dich.
    Wenn ich denke, dass wir damals auch so Eine hatten und die dann einfach so entsorgt haben :-(
    Aber damals wusste ich ja nicht, was man da so künstlerisch alles damit machen kann !
    Du hast wieder meisterhaft mit deiner Kunst und deiner Kreativität gespielt, ich bin wieder mal am staunen.
    Gratuliere zu diesem schönen Post.
    Heute ist bei uns strahlendes Frühlingswetter und so kann ich endlich mal
    sonnige Grüße schicken.
    ♥lichst Jutta

    ReplyDelete
  2. A beautiful poem and to think that you wrote it on a teabag--how amazing is that.

    Wonderful designs on the page Susi

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  3. Great purchase with the typewriter Susi, love the post today.xx ♥[aNNie]

    ReplyDelete
  4. Wow!!! I adore the tea bag poem used over the spread! Very gorgeous and innovative! :)
    Suchi xx

    ReplyDelete
  5. I am speechless! Lots of wonderful ideas( typing on the teabags is my fav),
    stunning design, love every single detail Susi!
    oxo Lula

    ReplyDelete
  6. [smiling] Just read your comment my friend, beat you to it....already done.xxxx

    ReplyDelete
  7. Wie schön! Wieder eine ganz andere, spannende Umsetzung des Gedichts. Mir gefällt Deine Interpretation, sogar die Schreibmaschine passt farblich perfekt. Ich freue mich, dass Du teilgenommen hast, jede neue Idee ist eine Bereicherung.
    Liebe Grüße
    Andrea

    ReplyDelete
  8. Liebe Susi,
    was für eine grandiose Idee, das schaut
    wirklich super aus, ist gut, wenn man seine
    alten Sachen nicht gleich zum Sperrmüll oder
    auf den Flohmarkt gibt, ich habe meine alte
    Schreibmaschine nämlich noch ;-)
    Ich wünsche dir einen sonnigen Tag, wie es im
    Moment bei uns aussieht könnte es so einer werden
    LG Sadie

    ReplyDelete
  9. That is an awesome find Susi. I wish I had my old typewriter because printing off the computer doesn't work well when you go to attach it to your page. :) And you had the best idea to type of dried teabags. Wow. I would never have thought of that. Also, I think your English is FAR better than any foreign language I could do-I can barely use English correctly half the time. :) Hope you have a wonderful spring like day. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  10. Eine wunderschöne Umsetzung. Das gefält mir sehr.
    Die Schreibmaschine ist toll. Wo hast Du das Farbband her? Gibt es soetwas noch?
    Lieben Gruß
    Katala

    ReplyDelete
    Replies

    1. Zumindest online gibt es etliche Anbieter für diese Art von Farbbändern, aber noch ist das Band farbfrisch, das dabei war.
      Lieben Dank für Deinen Besuch Katala!

      Delete
  11. UNBELIEVABLE, Susi. The strength of those tea bags and your use of that new typewriter. I knew they were strong, but never realized they were THAT strong. You did a fantastic job typing and creating the poem, then adding it to the journal page you turned into a cover for a new journal.

    I wish I could find a typewriter for that price. You did good.

    I agree with Erika. I used to know a bit of German, but couldn't speak or write it if I tried, now. You have a command of English far better than many and certainly far better than anything I could do.

    I LOVE THIS!!!

    ReplyDelete
  12. Hach Susilein das ist ja wieder traumhaft gemacht. So eine alte bzw. noch viel ältere Maschine steht auch bei mir. Schön der beschriebene Teebeutel mit dem zauberhaften Gedicht, welches du super übersetzt hast. Deine Seiten mit dem zarten Mull und der sanften türkisen Färbung kommen so frühlingsfrisch daher. Großes Kino!
    Liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete
  13. wow,das ist klasse,die alte schreibmaschine ist ja genial,und was du damit für eine seite gezaubert hast ist grandios,so frisch und softig,gefällt mir sehr gut.
    mein schatz hat die op hinter sich und durfte heute schon nachhause,ich werd ihn gesund pflegen.
    einen schönen tag dir.

    schöne grüße jenny und schatzi

    ReplyDelete
  14. Susi it is a beautiful poem to add to your wonderful journal page.
    Your old typewriter looks great and it must be a good one to be able to type on a teabag.
    Don't ever worry about your knowledge of English, it is very, very, good.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  15. Das gefällt mir sehr gut, liebe Susi! Die Idee, ein Gedicht mit der Schreibmaschine auf den Teebeutel zu tippen, ist prima und die Farben sind ganz mein Ding.
    Viele liebe Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  16. Oh my, Susi...I have vintage typewriter envy to the MAX. What a fabulous find!!! And what a beautiful use you've put it to - that's a lovely journal spread...envy there too! xo

    ReplyDelete
  17. Eine tolle Seite, die Machine ist auch ein tolles Schnappchen. Danke fürs Mitmachen bei More Mixed Media, Valerie

    ReplyDelete
  18. This is wonderful Susi! I wish I still had my OLD-OLD typewriter, they are remaking them again here in the US.......but they are very expensive...........and they look exactly like yours!!
    Please don't worry about your English....ever! Besides "A picture can speak a thousand words"!!

    ReplyDelete
  19. Susi...THIS. IS. GORGEOUS! I LOVE IT! Your translation into English was wonderful and that sentiment is so so sweet. Your little typewriter is adorable! What a find! Your art journal is just gorgeous. I totally love the soft colors and the bird outlined in black is perfection on the page. I also love the tactical cheesecloth looking strip of fabric and buttons on the page. Really lovely, Susi!

    ReplyDelete
  20. Eine geniale Idee zur Umsetzung des Gedichtes. Was doch alles möglich ist, wenn man die Kreativität walten lässt.
    Ich bin mir sicher Herr Rilke hätte seine Freude daran.
    L G Pia

    ReplyDelete
  21. Wow Susi your work is amazing and to think you were able to put that wonderful poem on a teabag !!!!I just love the typewriter what a find well done !!! xx Hilda

    ReplyDelete
  22. You asked where I read about CitraSolv transfers. I went here: https://www.citrasolv.com/artist-site/
    but now it appears the site is down.

    Then I found this tutorial:
    http://www.instructables.com/id/Fabric-Printing-with-Citra-Solv/
    I've updated my tutorial with possible reasons why it didn't work. Thanks for asking.

    ReplyDelete
  23. What a lovely idea! Thanks for the inspiration dear Susi ♥
    xo Michelle

    ReplyDelete
  24. Einsame Spitze. Ich bin begeistert.
    Liebe Grüße
    Susa

    ReplyDelete
  25. This is stunning! You create wonderful works of art! Hugs & Smiles - *Vicki*

    ReplyDelete
  26. Woahhh, wie genial ist das denn? Was für Ideen du immer hast ist schon toll. Die Seite ist superklasse!
    LG Carola

    ReplyDelete
  27. I'm insanely jealous of your gorgeous vintage typewriter Susi!! Oh my your creation is so beautiful too, it's like being transported off to another little world when I stop by your blog ;)
    Hugs
    Donna xx

    ReplyDelete
  28. da ist ja einer deiner teebeutel - super idee ihn in die hübsche alte schreibmaschine zu spannen! dein bild ist klasse geworden und wunderschön zum thema passend!
    meine alte schreibmaschine (auch vom flohmarkt!) muss wohl mal ins repaircafé. sie schreibt leider nicht mehr so richtig, was ich sehr bedaure, denn ich mag diese schriftart so gerne.
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  29. Love your vintage typewriter Susi and wonderful journal. Have a great weekend xxx

    ReplyDelete
  30. hehe, all done.. thought it was like a shopping challenge LOL..xx ♥[aNNie]

    ReplyDelete
  31. Die blaue Schreibmaschine ist ja schon alleine ein absoluter Hingucker... und dass sie auch noch so gut schreibt, einfach toll. Ein so schöner, passender Beitrag zur Eye-Poetry!
    Schönes Wochenende von Ulrike

    ReplyDelete
  32. toll die Schreibmachine da kannst du noch viele tolle Reime tippen drauf und der Teebeutel ich schmunzelte dass das geht ist ja grossartig. Deien Seite dazu ist wunderschön mit der Farbengebung ich mag sie sehr und auch als Letterbüchen so fein siehts aus!
    Herrlich wieder ausgedacht udn so kreativ gestaltet!
    Ich wünsche dir einen schönen Freitag!
    Lieben Gruss Elke

    ReplyDelete
  33. Wonderful art and lovely poem. :)

    ReplyDelete
  34. wunderschön ist es geworden ..
    hihi.. auf Teebeutel schreiben.. aber warum nicht ;)

    eine alte Reiseschreibmaschine habe ich auch noch..
    aber nicht so schön blau..

    liebe Grüße
    Rosi

    ReplyDelete
  35. tolle Maschine und eine sehr schöne Idee mit dem Teebeutel-Gedicht. Das zarte Material wirkt auf dem Letter Journal fantastisch.

    Liebe Grüße
    ela

    ReplyDelete
  36. Beautiful page, thanks for the translation of the poem too!

    ReplyDelete
  37. So wonderful letters, poem, and page Susi !! love the combination you have done !! That´s great ! I wish you a very nice weekend. Hugs.

    ReplyDelete
  38. That's such an amazing way to use the teabag, I loved that you typed on it and the peom is lovely! The colours, birds, textures, weave of the fabric and buttons are beautiful - perfect :-) . Wishing you a happy weekend! J :-)

    ReplyDelete
  39. Gorgeous artwork and poem...Love the typewriter...I still have one hidden away somewhere!! Fabulous use for it!!

    Hugs Giggles

    ReplyDelete
  40. Liebe Susi, es ist ein Augenschmaus bei dir! Die tolle Maschine! In Hellblau!!! (Gibt´s dafür eigentlich noch Farbbänder?) Das wunderschöne Gedicht und die Idee, es auf Teebetuel zu tippen. Ich bin sehr begeistert!

    Danke für deinen Besuch und deine lieben Worte im Blauen Haus!

    Ein wunderschönes Wochenende wünsche ich dir un d alles Liebe
    Erika

    ReplyDelete
  41. Zuerst war ich nur sprachlos - welch geniale Ideen! Auf TEEBEUTEL schreiben mit dieser wunderschönen alten türkisfarbenen (fabelhafte Farbe) Schreibmaschine, das ist der Hammer! Dann hast du damit auch noch so ein schönes Cover gestaltet! Schwarz umrandetes Vöglein und die Einbindung von Mull am unteren Rand sieht super aus, das Journal zugeklappt erinnern mich die beiden Buttons an Augen. Das ganze Kunstwerk finde ich sooo kreativ!!
    Sei lieb gegrüßt! Rike
    P.S. Danke für den deutschen Text!

    ReplyDelete
  42. Susie, another beautiful piece of teabag art!
    haha I love what you say in German about errors! I may have to borrow that!
    Have a beautiful weekend
    huge hugs,Jackie xx

    ReplyDelete
  43. Your typewriter was a wonderful find Susi!
    I love your beautiful page, and the lovely poem!
    Alison xx

    ReplyDelete
  44. Auf den Teebeutel getippt - ich packs nicht. Ist sooo genial die Umsetzung!

    ReplyDelete
  45. Hello Susi.
    Your art and the lovely poem brought tears to my eyes.
    This letter journal is so delicately made, so beautiful, so simple and yet not simple at all. The teabags, the typing, the bird, the ribbon, the background - all is perfect together.
    I love the poem too. Your suggestion about keeping any error was very amusing, what a great saying.
    I had to go and check out Rilke, we do not know about him here.
    And your English is excellent, this is so admirable.
    love
    Sheila

    ReplyDelete
  46. Liebe Susi,
    wie kreativ Du bist! Es ist nur zum Staunen. Es gefällt mir sehr gut! Das Gedicht von Maria Rilke ist auch so schön.
    Aller liebste Grüße
    Loretta

    ReplyDelete
  47. Liebe Susi,
    das ist wieder ein so schönes Kunstwerk, dass mir regelrecht die Worte fehlen, ich weiß schlicht nicht, wie ich ausdrücken soll, was ich beim Betrachten Deiner Kunst empfinde, es ist einfach wunderschön.
    Ich freue mich, dass Du bei der Party dabei bist und wünsche Dir noch einen schönen Restsonntag.

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    P.S. Ich finde Dein Englisch gut. Ein Gedicht zu übersetzten ist äußerst schwierig und dann auch noch Rilke.

    ReplyDelete
  48. Another wonderful piece. I've got to get a new ribbon for my vintage typewriter and start using it. The way it looks on the tea bag paper is so fantastic. xox

    ReplyDelete
  49. oh, ich bin ganz verliebt in diesen schönen eintrag! ich mag die alten Maschinenschriften auch sehr gerne (ich fürchte nur, mein band ist inzwischen eingetrocknet...). und die Schreibmaschine war wirklich ein toller fund, so günstig noch dazu - die hatte auf dich gewartet:)
    ich wünsch dir eine schöne Woche! ♥♥♥

    ReplyDelete
  50. A lovely poem and a beautiful page, I love how you've typed on the teabag.
    xxx Hazel.

    ReplyDelete
  51. I love Rilke, and I love him on a teabag even more! Beautiful subtle textures in your pages, and a wonderful sense of open air and fresh springtime breezes.
    Alison x

    ReplyDelete
  52. Eine wunderschöne Idee! Es sieht toll aus.
    Liebe Grüsse Alizeti

    ReplyDelete
  53. Your vintage typewriter is cool Susi and what a bargain!
    Your poem is beautiful - and no need to worry your English is good (and probably better than mine :) )
    The 'errors' saying made me smile.
    oh and I Love your letter journal too.
    Schöne Woche Gill xx

    ReplyDelete
  54. First of all your English is beautiful liebe Susi!
    You always do such a fine job and I admire that very much.
    The poem is lovely and how great is your new beauty of a typewriter. Brilliant pages you created.
    Happy Spring to you oxo

    ReplyDelete
  55. Oh, wow, your new typewriter was a steal, especially since it still works. I really like the poem you typed, and it looks great on your journal cover design. Blessings!

    ReplyDelete
  56. Susi thank you for your lovely comment. My 'artsy' design is from your inspirations.xxx ♥[aNNie]

    ReplyDelete
  57. Wow Susi this is wonderful! I love the poem that you typed out! What a great bargain! Hugs, Chrisx

    ReplyDelete
  58. GRANDIOS

    Für die Teebeutel ist die Schnäppchen-Schreibmaschine super, auch für Umschläge etc. Manchmal fehlt mir auch so ein Teil. Eben kurz einspannen und fertig

    ReplyDelete
  59. I never thought of typing on used tea bags! You have so many wonderful, creative ideas. I really like this letter journal because of the textures you've created. The typewriter is very cute.

    ReplyDelete
  60. WOW This is gorgeous!!!! I absolutely love the soft subtle background... the poem is so pretty and so calming ... love the bird... and I love the different textures! Thanks so much for joining us at the MMM challenge blog! Also feel free to check out my blog, Jo's Scrap Shack, as I also have anything goes challenges every Friday!
    Hugs,
    Jo
    ♥ More Mixed Media Challenge Blog ♥
    ♥ Jo's Scrap Shack ♥

    ReplyDelete
  61. Dieser Post war total süß und ich weiß noch, wie neugierig ich geschaut hab' als ich ihn das erste Mal sah. Diese Schreibmaschine ist der absolute Hammer! Die Form, dieses Blau und dass sie noch funktioniert ... ich war ebenfalls neidisch und dachte noch, okay, dan mal' ich sie mir halt mal, also die Schreibmaschine. Lass das Bild bitte schön hier, gell, damit ich eine Vorlage habe. Aber meisten überrascht hab' ich geschaut, als ich gesehen habe, dass Du echt Teebeutel in die Walze rein kriegst. Du bist eine Schau. Immer wieder! So SUPER!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!