Freitag, 2. Juni 2017

Post No. 2129 Circles

I started to create in my Junk Journal that I prepaired for the "CIRCLE" month at ART JOURNAL JOURNEY ( shown here).  I thought I will start  faces again, since I neglected the teabag-girls and I also did no other portraits for too long. On the craft paper in the Junk Journal it needs a bit more gesso in between the paint and pencils - but it works very well. I was inspired by  the beautiful face of a congenial Austrian blogger named Veronika from fabol.


Ich hab begonnen in meinem Junk Journal zu arbeiten. Ich habe es für das "Kreise" Monat bei  ART JOURNAL JOURNEY vorbereitet ( HIER GEZEIGT) . Ich hab schon so lang keine Portraits mehr gemacht, auch die Teebeutel-Mädchen hab ich total vernachlässigt. Auf dem Kraft Papier im Junk Journal muss man etwas mehr Gesso zwischen Farben und Bunstiften auftragen, aber ansonsten klappt darauf alles bestens. Als Inspiration diente mir das Gesicht einer überaus symphatischen und hübschen österreichischen Bloggerin namens Veronika vom Blog Fabol .


 I am linking to AJJ , MMM (HAIR)and PPF .
Have a great weekend! Schönes Wochenende!

Kommentare :

  1. Liebe Susi,
    was für eine tolle Idee, Locken aus Kreisen zu gestalten, natürlich mit den passenden Ohrringen, das gefällt mir sehr gut, ;-)

    Ich wünsche dir einen sonnigen Tag.
    Lg Sadie

    AntwortenLöschen
  2. I love how you have incorporated the circular theme and design into the portrait, very creative and clever. Xxx

    AntwortenLöschen
  3. Sehr tolles Bild Susi! Ich bin neugierig für deine nächste Idee!
    Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  4. your journal page is wonderful! the circles are arranged just perfectly. xo

    AntwortenLöschen
  5. A strong woman's face today Susi and I just love the way you added the circles.

    Love Chrissie xx

    AntwortenLöschen
  6. What a lovely face and your journal pages are beautiful in colour.
    Have a lovely weekend. xx
    [aNNie]

    AntwortenLöschen
  7. Liebe Susi,
    ein wunderschönes Portrait, und da ich den Blog von Veronika kenne, wundert es mich jetzt auch nicht mehr, dass mir das Gesicht auf Anhieb so bekannt vorkam.
    Ich wünsche Dir einen schönen Freitag.

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    AntwortenLöschen
  8. WOW liebe Susi,
    ein sehr schönes Bild:) klasse gemacht.
    So kreativ möchte ich auch sein!!!!
    Ganz liebe Grüße
    Karina

    AntwortenLöschen
  9. A wonderful face Susi - so pensive. I love her 'hair' :-)
    Blessings
    Maxine

    AntwortenLöschen
  10. An incredible example of circles, dear Susi. I love how her gorgeous face is surrounded by beautiful circles. I think her hair is just like mine with all the circular curls (grin).

    AntwortenLöschen
  11. Expressive face. You caught well the original model's mood.
    I think it's fine if you can reach something of it in portraits.
    Happy June and weekend ♥

    AntwortenLöschen
  12. Liebe Susi
    ein wunderbares Portrait auf diesem Ppaier und die Kreise sind klasse aus gefüllt als Haare mit den beschrifteten Papier!
    Wieder ein Kunstwerk das man verliebt sich!
    Ich wünsche dir ein wunderschönes Pfingsten!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  13. Magnifique Susi !! Just an amazing face with her circles ´hair , it´s a wonderful page. Love your junk journal. I wish you a very happy weekend, big hugssss
    Caty

    AntwortenLöschen
  14. Wow, what an amzing likeness and I can see why you were inspired there is so much passion in her expression which you have captured beautifully! Thanks for sharing how you created this piece too, the white gesso adds a lovely elegance and brightness to the composition :-) . Happy Friday and wishing you a wonderful weekend dear Susi! J :-)

    AntwortenLöschen
  15. she's lovely Susi and what a creative way to add all the circles too! Happy PPF!

    AntwortenLöschen
  16. Ach, ist dieses Portrait wieder umwerfend geworden, diese hellblauen Augen! Die Farben wirken alle so toll auf dem Kartonuntergrund! Ja, bitte wieder mehr deiner schönen Gesichter!
    Schönes Wochenende von Ulrike

    AntwortenLöschen
  17. Fabulous pages, love your face. Take care, xx

    AntwortenLöschen
  18. She's awesome Susi. I never thought of using circles for hair. They work really well. I love seeing how other people use the challenge to create. I am off soon to do my own creating. And day 2 I have woken up to sunshine-though its still cool. Better than all the rain. Happy start to your weekend. Hugs-Erika

    AntwortenLöschen
  19. Boah, wie genial ist das denn. Ich freue mich über Deine Kreise, eine tolle Idee

    AntwortenLöschen
  20. Wow, this is fantastic! Love the portrait.

    AntwortenLöschen
  21. She is a beautifully intense girl and I love her circle hair.

    AntwortenLöschen
  22. Beautiful face and a wonderful take on the new circle theme!

    AntwortenLöschen
  23. This is a amazing face. Such a fantastic art journal layout! I am enjoying my look around your blog and have become a follower. Looking forward to seeing more of your beautiful art.
    Enjoy your weekend.
    Kate

    AntwortenLöschen
  24. Love the dramatic expression in her face. It´s beaming with strength and courage. The colour scheme you used is simply perfect to me. Amazing job again, Susi! Hugs.

    AntwortenLöschen
  25. Liebe Susi,

    welche Ehre!!! Ich bin ganz hin und weg Vorlage für eines deiner tollen Portraits sein zu dürfen! So leuchtend und schön ist es geworden - auch wenn ich andere Menschen lieber auf Kunstwerken sehe, als mich selbst. Aber ich denke da geht es den meisten so. Dein Bild schaue ich aber sehr gerne an, weil es mich zwar an mich erinnert, aber trotzdem sehr eigenständig und expressiv ist. Du bist eine begnadete Zeichnerin und Malerin!

    Liebe Grüße aus Fels am Wagram (wo wir gerade sind) ins Waldviertel!
    Veronika

    AntwortenLöschen
  26. She has a beautiful face, and fantastic circled hair style its a wonderful journal page spread Susi.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  27. Another stunner Susi, I love the way you always make your ladies so expressive too
    Hugs
    Donna xx

    AntwortenLöschen
  28. This is a wonderful face and I love the circles. Happy PPF!

    AntwortenLöschen
  29. Very delicate and lovely Susi...a wonderful page!
    Hugs 💕

    AntwortenLöschen
  30. Wow you did a great job, she has a very interesting face...and love how you did the hair!! Good job!

    Hugs Giggles

    AntwortenLöschen
  31. Wieder so eine tolle Idee ... Kreise als Haare, und die passenden Ohrringe gleich dazu! Das Portrait ist sehr expressiv geworden, und zieht einem in den Bann mit diesen blauen Augen!
    Alles Liebe, Rike

    AntwortenLöschen
  32. Susi you are such a talented artist and your face is so beautiful!
    Love the circle them --
    Sandy xx

    AntwortenLöschen
  33. Oh My! This is so beautiful, so clever too the way your circles are part of her! Hugs, Chrisx

    AntwortenLöschen
  34. So creative and wonderfully made! Loved the style! :)
    Suchi xx

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!