Montag, 1. Mai 2017

Post No. 2112 -- ELEGANCE & GRUNGE

We had a fabulous April over at Art Journal Journey with Hazel's fantastic 
theme and I want to say thank you to all the participants and to Hazel, who visited everybody and commented all entries!   Wir hatten einen fabelhaften April bei Art Journal Journey mit Hazel's Thema. Lieben Dank an alle Teilnehmer und an die liebe Hazel, die alle Blogs besuchte und sämtliche Beiträge kommentierte. 


For the month of May I am pleased to have the lovely and very talented Gill as our hostess. She has chosen ELEGANCE & GRUNGE as her theme and I am really looking forward to all the entries you all will come up with this month. / Es ist mir eine große Freude, dass im Mai die liebenswerte und talentierte Gill unsere Hostess sein wird. Sie hat Eleganz & Grunge (=absichtlich schmuddelige, lässige Art) als unser Thema gewählt und ich freue mich schon wieder riesig auf all die Beiträge, die Ihr kreieren werdet.





We can  chose just one word of the two terms as well and so I have chosen the term ELEGANCE for my first entry. I started with a Mixed Media Fabric Collage on light-weight cotton, using different scraps of paper napkin motifs and paper . I fused the papers and different scraps of lace with fusible web and added machine- and handstitching.  Thank you dear Elizabeth for your BONDAWEB/Fusible WEB  Inspirations and explanations - I am now so happy with all the possibilities. 
Wir dürfen auch nur einen der beiden Begriffe wählen und so hab ich mich für meinen ersten Beitrag  für den Begriff  ELEGANZ entschieden. Ich startete mit einer Mixed Media Stoff Collage auf leichter Baumwolle aus verschiedenen Schnipseln von Papier und Motivserviette, die ich mit Vlieseline( Saumfix) auf weiche Baumwolle aufbügelte und mit Hand- und Maschinenstickerei weiter bearbeitete. Auf die Idee mit Vlieseline zu arbeiten hat mich die liebe ELIZABETH gebracht - immer eine Inspirationsquelle für mich.



With the help of THIS TUTORIAL I have sewn a cover for a folder, which I want to use for single sheet collages. / Mit Hilfe dieses Tutorials habe ich mir dann aus der Collage eine Ordnerhülle genäht, die jetzt einen Ordner ziert, den ich für Lose - Blatt - Collagen nutzen möchte.




Clean and simple with  flaps - I am very pleased with the result.
 Sauber und einfach mit  Laschen - ich bin sehr zufrieden damit.



Habt alle einen guten Start in den Mai und wir sehen uns hoffentlich bei AJJ diesen Monat!
 I wish you all a happy start into May and you would make me happy to be with us again over at Art Journal Journey this month ! A special HELLO to my friends at TSFT - hope you all are well - Happy  May to you!


 oxo

SUSI
 





 


Kommentare :

  1. Oh How beautiful!! A stunning bit of useful elegance to be sure!! Well done!! Love this combination!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  2. What a fabulous fusion of fabric and paper with a gorgeous design. It serves your purpose as a binder cover beautifully, love it xxx

    AntwortenLöschen
  3. This is very beautiful, very elegant and also very useful Susi. It looks amazing in your 'white things' photograph

    Love Chrissie xx

    AntwortenLöschen
  4. Ich bewundere deine Nähkünste .-... und auch sonst so alles ♥

    Wunderschön, liebe Susi!

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful book cover! Have fun with the challenge!

    AntwortenLöschen
  6. WOW!susi das sieht sehr eleganz und zart aus,ein wunderwunderschönes cover ist das geworden,ich bin hin und weg.
    einen schönen feiertag.

    schöne grüße jenny und schatzi

    AntwortenLöschen
  7. Liebe Susi,
    ein tolles Thema und deine Seite ist
    wirklich sehr passend für das Thema "Eleganz"
    ich bin mehr für GRUNGE.
    Ich wünsche dir einen sonnigen 1. Mai
    LG Sadie

    AntwortenLöschen
  8. Good morning Susi - what a stunning piece - so fresh looking and very elegant. I zoomed in to look at the details close up and WOW! (love the textures and details) I really adore this!
    Happy May and thank you once again for having me as the host this month :)
    Liebe Grüße Gill xx

    AntwortenLöschen
  9. This is really elegant Susi. I love how you chose to keep it all white and shades of light cream. :) Pure white really is elegant, isn't it? Hope your day is sunny and warm. :) Hugs-Erika

    AntwortenLöschen
  10. Wow Susi, sure is elegance and grunge and I just love it.xx ♥[aNNie]

    AntwortenLöschen
  11. Das ist eine sehr gute Umsetzung des Themas. Gefällt mir sehr gut.
    LG Trillian

    AntwortenLöschen
  12. Weiß in Weiß liebe ich ja sehr, und du hast eine so schöne Collage damit geschaffen! Als Hülle hat sie eine wunderbare Verwendung gefunden - und hoffentlich bleibt sie lang sauber! Da musst du dir jetzt immer die Hände waschen, bevor du sie zur Hand nimmst...
    Noch einen schönen 1. Mai - Ulrike

    AntwortenLöschen
  13. Marvelous, what a great theme and binder, gorgeous. xox

    AntwortenLöschen
  14. I'm in love with this!! What a brilliant idea for a binder.

    AntwortenLöschen
  15. No wonder you're pleased with this Susi, it's gorgeous and I'm sure it feels wonderful with all the different textures. Great take on the theme.
    Avril xx

    AntwortenLöschen
  16. *schwärm*
    Das ist wieder wunder-wunderschön geworden, liebe Susi

    AntwortenLöschen
  17. ich finde, du hast den begriff "eleganz" hervorragend dargestellt! deine stoff-papier-collage sieht sehr edel aus und macht sich hervorragend als ordnerhülle! was das nähen angeht würde ich ja gern mal zu dir in die lehre gehen!!
    liebe grüße
    mano

    AntwortenLöschen
  18. wunderschön die Seite für das Thema eleganz und mit der Hülle hast du ein wundervolles Meisterwerk von Ordner der griff bereit für neue Werke ist!
    Schönen 1. Maiabend!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  19. Elegance and grunge...a beautiful combination theme Susi!
    Your entry is just that...Elegance and a touch of Grunge!!!
    Great idea for your binder, too, talented lady :)

    Big Hugs~

    AntwortenLöschen
  20. Eine sehr zart wirkende und elegante Hülle für deinen Ordner. Mir gefällt sie sehr gut.
    LG Dagmar

    AntwortenLöschen
  21. Absolutely gorgeous binder, so stylish how it is all in white and has such amazing textures.
    Happy T day Susi.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  22. Sooooooo beautiful Susi, your art just keeps getting more and more amazing :)
    Hugs
    Donna xx

    AntwortenLöschen
  23. This truly is elegant! I love all the textures you incorporated: the fabrics, buttons, embroidery knots, and paper...I wish I could touch it! Thank you for passing on the video instructions so we may try this ourselves. I hope you will be sharing the pages you create for this gorgeous new journal.

    AntwortenLöschen
  24. I love everything about this Susi - it's so gorgeous.
    xxx Hazel.

    AntwortenLöschen
  25. This is such a lovely mix of paper, painting and textiles, truly inspirational. That's a very clever idea to use whites and creams, very elegant indeed.

    AntwortenLöschen
  26. What a beautiful, elegant cover you created Susi!
    Is that a new photo of you with your dogs? You look lovely!
    I hope you have a wonderful week,
    Alison xx

    AntwortenLöschen
  27. This is elegant and I love it! You have such a good eye and the talent to go with it - stunning, absolutely stunning. You make me want to try!
    Sandy xx

    AntwortenLöschen
  28. This is just lovely. I love your dragonflies, they are so dainty. I was wondering what to do with all my old ring binders. Now I know.

    AntwortenLöschen
  29. Wow Susi, das ist ja mal wieder großartig geworden. Tolle Idee eine Ordnerhülle zu gestalten. Gefällt mir sehr-sehr gut.
    Tolles Thema...ich hoffe stark, dass ich diesen Monat auch mal wieder eine Seite schaffe.
    LG Carola

    AntwortenLöschen
  30. Susi I Love what you have made-absolutely beautiful I love the dragonflys very much, and your new folder will be special-hugs to you
    Happy T Day
    Kathy

    AntwortenLöschen
  31. Wishing you a very Happy May dear Susi! I adore your journal cover, you are such a talented artist working with fabric! This is a super elegant piece with the pretty dragonfly and white colour palette and when you combine this with the ripped paper and patches it has a lovely grunge feel too - perfect! I love it! Wishing you happiness this T Day! J :-)
    p.s. your comments on Sheila's post about your pink pyjamas made me smile! J x

    AntwortenLöschen
  32. This turned out truly stunning! I love fabric collage with lace, and as a journal cover, beautiful! Happy T Day!💜

    AntwortenLöschen
  33. This is so beautiful Susi - Hoping to join in! Happy T Day! Chrisx

    AntwortenLöschen
  34. spät bin ich dran, aber was bin ich froh, dass ich diesen eintrag nicht versäumt habe (ich muss mir demnächst mal vornehmen, etwas länger bei dir zu stöbern, denn mittlerweile bin ich nicht mehr so viel auf blogtouren)
    liebe Susi, ist das genial oder ist das genial?? das ist so schön, ich kipp aus den latschen. ja, vliesofix ist wirklich ein fantastisches zeug! aber für die Komposition braucht es schon die Künstlerin dahinter! und ich mag es immer sehr, wenn dann ein solcher "Gebrauchsgegenstand" entsteht, den man auch immer mal zur Hand nimmt. traumhaft, zauberhaft... ach...
    ich wünsch dir eine schöne Woche & ganz liebe grüße:)

    AntwortenLöschen
  35. Very elegant and clever to turn it into a book cover. Happy Day After T Day

    AntwortenLöschen
  36. Wuaaaaa Susi !!!That´s gorgeous !!!! I love your book cover !! Really fantastique !!Have a very nice evening, big hugs.

    AntwortenLöschen
  37. Wow - talk about turning a sow's ear into a silk purse, Your fabric collage-covered binder is gorgeous, Susi. The collage is just stunning!

    Happy T-day! Hugs, Eileen

    AntwortenLöschen
  38. So zart, so so schön, so elegant ... ein traumhaftes Werk, liebee Susi.

    Begeisterte Grüße
    von Anke

    AntwortenLöschen
  39. Susi!! This is absolutely stunning!!! So beautiful and elegant!! I just adore dragonflies! hope to create a spread to join in with you this month!!
    hugs,Jackie

    AntwortenLöschen
  40. A beautiful project with so much interest, yet very clean and simple looking. Fabulous

    AntwortenLöschen
  41. This is beautiful! I love all the details you've incorporated in the neutral pallete.

    AntwortenLöschen
  42. Wunderschön gestaltet dieser Einband des Ordners. So sieht ein ansonsten langweilig aussehendes Utensil doch richtig chick aus.
    Schönes Wochenende
    Bussi Sabine

    AntwortenLöschen
  43. Ah, jetzt weiß ich, wo die losen Kunst-Blätter hinkommen, die du gestaltet hast. Wunderbar elegant sieht die Ordnerhülle auf dem letzten Foto mit den weißen Pfingstrosen in der Vase aus.

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!