Samstag, 3. Juni 2017

Post No. 2130 - Altered Book Cover

I thought it would be nice to sew a cover for my current  Altered Book ( 7 x 5 inches). A removable cover is useful for an Altered Book if you are still working in it, since you can take the book easy out of the cover  when you are getting messy in the book.


  frontside / Vorderseite

I was inspired by a tutorial Roben Marie Smith shares for free on her blog HERE and made the cover by using and older work of mine - a loose page in one of my folders that I found as I looked through my own work to get inspiration for the circles theme at AJJ.  I have to take this idea in mind for further Altered Book projects- easy and fast to make and I like it.


 backside / Hinterseite


Ich dachte es wäre nett einen schönen Einbad für mein derzeit in Verwendung befindliches Altered Book (ca. 17 x 13 cm)zu haben. Einen,  den ich abnehmen kann, wenn ich drin  werkle um den Einband  nicht zu beschmutzen.  Inspiriert hat mich die Idee von Roben Marie Smith, da gibt es auch ein kostenfreies Video  von ihr. Ich hab eine lose Journalseite hergenommen, die ich in einem meiner Ordner fand, als ich meine Arbeiten nach Inspiration für das derzeitige Kreise Thema bei Art Journal Journey durchforstete. Diese Idee muss ich mir merken für weitere Altered Book Umschläge, war schnell gemacht und gefällt mir.




And of course I will link to ART JOURNAL JOURNEY where Rosie is hosting "CIRCLES".

Art Journal Journey

 and to Simon Says Monday Challenge where the theme is We're Going Round in Circles.
edit: What a pleasure for me as I was in the spotlight of Simon Says Monday Challenge:

#180 Froebelsternchen – Emma says: I loved this removable book cover and thought it was such a clever design and together with the strength and vibrancy of colour and all the little details, it really caught my eye!
– Macarena says: This cover is absolutely amazing, I love the explosion of colors you gave to it and the great messy look. Love the stitching and masking. What a fantastic and creative idea!
– Andrea says: I also loved this project for its beautiful color blending and how everything was grounded with those perfect touches of black. It was elegant and grungy at the same time!

 





Und natürlich verlinke ich zu Art Journal Journey, wo Rosie für ihr "Kreise" Thema auf viele schöne Ideen hofft und zu Simon Says Monday Challenge zum Thema We're Going Round in Circles.




 Und nicht zu vergessen ich wünsche allen Teilnehmern von 
Wolfgang's und Loretta's Gartenglück Linkparty ein wunderschönes Pfingstwochenende. Meine Pfingstrosen sind  pünktlich heuer am Blühen. Hier die allerste Blüte. Was für eine Freude für eine miserable  Gärtnerin, wie ich sie bin.

Best wishes for the holiday - weekend - that we celebrate here in  many European countries (Wikipedia link )  on this coming weekend and we have a free Monday .
I will link the very first blooming blossom of my peonies to the Gardenlinkparty.
 My blooms arrived just in time for this holiday (the german name of the plant is based on the holiday, so we call them "Pfingstrosen" here in Austria and the holiday-weekend is called Pfingsten.) What a joy for me as I am a truly miserable gardener .

oxo

Susi

Kommentare :

  1. Your pale pink peony looks pretty & innocent - Schöne Pfingsten!

    AntwortenLöschen
  2. Wonderful book cover, beautiful flowers, have a good weekend!

    AntwortenLöschen
  3. In meiner Ausbildung sagte mal eine Dozentin "Zum Glück lernen die Kinder auch ohne uns". Blumen wachsen zum Glück auch ohne uns ;-))
    Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Susi,
    als Bücherliebhaber, einer meiner vielen Ticks;-), würde ich gerne mal ein Buch, mit einem von Dir gestaltetem Cover kaufen. Das wäre dann eine besonders schöne Schmuckausgabe, die natürlich einen Ehrenplatz bekämme in meinem kleinen Bücherzimmer.
    Ich wünsche Dir auch ein schönes Pfingstwochenende.

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful blooms, beautiful journal cover and I love how you have the stitching and thread left loose. Your altered book is just amazing.xx[aNNie]

    AntwortenLöschen
  6. Herrlich deine zarte Pfingstrose, die Farbe gefällt mir sehr.

    Liebe Susi wünsche dir ein schönes Pfingstwochenende
    Paula

    AntwortenLöschen
  7. das ist eine tolle idee und das video werd ich mir noch anschauen. es ist eine freude, diesen schönen einband zu betrachten!
    liebe grüße und frohe pfingsttage,
    mano

    AntwortenLöschen
  8. *umfall*
    Das sieht soooo schön aus. Ganz große Klasse, liebe Susi.

    Ich wünsche Dir Frohe Pfingsten

    AntwortenLöschen
  9. Das ist eine tolle Idee - ein Einband zum Abnehmen! Und du hast ihn wunderschön dekoriert, diese Kreise in brillanten Farben, traumhaft!
    Schöne Pfingstfeiertage!
    Rike oxo

    AntwortenLöschen
  10. I like the idea of a removable book cover, but even more, I like the way you painted the fabric. I've been considering painting some fabric, because it's too windy to dye fabric outside just now. Once again, you are such an inspiration.

    AntwortenLöschen
  11. Your peonies are so far ahead of ours. I see lots of buds though! They are such gorgeous flowers when they bloom. And I adore you cover Susi. Smart idea to make it removable for when you get messy. Those colors are gorgeous! We've had the sun mostly for the last 2 days-but cool. But better that than rain! We've had way to much of that lately-and more to come Monday and Tuesday! The weeds in the garden are loving it! Hugs-Erika

    AntwortenLöschen
  12. I love your book cover...so pretty. I enjoy adding circles to my art journal pages, too, Susi :)
    I also love that you made your cover from fabric!!!

    Big Hugs

    AntwortenLöschen
  13. An amazing book cover and a good idea to make it detachable

    Love Chrissie xx

    AntwortenLöschen
  14. What a fabulous book cover Susi! Hugs, Chrisx

    AntwortenLöschen
  15. Welch eine schöne Pfingstrose! Miserable Gärtnerin? Das glaube ich nicht; denn ich habe zehn Knospen gezählt. Das geht nur bei guter Pflege. Danke für den Besuch und Kommentar bei mir.
    Frohe Feiertage und liebe Grüße
    Edith

    AntwortenLöschen
  16. Love the colourful book covers Susi and a great idea to make it removable. Your Peonies look beautiful.
    Have a lovely weekend.
    Avril xx

    AntwortenLöschen
  17. Liebe Susi,
    das ist ein einmalig schönes Büchlein.Sensationell und einfallsreich wie von dir gewohnt. Und deine Pfingstrose ist wirklich wunderschön.
    Ganz liebe Grüße und schöne Pfingsttage für dich
    Susa

    AntwortenLöschen
  18. I really like the idea to have a removable journal cover. Your cover looks fantastic.
    Have a good weekend.
    Yvonne xx

    AntwortenLöschen
  19. Liebe Susi
    das Büchchen ist wundervoll geworden toll kreativ um gesetzt wieder!
    Schönen Pfingsttage wünsche ich dir!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
  20. Your cover is glorious Susi, I adore the strength of the colours and circles and love the idea that you can remove it easily. Happy Sunday xxx

    AntwortenLöschen
  21. Beautiful journal cover dear Susi! The layers of colour and stamping are gorgeous, I love the little bird you placed in one of the circles 😀. Your peony looks so elegant and delicate, very pretty. Hope you are having a lovely weekend! J 😊

    AntwortenLöschen
  22. Love those colours and circles Susi! Xx

    AntwortenLöschen
  23. Fantastic book cover -- I do love lots of color. I think the back is every bit as attractive as the front!
    Sandy xx

    AntwortenLöschen
  24. Oh wow how I'd love to own that little book of wonderment Susi :)
    Hugs
    Donna xx

    AntwortenLöschen
  25. Boahhh, was für ein fantastisches Cover. Sooo tolle Farben und Gestaltung, bin echt begeistert. So ein Umschlag ist wirklich super, muss ich mir unbedingt merken.
    LG und schöne Pfingsttage! Carola

    AntwortenLöschen
  26. I loved loved LOVED what you have created here! Groegous- love everything about the cover! :)
    Suchi xx

    AntwortenLöschen
  27. Wunderschön dieser Buchschützer, eine klasse und sehr dekorative Idee.
    Unsere Pfingstrosen sind hier noch garnicht aufgeblüht, aber sie wachsen jetzt täglich mehr. Deine Pfingstrose sieht sehr schön aus, so zartrosa.
    Liebe Grüße und noch schönen Pfingstmontag.
    Sabine

    AntwortenLöschen
  28. Gorgeous book cover! the whole design of this is absolutely fabulous! the colours and details are stunning! LOVE it :-)

    Thanks for joining us on the Simon Says Stamp Monday Challenge
    Luv
    Lols x x x

    AntwortenLöschen
  29. Lovely, absolutely lovely Art Journal cover Susi !! Gorgeous bright colours, so wonderful bird, circles, and flowers !! Happy afternoon, big hugs,
    kssss

    AntwortenLöschen
  30. WOW!!! This is so gorgeous! Love the vibrant colors!
    Thank you for playing along with us over Simon Says Stamp!
    x Zoey

    AntwortenLöschen
  31. Dein Cover ist SUPER geworden, liebe Susi! Ich mag diesen Stil sehr gerne.
    Herzliche Grüße
    Julia

    AntwortenLöschen
  32. Love your circle cover, very effective.
    Wendy xx

    AntwortenLöschen
  33. Fabulous! So happy to see this gorgeous cover take the spotlight at SSS! Your peony is lovely! Miss those gorgeous flowers that just don't grow well here in the south.

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment!