Wednesday, February 13, 2013

Ash - Wednesday / Aschermittwoch

Am Aschermittwoch ist alles vorbei. Zumindest was das lustige und bunte Treiben der Faschingszeit  angeht. Aber bei MOO-MANIA wollen wir vom Stempelchen - Fasten nichts wissen und nehmen die SPITZHÜTE aus der Kiste für die nächsten 2 Wochen. Das klitzekleine  MOO - Format passt doch perfekt in die Fastenzeit, wenn Du dich etwas mäßigen willst mit dem Stempeln! 

click images to enlarge
On Ash Wednesday, it's all over. At least what the funny and colorful life of the carnival season  comes. But we over on MOO-MANIA  don´t want to spent now 40 days with a strict fast with our stamp-art. We take out "Pointy Hats"  as the new theme for the next 2 weeks! Such a MOO-format piece is perfect for the fasting period! I made an Altered Book Spread with the MOO MANIA CHALLENGE -Pointy Hats in my mind. I hope you like this crazy composition!

 
 Ich hab mal nach längerem wieder in meinem 
Altered Book gearbeitet und bei dieser
 Seite ein wenig meine verrückten Gedanken um die
schweifen lassen. Ich hoffe Ihr habt 
Spaß an meiner kleinen, verrückten Doppelseite!

And I really love to participate this week once again in  the great weekly world - wide peek into some lovely workdesks. WOYWW - so much fun as you never know who you will meet or what new crafts you could be introduced! This is my morning desk .. I played a bit with watercolors and as my daughter in her pyjama showed me her new colored nails I had to take a photo with my stuff on the desk because it is the same color I played with! LOL-
Ich möchte endlich auch wieder mal bei diesem klasse Event WOYWW mitmachen, das ist immer so spannend, weil da echt tolle, spannende  Projekte und neue Ideen auf den diversen WORKDESKS ( den Arbeitstischen) der Teilnehmer warten! Ich hab gestern ein wenig mit Wasserfarben rumgespielt und als meine Tochter heute im Pyjama mit ihren frischlackierten Fingernägeln vor mir stand - dachte ich daran ein Foto zu machen, weil die Farbe so himmlisch zu meinen Wasserfarbspielereien passt!


47 comments :

  1. Beautiful "blues" on your work table and your dear daughter's pretty nails ;)

    What you've done with the pointy hat moo theme is inspired...such a creative way to use the moo's on your wonderful colorful pages = Fun too!
    oxo

    ReplyDelete
  2. Du hast aber auch immer tolle Ideen, liebe Susi!

    ReplyDelete
  3. Schön, dich auch auf WOYWW zu treffen, Susi!

    Die Fingernägel deiner Tochter sehen ja genial aus. Passen irgendwie perfekt zu diesem künstlerischen Haushalt ;)

    Deine blauen Farbspielereien auf den Buchseiten sehen echt verlockend aus!

    LG,

    Claudia x

    ReplyDelete
  4. Ich liebe deine eingebaute moos! Grossartige Idee. Heute wird in D'dorf der Hoppeditz beerdigt um 11.11, and dann kehrt hier Ruhe ein - bis zum nächsten Mal! LG, Valerie

    ReplyDelete
  5. die Moos sind super und sind auch toll eingebaut in das Gesamtwerk. Vielleicht sehen wir uns ja dort :)

    ReplyDelete
  6. I just love your journal spread. Glorious colours and I love the birds' pointy hats.
    Your daughter's nail polish is gorgeous and I love your painty pages that complement it. Wonderful!

    ReplyDelete
  7. Gorgeous colours and Idea
    Happy WOYWW Heather # 62

    ReplyDelete
  8. Dein Moo Mania Doppelseite ist schon mal der Hit. Ebenso das Foto mit den bunten Fingernägeln deiner Tochter, die passen wirklich gut zu den blauen Seiten. Da bin ich schon auf der fertige Projekt gespannt.

    ReplyDelete
  9. Ich kann mich den vorredner nur anschliessend die Mo Mania Seite ist ja schon der Oberhit! Aber dann noch die "Blaue Phase" wow.
    Also ich bin total begeistert - hatte Picasso nicht auch mal eine Blaue Phase hihihihi
    Drück Dich ganz toll - ich freu mich so sehr dass ich Deine Seite gefunden habe weil es hier soooooooooo schön ist!
    LG SanDee

    ReplyDelete
  10. Thank you for visiting this morning.. Fabulous post - love everything you have created. The blue nails are a perfect match for the blue project too... Happy WOYWW.. Gill x #64

    ReplyDelete
  11. Oh, this is so clever, how your worked the Moos into your journal page! And I like the blues too.

    ReplyDelete
  12. Die Altered Book-Seiten sind umwerfend geworden. Deine Klecksereien und Julias Nagellack sind sehr schön.

    ReplyDelete
  13. I LOVE the blues and your art journal spread! Great work! Love from Holland, Marit #89

    ReplyDelete
  14. Die Vögel sind der Kracher, tolle Seiten!

    ReplyDelete
  15. Lovely bird pages in the book... but it's those blue ones that have got my heart beating a little faster!! And I love that they match your daughter's fingernails!!
    Alison x

    ReplyDelete
  16. Great page Susi
    I love the way you added the moo's

    Greetings Janny

    ReplyDelete
  17. I always love images with pointy hats and think your bird pages are great..original idea. I like your daughters nails and enjoyed visiting her blog too..great cartoonist

    ReplyDelete
  18. wieder eine wunderschöne einbettung der moos in die journalseite! die blauen nägel find ich auch cool!

    ReplyDelete
  19. Love the birds with their pointy hats, a gorgeous piece and love the blue nails too.
    hugs {brenda} x0x

    ReplyDelete
  20. Deine Moo`s sehen spitzenmäßig aus und Deine Wasserfarbenkleckserei nebst Fingernägeln können sich auch sehen lassen.
    Klasse!!!

    LG Jutta

    ReplyDelete
  21. Wow! Lots of gorgeous stuff to see on your desk this week. Happy Wednesday. :o)
    Sue x (MiniOwnwer@147)

    ReplyDelete
  22. You must have had so much fun Susi...great artwork!!

    bye for now, Alie :-)

    ReplyDelete
  23. Very inspiring, these blue pages below! Awesome!

    ReplyDelete
  24. Oh, you've got the best blues1 Love the sight on your desk today!

    ReplyDelete
  25. Wonderful work Susi and I love the blue also your nails haha.
    lovely greet
    Marja

    ReplyDelete
  26. This is so fun to look at. Great.

    ReplyDelete
  27. Love the birds and their pointy hats, Susi!

    ReplyDelete
  28. Awesome pages! LOve the blues and the birds with the pointy hats! Have a great week and thanks for sharing. Vickie #17

    ReplyDelete
  29. Awesome pages with your Moo Mania's and beautiful pages with blue along with the finger nails:) Shirleyx

    ReplyDelete
  30. Tolle Seiten Susi!
    ist ja witzig, genau so habe ich jetzt auch ein MOO aufgeklebt! :)

    ReplyDelete
  31. Fantastisch, was für ein Augenschmaus, könnte ich mir ewig angucken!
    lg Uli

    ReplyDelete
  32. Hooooo,I love this one Susi! :)

    ReplyDelete
  33. Your pointy hat birds are very whimsical, but my favorite is your lilly with the leaf prints. That's a frame worthy piece. Blessings!

    ReplyDelete
  34. Hallo Susi,
    Fantastische Seite, wo Sie können protzen.
    Gruus Patrice

    ReplyDelete
  35. boar Susi
    ich bekomme echt jedes Mal einen Herzinfarkt, wenn ich deinen Blog besuche....
    fantastische Werke, die du wieder gezaubert hast!

    ReplyDelete
  36. Loving the birds and your moo loveliness xx

    ReplyDelete
  37. Love this work Susi, wonderful page and beautiful expirement in blue!!!

    Greetings
    Maria

    ReplyDelete
  38. Your pages with the moos are awesome. Great watercolour and nail art. Vee xx

    ReplyDelete
  39. I LOVE the purple watercolours you were playing with! The Moo page is great too.
    Happy very belated WOYWW!
    Tertia #20

    ReplyDelete
  40. Visiting from Moo-Mania - these are gorgeous colours you've used. I love the idea of doing a journal page with the moo card theme too :0) Mo

    ReplyDelete
  41. How funny is that? You both like that color of blue and I must say - I do too. April #119

    ReplyDelete
  42. Love your moo's in you book.
    Great theme!
    Gigi

    ReplyDelete
  43. beautiful moos and fabulous pages!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!